2016-05-21, 09:25
Medlem
Sweeper80s avatar
Bill Leslie! Som gjord för att kommentera engelsk fotboll. Att Viasat plockar bort honom för att sätta in Per Forsberg eller Robert Tennisberg istället, är det största skämtet - med anknytning till fotboll - som jag har varit med om, sedan jag började titta på fotboll 1990!

Måste omnämna Daniel Mann. En alldeles utmärkt runner-up till Bill Leslie.
Citera
2021-12-19, 18:25
Medlem
Salavat-Julayevs avatar
Ja, inte är det då Henrik Strömblad i alla fall. Han är snarare det sämsta nåt TV-bolag har släpat in i en studio.
Citera
2021-12-19, 18:35
Medlem
Anti-WOGs avatar
Hanna Marklund...
Citera
2021-12-21, 20:14
Medlem
Hur är CL studion nu hos CMore? Tyckte den var kanon hos viasat med Niva, Bojan och Ola W. Martin Åslund som är allmänt efterbliven bara.
Citera
2021-12-22, 13:57
Medlem
Jag är såld på Strömberg , Härenstam,niva.
Bojan tycker jag börjar bli riktigt bra med
Citera
2021-12-24, 10:52
Medlem
Karsten Landin! Motivering: https://youtu.be/Orh3J9G3w7M
Citera
2023-02-15, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Hanna Marklund...
Hon kommer till SVT nu!

https://www.svt.se/sport/fotboll/han...ollsexpert-svt
Citera
2023-02-15, 15:52
Medlem
ingetbranicks avatar
Som jag skrivit tidigare - inte en chans att SVT tänker sända ett mästerskap till utan kvinnliga bisittare eller kommentatorer och låta TV4 vinna pk-priset på walkover.

Och ni som jublade åt nyheten att Hanna Marklund äntligen skulle sluta på TV4 satte väl i halsen nu ...

Citat:
Hanna Marklund ny expert på SVT

Hanna Marklund blir ny fotbollsexpert på SVT. Där morgondagens VM-test mot Kina blir första uppdraget.

-Jag har lockats av att SVT har en jämställd sportbevakning och tar damfotbollen på allvar. Jag känner verkligen att jag är på rätt plats och ser fram mot att i första hand arbeta med damlandslagets uppladdning inför sommarens VM, säger Hanna Marklund.

Vid VM 2018 blev Marklund, som de tio senaste åren varit expert på TV4, första kvinnliga tv-expertkommentator i ett mästerskap för herrar. SVT sänder Sverige-Kina, avspark kl 18.30 imorgon.
(SVT Text)
Citera
2023-02-15, 15:54
Medlem
Peter Drury.
Citera
2023-02-15, 15:58
Medlem
ingetbranicks avatar
Eftersom tråden handlar om den bästa kommentatorn kan man väl konstatera att SVT rimligtvis inte kan ha tänkt att Hanna Marklund är så himla bra - "henne ska vi ha!" - utan att det är samma gamla vanliga fantasilöshet. Nån har lyckats få in en fot i branschen, och får fortsätta valsa runt mellan kanalerna trots att personen varken är bra eller populär. SVT är genuint usla numera på att ta fram egna kompetenta kommentatorer och bisittare utan plockar gärna andrasorteringen från andra kanaler, och tyvärr känns även SR inte som samma plantskola längre utan även de plockar in trötta och mediokra föredettingar från tv, som Jon Persson (som ersatte Rikard Henriksson när denne gick till Viaplay) och Tobias Hellman på alpinsidan.
Citera
2023-02-15, 22:23
Medlem
hittanemoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Som jag skrivit tidigare - inte en chans att SVT tänker sända ett mästerskap till utan kvinnliga bisittare eller kommentatorer och låta TV4 vinna pk-priset på walkover.

Och ni som jublade åt nyheten att Hanna Marklund äntligen skulle sluta på TV4 satte väl i halsen nu ...

(SVT Text)
Från Glenn Strömberg till Hanna… viaplay är typ bäst just nu.
Citera
2023-02-16, 11:32
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hittanemoo
Från Glenn Strömberg till Hanna… viaplay är typ bäst just nu.

Har Glenn fått sparken?
Och in istället med ett fruntimmer förstås
Blir bara värre och värre. Är det för att blidka Reinfeldt?
Varför inte löpa linan ända ut och låta en tandlös bögsomalier referera matcher nu? Sverige kommer ju mest innehålla liknande avarter framöver.
R.I.P. Du gamla du fria😞
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in