2023-02-16, 19:24
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja, nu ja. Men är det tillförlitligt?

Det tycker jag. Det går ju även ut larm om keps, och AD säger keps med öronlappar.

Finns det skäl för misstanke mot Stig i detta?
Citera
2023-02-16, 19:27
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinvest
Det tycker jag. Det går ju även ut larm om keps, och AD säger keps med öronlappar.

Att AD säger keps 1989 när han inte gör det innan försvagar tillförlitligheten med 90% i mina ögon.

Det troliga är ju fortfarande att kepsen i utropet kom från den som bevisligen sa keps till polisen. Dvs LJ.

Så det är ett vittne... Ett...

Och då ska du betänka att jag också vill klä mördaren i keps. Men det är inte lätt.
Citera
2023-02-16, 19:29
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Att AD säger keps 1989 när han inte gör det innan försvagar tillförlitligheten med 90% i mina ögon.

Det troliga är ju fortfarande att kepsen i utropet kom från den som bevisligen sa keps till polisen. Dvs LJ.

Och då ska du betänka att jag också vill klä mördaren i keps. Men det är inte lätt.

AD säger ju tidigt "Sherlock Holmes-hatt". En sån har öronlappar
Citera
2023-02-16, 19:31
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
AD säger ju tidigt "Sherlock Holmes-hatt". En sån har öronlappar

Den har också en mössdel

Och om det är som du säger så kan det väl va så att LJ tror att Sherlock Holmes-hatten är en keps? Och att mördaren därmed hade en Sherlock Holmes-hatt
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-02-16 kl. 19:35.
Citera
2023-02-16, 19:32
Medlem
reinvests avatar
Citat:

Är det osannolikt för dig at det är AD som har sagt keps eller mössa med öronlappar till Winden?
Citera
2023-02-16, 19:33
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Är det osannolikt för dig at det är AD som har sagt keps eller mössa med öronlappar till Winden?

Ja.

Det sannolika är att keps kom från Dalsgaard som fick keps från LJ på David Bagares.
Citera
2023-02-16, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Jo, men nu är det inte solen han har där i dekorimahörnet utan butiksbelysning. Jag kan garantera dig att man ser skillnad mellan en mycket ljus och mycket mörk mössa på det avståndet och i det ljuset.
Det är inte 100% motljus de har heller. Det kommer ljus från alla håll.
Nej det kommer inte ljus från alla håll. Det kommer massor av ljus från dekorima. Det kommer från gatubelysningen.

Varför hittar du på att den var släckt?

Finns redovisat i brottsplatsundersökningen.
Citera
2023-02-16, 19:39
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det är han som har uppsikt under längst tid och är observant under denna tid då han har ställt bilen på ett felaktigt sätt och därför håller koll på omgivningen. Han upplever också att något är påväg att hända vid dekorimahörnet och har därför lite uppmärksamhet ditåt. Bilen är dessutom riktad mot mordet, så det händer rakt framför honom.

Det enda som ställer till hans vittnesmål är att det finns en viss risk för förväxling med AB. Annars hade han nog varit det bästa vittnet där. Dock beskriver han en mössa som särskild detalj, och den mössan beskrivs på ett sätt som inte alls är likt ABs mössa.

Och ständigt detta "på andra sidan Sveavägen". Varför tror ni alltid att det är helt omöjligt att se över en väg?

Om jag minns rätt beskrev han den som en Jack N.-mössa i filmen Gökboet. Även utan det långa avstånd, mörker och motljus så tycker jag nog att AB:s mössa ser till förväxling lika ut som en Jack N.- mössa. https://i.imgur.com/tL0zrQO.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=H95SyTig_Cg 10.15-10.40
Senast redigerad av HAARP 2023-02-16 kl. 19:43.
Citera
2023-02-16, 19:42
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ja.

Det sannolika är att keps kom från Dalsgaard som fick keps från LJ på David Bagares.

Delsborn har ju pratat med Windén. Pratade dom om vädret?

Ok, så om LJ har sagt keps till Dalsgaard. Engström hade keps. Finns det skäl till misstanke mot Stig?

Stickan med keps som precis stämplat ut från Skandia. Inget annat vittne har keps.

Förstår du vad just ordet "polisarbete" innebär - jo, att enligt boken utreda och misstänka i det läget.

Capiche?
Citera
2023-02-16, 19:42
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

"Kan misstänkas" är dit jag sträcker mig. Just p.g.a. att rätt frågor inte ställdes när vi idag ser vem som misstänks.
Hade kunnat lösas i.o.m. Håkan Ströms uppdrag som ligger "båda sidor till last" här.

Du är inne på detta med larm o.s.v. till det även media o.s.v.
När kommer AD egentligen med uppgifterna om "keps med öronlappar" och vad sa han initialt?

Vad säger SE initialt? Måste han ljuga när uppgifter förändras över tid? Eller finns det alternativa förklaringar där också?
Citera
2023-02-16, 19:46
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
"Kan misstänkas" är dit jag sträcker mig. Just p.g.a. att rätt frågor inte ställdes när vi idag ser vem som misstänks.
Hade kunnat lösas i.o.m. Håkan Ströms uppdrag som ligger "båda sidor till last" här.

Du är inne på detta med larm o.s.v. till det även media o.s.v.
När kommer AD egentligen med uppgifterna om "keps med öronlappar" och vad sa han initialt?

Vad säger SE initialt? Måste han ljuga när uppgifter förändras över tid? Eller finns det alternativa förklaringar där också?

Härligt att det går att resonera med vissa här inne! Självklart kan det misstänkas.
Varför vissa utesluter det helt är helt obegripligt. Måste bero på prestige? Eller vad har du för förklaring till det fenomenet här inne?
Citera
2023-02-16, 19:47
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Här kan du se Morelius vy. Ingen reklampelare som täcker porten.

Helt riktigt.

I stand corrected.

Om du är intresserad: https://www.youtube.com/watch?v=rVHDiEBFaNk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in