Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Jag gillar utläggningar....
Jag har inte kommenterat vad PU kom fram till.
Jag kommenterar att Engström är utredd i "åratal".
Det är ett väldigt onyanserat och enligt mig oärligt sätt att uttrycka sig på.
Faktum kvarstår att man inte utredde honom när man hade chansen att påvisa att han är GM eller skriva av honom. Holmér med Håkan Ström i spetsen dödade de chanserna tidigt 87.
Och ingen pratade knappt om "Skandiamannen" sedan förrän 2016 (Nationens fiende).
Granskningskommision ängnade vad, 2 meningar åt honom? Och inte som misstänkt.
Jag har väl inte påstått att "Engström varit utredd i åratal"? Vem är kom med detta, enlig dig oräliga påstående?
Men jag undrar om det inte är korrekt ändå?
Från 2017 blev han synad i sömmarna.. dom som fanns kvar? Vilket KP uppger på presskonferensen också.
Ja, håller med, man gick inte till botten med hans divergerande uppgifter direkt. (Även om vittnesmål av naturen divergerar kraftigt). Flera vittnen man skulle tagit itu med direkt. Alf Lundin är väl ett ännu mer lysande exempel?
Gällande böckerna så bör man också vara på sin vakt med vad författaren tänker och vill att läsaren ska tycka och tänka.
Ska jag kasta in en brasklapp i detta forum så ser jag ingen kritik alls vad vare sig Larsson, Pettersson skrivit eller för den delen vad åklagare Petersson framfört. Är alla dom fläckfria?
Varför ingen öppen dialog om brister? (Som jag berömt CA-forumet för att lyfta tidigare. Fick skit här för det..)