2023-02-05, 13:48
Medlem
Dagens förare på bolt klarar inte ens av att berätta slutdestinationen. De vet helt enkelt inte utan bara kör tills gps säger stanna.
Citera
2023-02-05, 15:59
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
De gamla rävarna som kör för TSAB som jag pratat med säger att allt var bättre inom taxi innan 1990.

Givetvis är monopol alltid bättre för säljaren.
Citera
2023-02-06, 08:03
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Det var färre och högre krav på förarna, dagens klarar inte utan navigator, bristande språkkunskaper, utomnordiska beteende etc

Det har du rätt I. Men samtidigt du får tänka på att de är omkring 6000 taxibilar i Stockholm.

I genomsnitt 2 förare delar på en bil.

Men mycket dö tid

Samtliga av tsab kan inte språket. TSAB o sjukvården = samma sak bättre sätta folk i arbetet än att klara språktest. ..
Citera
2023-02-07, 23:20
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Det var färre och högre krav på förarna, dagens klarar inte utan navigator, bristande språkkunskaper, utomnordiska beteende etc

Vad tycker du är en bra taxichaufför idag år 2023 ?
nu bortser vi från att de är förare som precis anlänt till Sverige.

i mina ögon är en chaufför bra som hittar bra och inte stressar upp sig och kör ett jävla bilrace från punkt A - till punkt B.
Citera
2023-02-09, 08:41
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackaborn
Taxi Kurir, Sverigetaxi samt Top Cab har följande:

12 månaders = Serviceavgift 6800:- ( 3400 kr per avräkning) + moms
11 månaders = 7418:- ( 3709 kr per avräkning) + moms

Teknikavgift 2000 kr + moms debiteras 12 mån om året.
Sedan tillkommer 6% provision på inkörda pengar (exkl moms?)

Top Cab hade förut ett Premiumtillägg på ca 1000 kr per månad för att få alla högbetalda resor.

Hände mig flera gånger att jag fick en premiumkund (högprisresa) när jag kommer fram till kundens adress så hade Cabonline skaffat fram en Top Cab-bil jag såg kunden kliva in i samtidigt som jag fick besked från växeln att kunden hade avbokat resan.

Taxi Kurir & Sverigetaxi-bilarna är standbybilar åt Top Cab när alla TC-bilar är upptagna.
De flesta chaufförerna på TK & SverigeTaxi vet inte om detta att de blir blåsta på pengar & framkörningsslitaget på bilarna när de får 0 kr i ersättning när de bollar över resan till TC-bilarna från TK & SverigeTaxi-bilarna.

Hade jag kört in 101 000 inkl moms under Taxi Kurir hade det kostat mig följande:
7418:- + 2000:- + 5717:- = 15 135:- exkl moms.

2022 hade jag 50 000 kr i omsättning hos Taxi Kurir
2023 hade jag 101 000 kr i omsättning hos Bolt + ca 1000kr dricks + 5000kr bonus

Varför kör du enbart Bolt?

Det är mycket billigare att åka Bolt än Uber.
Citera
2023-02-13, 10:45
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Men vafa EQC EQE vafan har det blivit rent skit.

Varför är EQE skit?

Som kund tycker jag komforten är grym och åker hellre EQE än en E-klass.
Citera
2023-02-14, 00:59
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Varför är EQE skit?

Som kund tycker jag komforten är grym och åker hellre EQE än en E-klass.

Som förare kör jag helst av allt S-Klass.

Men den ekonomin finns inte flr tillfället.
Min åkare går all in Camry o E klass
Citera
2023-02-14, 07:05
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Som förare kör jag helst av allt S-Klass.

Jag har nog bara åkt S-klass som vanlig taxi en gång och det var i en Kurir för några år sedan. Vad kör du för för åkare som har haft S-klass? Uber Premium?

Men om du nu har erfarenhet av båda. Vad är det i EQS:en som är skit och som gör att du föredrar en S-klass?
Citera
2023-02-14, 08:22
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Jag har nog bara åkt S-klass som vanlig taxi en gång och det var i en Kurir för några år sedan. Vad kör du för för åkare som har haft S-klass? Uber Premium?

Men om du nu har erfarenhet av båda. Vad är det i EQS:en som är skit och som gör att du föredrar en S-klass?

Åkare kan jag säga har garaget i södra Stockholm.
TSAB.

Ja EQS: i mina ögon den är ful som fan. Mindre utrymme än S o E -Klass.
Dessutom är det en exakt som tesla överprisat skit som ska laddas

Inom taxi är utrymme det man prioriterar samt komfort.
Citera
2023-02-15, 16:10
Medlem
Taxiförare är ett jävla pack.
Sliskiga araber och somalier som luktar skit i munnen dominerar i yrket.
Tar omvägar och kör sådär extremt sakta för att mjölka kunden på ytterligare några kronor.
Står och flinar och tigger kunder på varenda tågstation, påminner en hel del om rumänska mataffärs-tiggare.

Lågavlönade jävla sopor är vad ni är. Skaffa ett riktigt jobb. Varenda jävla kotte klarar av att köra en bil, snacka om låga ambitioner i livet.
Citera
2023-02-15, 18:37
Medlem
De/vi har iaf högre ambitioner i livet än att skriva i en tråd på flashback från 2005 som man inte verkar intresserad av. De som gör det är ju den som är det största slöddret. Lägg din kreativitet på viktigare saker istället om du nu vill komma någonstans i ditt liv.
Citera
2023-02-17, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuuuuk
Taxiförare är ett jävla pack.
Sliskiga araber och somalier som luktar skit i munnen dominerar i yrket.
Tar omvägar och kör sådär extremt sakta för att mjölka kunden på ytterligare några kronor.
Står och flinar och tigger kunder på varenda tågstation, påminner en hel del om rumänska mataffärs-tiggare.

Lågavlönade jävla sopor är vad ni är. Skaffa ett riktigt jobb. Varenda jävla kotte klarar av att köra en bil, snacka om låga ambitioner i livet.

Ditt namn säger allt om sig själv, taxi är ett väldigt viktigt jobb. Du tror att vem som helst kan köra taxi Hahaha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in