2023-02-16, 20:34
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Upp mot halv miljon döda ukrainare snart.

https://twitter.com/RemoteMinion/status/1624469031309697024

https://twitter.com/Sibir123yachka/status/1625723265523265536

Det har inte någonsin slagit er ukrainarunkare? Att kanske gör Putina och Ruskii allt det ologiska för att det finns annan information som utelämnas er? Och även om de gör riskbenägna och galna saker så finns det ändå någon annan vinkel än era aftonbladet.se och CNN?

https://twitter.com/RemoteMinion/status/1624171825952440320

Desperat mobilisering?

Många män från Kharkiv, Odessa med fler städer vill inte strida. Dessa städer är språkligt, kulturellt, ekonomiskt väldigt ryska. Kommer dagligen nya videos på hur ukrainska myndigheter jagar män på gatan och kastar in i bilar.

Ukraina har slut på nya stridbara i åldrar 20-50. De tar in ungdomar och mycket 50+ och främst 55+ nu
Nej det har faktiskt aldrig slagit mig, Jag utgår från att ryssar är idioter tills de kan bevisa något annat. Hitintills har jag aldrig sett några tecken på det.

Kan du visa något intelligent de faktiskt gjort och som lett till större militära framgångar, får du gärna visa det. Då menar jag inte vad du menar ska hända, utan något som faktiskt hänt. Du har ett år av krig att välja ur.
Citera
2023-02-16, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inte? Nu söker Finland medlemskap. Lång gräns mot Ryssland. Vad tror du Ryssland kan göra åt det? Samma som de gjorde när Estland och Lettland blev natomedlemmar?

Vad har hänt med ditt språk förresten? Du brukade ju kunna stava.

Du fattar väl att Finland gör sig till en atomvapens mål? Ryssland är en atomvapen stormakt. Räcker det inte med och trycka björnen i ögat? Ska den också ha spark bagi??

Så blev det, när man inte tränar sitt svenska på Flashback..
Citera
2023-02-16, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Han har helt rätt eller vad tycker du? barnamördare v.puttin arrangerade en invasion 2014 vilket lett till ett lågintensivt krig i östra Ukraina under 8 år för att sedan ta en ny vändning iom den stora ryska invasionen 2022. Och jo, hans engelska är väldigt norsk.

Du får nog läsa på lite. Donbass var ukrainska fabriksägare, oligarker med mera som var trötta på vidriga korruptionen och att Kiev tog pengar från de östra delarna som producerade det mesta.
Majoritet av folket där ville ha självständighet men inte bli en del av Ryssland. Sen är de mer ryska och med åren infiltrera kreml dem men inget så som du beskrev! Folkets vilja där var självständighet och numera del av Ryssland pga alternativt är ukrainskt förtryck och hämnd.

Krim är 90% ryssar, 8% tatarer/turkar, 1% greker/armenier, 0.5% övriga, 0.25% zigenare och max 0.25% ukrainare och de har noll koppling till Ukraina historiskt sett.

Ovan nämnda förutsättningar gäller egentligen mer än halva Ukraina men självklart färre nu då många fördrivits, dödats och vissa valt att ändra sida oaktat om hjärntvättade eller ej.

Men din beskrivning är helt verklighetsuppfattning är en dålig blandning mellan aftonbladet.se och CNN.
Citera
2023-02-16, 20:38
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Jaså? Har inget minne av dig.

Poängen är att för det första är det upp till Ukraina och samarbetspartner att bestämma om ev ’baser’.

För det andra är det få natoländer som har amerikansk trupp placerad, och det är väl det du nojar för?

För det tredje: Alla natoländer har natobaser, eftersom. En ’bas’ i ett natoland per definition är en natobas.

2.3 Ännu färre Natoländer har missiler utplacerade.

Så steget mellan natomedlemskap och ’missiler riktade mot Moskva’ är extremt långt.

Fast man kan ju hoppas, Ryssland har ju visat vad de går för

Som jag skrev under ett annat alias på ett konto som är skrotat.

Mitt problem är att jordens största problem heter inte Putin.
Utan i min värld är det bankfamiljer vapentillverkare och Big Pharma som styrvärlden. De är jordens stora problem
Och de använder sig av just Nato baser och Amerikanska militären för att terrorisera världen.

Före vad du än säger så framstår Ivan invasion av Ukraina och Georgien som en vårbris jämnfört vad USA har ställt till med i alla krig.
Jag tycker generellt riktigt illa om svartingar och framför allt muslimer.
Men det dessa familjer med USA i spetsen har gjort med Vietnam,Irak och Libyen är allt annat än ok
Senast redigerad av Gustav2adolf 2023-02-16 kl. 20:43.
Citera
2023-02-16, 20:39
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Har jag frågat om din åsikt i den frågan ?
Kan nämligen inte minnas de.

När planerar du att åka ner och ansluta till den Ukrainska armen ?
Ha! Du hade alltså inget svar. Din argumentationsförmåga ligger inte direkt på topp.
Ska du inte försvara dina åsikter? Eller kan du inte? Du kanske inte förstår varför det finns amerikanska baser lite här och där i världen. Ändå försöker du använda dem som argument på något förvirrat sätt.

Du fattar väl att inget land i hela världen, utom möjligen Syrien kan tänka sig en rysk bas där. I stort sett ingen vill ha ryska soldater på sin mark.
Citera
2023-02-16, 20:39
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Inte? Nu söker Finland medlemskap. Lång gräns mot Ryssland. Vad tror du Ryssland kan göra åt det? Samma som de gjorde när Estland och Lettland blev natomedlemmar?

Vad har hänt med ditt språk förresten? Du brukade ju kunna stava.

Nu är det ju faktiskt så att Ryssland med framgång lyckades blockera ett ukrainskt medlemskap genom annekteringen av Krim och kriget i Donbas. Nato släpper inte in någon som inte kontrollerar sitt territorium och har en pågående militär konflikt. Ryssland hade kunnat hålla den konflikten frusen under lång tid och på så sätt hålla Ukraina utanför Nato, om det hade varit problemet. Vilket det uppenbarligen inte är.
Citera
2023-02-16, 20:41
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Du fattar väl att Finland gör sig till en atomvapens mål? Ryssland är en atomvapen stormakt. Räcker det inte med och trycka björnen i ögat? Ska den också ha spark bagi??

Så blev det, när man inte tränar sitt svenska på Flashback..

Men det är bara det Ryssland förmår att göra? Hota med kärnvapen, och därigenom sin egen död.

Estland och Lettland har varit natomedlemmar i snart 20 år utan att Ryssland kunnat göra ett piss åt saken.
Citera
2023-02-16, 20:42
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ha! Du hade alltså inget svar. Din argumentationsförmåga ligger inte direkt på topp.
Ska du inte försvara dina åsikter? Eller kan du inte? Du kanske inte förstår varför det finns amerikanska baser lite här och där i världen. Ändå försöker du använda dem som argument på något förvirrat sätt.

Du fattar väl att inget land i hela världen, utom möjligen Syrien kan tänka sig en rysk bas där. I stort sett ingen vill ha ryska soldater på sin mark.

Jo försvara mina åsikter precis när jag känner för det.
Och för mig just nu är du helt ointressant.

Men för att klargöra en sak som jag flera ggr i tråden innan är väl bäst att göra igen.
Jag tycker varesig om Putin eller Ryssland.
Men är helt imot en WW3 i Europa.

Men du din lille tangentbordskrigare kan väl berätta när du ska ansluta den Ukrainska armen??
Citera
2023-02-16, 20:44
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luckyaso
Krim är 90% ryssar, 8% tatarer/turkar, 1% greker/armenier, 0.5% övriga, 0.25% zigenare och max 0.25% ukrainare och de har noll koppling till Ukraina historiskt sett.

Ovan nämnda förutsättningar gäller egentligen mer än halva Ukraina men självklart färre nu då många fördrivits, dödats och vissa valt att ändra sida oaktat om hjärntvättade eller ej.

Men din beskrivning är helt verklighetsuppfattning är en dålig blandning mellan aftonbladet.se och CNN.

Du verkar ju helt bakom flötet, innan de ryzka invasionerna var 25% av invånarna på Krim Ukrainare.
Citera
2023-02-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Nej det har faktiskt aldrig slagit mig, Jag utgår från att ryssar är idioter tills de kan bevisa något annat. Hitintills har jag aldrig sett några tecken på det.

Kan du visa något intelligent de faktiskt gjort och som lett till större militära framgångar, får du gärna visa det. Då menar jag inte vad du menar ska hända, utan något som faktiskt hänt. Du har ett år av krig att välja ur.

Att se på saker så ensidigt som du lönar ingen.

Vad som är intelligent är en sak. En annan sak är vad som är avancerat och det har många ryssar gjort mycket av, detsamma gäller ukrainare.

Jag försvarar inte Ryssland eller säger att "de" är särskilt smarta. De är väl som människor i övrigt. Den här uppmålade bilden av goda och onda är patetiskt men fortsätt med era barbiedockadrömmar

Men visst finns det många korkade ryssar som i andra folk och många korkade beslut inte minst pga korrupt och destruktiv maktstruktur.

Nu handlade frågan om ukrainska dödstalen och totala förluster /kostnader för väst, utan att satsa egna militärer eller ge fullt stöd.

Stödet lägga på en nivå som ger maximalt antal döda. Varför så? Öka eller minska stödet avsevärt så är kriget slut strax.
Citera
2023-02-16, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Ryssland arbetar för en multipolär världens ordning, vi lever uppenbarligen i delade världen. Vi som ser lite längre fram förstår ju, att det är Kina 'deep state' vill komma åt. Att trycka värdelösa pengesedler utan reel täckning måste komma till ett slut. De är desperata, och det är stormakten USA's fall vi bevittnar. Må Gud förskåna oss för vad desperata makthavare i Washington kan göra i sina dödskrampor.
Du glömde att nämna ”globalist” och ”BRICS” för att propagandan ska bli komplett.
Att glömma ”BRICS” i ett inlägg som handlar om att dollarns tid är förbi är oförlåtligt.

Gör ett nytt försök så att propagandan blir komplett! Du kan ta hjälp av Moretex via DM/PM
Citera
2023-02-16, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Som jag skrev under ett annat alias på ett konto som är skrotat.

Mitt problem är att jordens största problem heter inte Putin.
Utan i min värld är det bankfamiljer vapentillverkare och Big Pharma som styrvärlden.
Och de använder sig av just Nato baser och Amerikanska militären för att terrorisera världen.

Före vad du än säger så framstår Ivan invasion av Ukraina och Georgien som en vårbris jämnfört vad USA har ställt till med i alla krig.
Jag tycker generellt riktigt illa om svartingar och framför allt muslimer.
Men det dessa familjer med USA i spetsen har gjort med Vietnam,Irak och Libyen är allt annat än ok

Fullkomligt enig i din analyse. Det är George Soros med sitt 'open society', som har gjort Europa till en jungel. Ingen fel på jungle och jungelfolk, bara de stannar där. USA 'deep state', som är de reella makthavare har skapat krig i Mellanöstern och Afrika, så att dessa människor flyr helvetet på jorden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in