2023-02-15, 20:34
Medlem
GormDenGamles avatar
I Djurgården kunde han inte muta sig in. För där bestämmer supportrarna.
Citera
2023-02-15, 22:28
Medlem
GodSosses avatar
Janne Andersson: resultaten talar klarspråk.
Fredrik Reinfeldt: hans eftermäle "Öppna era hjärtan (plånböcker)" talar klarspråk.

Combon Andersson/Reinfeldt = What could possibly go wrong?
Citera
2023-02-16, 00:02
Medlem
atts avatar
Betyder det här att han kommer att visa sig offentligt ibland? Tänk om någon skjuter honom.
Citera
2023-02-16, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Vi får se om han lyckas att kvadda Fotbollsförundet som han gjorde med Sverige.

Tycker för övrigt att det är olämpligt att ta in en f.d. toppolikter på en sådan position. Sport ska vara politiskt neutralt. Sedan är det ju ett plus om ordförande kan något om fotboll också.

Tragiskt! Nu får han något nytt att förstöra! Det borde väl ha räckt till att han fördärvade vårt land Sverige! Allt som sker nu i Sverige är Reinfeldts fel.
Citera
2023-02-16, 09:51
Medlem
Har de inga rimliga kriterier för en person som ska bli ordförande för det svenska fotbollsförbundet, som att t.ex. ägna sig åt fotboll, eller åtminstone HA ägnat sig åt fotboll som spelare, tränare eller på något annat vis relaterat till sporten. Vad f*n kan landsförrädaren Reinfeldt om fotboll?
Citera
2023-02-16, 10:25
Medlem
Amors avatar
Offsides podcast har talat en del om detta val av ordförande i fotbollsförbundet. Enligt dem har inte Reinfeldt på något sätt visat vad han vill göra som ordförande. Väldigt märkligt val, hoppas han inte är lika hopplös idrottspolitisk som han är i vanlig politik. Men mitt förtroende för den mannen är verkligen på noll.

Förmodligen kommer han jobba för att få bort föreningsdemokratin, samt att underminera supporterrörelsen. Reinfeldt har aldrig gillat vanligt folk.
Citera
2023-02-16, 12:19
Medlem
GodSosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Förmodligen kommer han jobba för att få bort föreningsdemokratin, samt att underminera supporterrörelsen. Reinfeldt har aldrig gillat vanligt folk.

Han vurmar för mångfaldsmörker. Om han får bestämma så blir det mer som AIK (svårt att se var matchdräkt slutar och ansikte börjar).
Citera
2023-02-16, 12:26
Medlem
GodSosses avatar
Har Sv Fotbollförbundet anlitat valberedningen från (C)?
Citera
2023-02-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Japp, stolpskottet Reinfeldt föreslås som ny SvFF-ordförande
https://www.svt.se/sport/fotboll/fre...s-ta-over-svff

Det räckte inte med att förstöra ett helt land. Nu vill han förstöra fotbolls-Sverige också!
Citera
2023-02-16, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Har de inga rimliga kriterier för en person som ska bli ordförande för det svenska fotbollsförbundet, som att t.ex. ägna sig åt fotboll, eller åtminstone HA ägnat sig åt fotboll som spelare, tränare eller på något annat vis relaterat till sporten. Vad f*n kan landsförrädaren Reinfeldt om fotboll?

Han spelade ju basket som ung, det har han berättat femtielva gånger men inget om fotbollserfarenhet.
Citera
2023-02-16, 20:20
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Han spelade ju basket som ung, det har han berättat femtielva gånger men inget om fotbollserfarenhet.

Jag är inte ett dugg insatt i frågan men är inte utnämningen av Reinfeldt ett typiskt fall av att flytta fokus?

Fotbollsförbundet visade ju sig vara tämligen misogynt och korrupt vilket nu helt glömts. Nu snackar vi Reinfeldt och ifall har är lämplig som en jävla flagga utan något som helst inflytande. Själva organisationen och dess problem glöms helt.

Jag inser att alla dyrkar Lennart (jag vet att han inte hade samma post som Reinfeldt nu har) fortfarande men vartenda fotbollsförbund var korrupt under hans styre och är det fortfarande. Någon fyrbåk för att motverka detta var han ju inte uppenbarligen. Även om han grymtade att han inte tolererade sådant. Precis som alla fransmän och schweizare gör.

Jag vill väl själv tycka att Lennart var en god man, för så har historiker sakt mig. Men skeptikern i mig ser ju hur jävla korrupt hela den världen är och han har verkat i den i 30 år. Men det är klart att det är enklare att skylla på någon jävla fransman eller så.
Citera
2023-02-28, 18:17
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodSosse
Har Sv Fotbollförbundet anlitat valberedningen från (C)?

Nej, samma valberedning som Qatar 😁, här är det enbart $$$ som talar!
Vi får verkligen hoppas att landsförädaren Reinfeldt inte får jobbet, vore en katastrof för Svensk Fotboll.
När ska karma slå tillbaka på Jättebabyn, kommer att bli kännbart för honom!
Senast redigerad av UnitedKingdom 2023-02-28 kl. 18:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in