Citat:
Ursprungligen postat av
gJg.Bania
Han spelade ju basket som ung, det har han berättat femtielva gånger men inget om fotbollserfarenhet.
Jag är inte ett dugg insatt i frågan men är inte utnämningen av Reinfeldt ett typiskt fall av att flytta fokus?
Fotbollsförbundet visade ju sig vara tämligen misogynt och korrupt vilket nu helt glömts. Nu snackar vi Reinfeldt och ifall har är lämplig som en jävla flagga utan något som helst inflytande. Själva organisationen och dess problem glöms helt.
Jag inser att alla dyrkar Lennart (jag vet att han inte hade samma post som Reinfeldt nu har) fortfarande men vartenda fotbollsförbund var korrupt under hans styre och är det fortfarande. Någon fyrbåk för att motverka detta var han ju inte uppenbarligen. Även om han grymtade att han inte tolererade sådant. Precis som alla fransmän och schweizare gör.
Jag vill väl själv tycka att Lennart var en god man, för så har historiker sakt mig. Men skeptikern i mig ser ju hur jävla korrupt hela den världen är och han har verkat i den i 30 år. Men det är klart att det är enklare att skylla på någon jävla fransman eller så.