2023-02-16, 00:40
Medlem
Jag och en kille har chattat med varandra i flera veckor.

Vi chattar med varandra varje dag.

Och jag är VERKLIGEN JÄTTE intresserad.

Jag sitter bara och väntar på att han ska fråga mig om jag vill ses men det gör han aldrig.

Och eftersom jag är LIVRÄDD för att bli avvisad så vågar jag inte göra det.

Jag vet ju att han jobbar i butik. På systembolaget. För det har han själv sagt. Dock finns det 3 stycken i hans stad och jag har själv listat ut vilken han jobbar på.

Så jag tänkte en dag fixa till mig ordentligt och dra till systemet som han jobbar på, låtsas köpa lite alkohol och när jag får syn på honom där att jag frågar på plats. Då sätter jag ändå lite press på honom.

Men samtidigt vill jag inte att han ska tycka att jag är creepy som dyker upp i hans stad och köper alkohol. När Systembolaget finns i min hemstad. Det är ju ändå 10 mil till honom.

Tycker ni detta är en dålig idé?
Hur/Vad hade ni själva tänkt/tyckt om en person som ni chattat med dyker upp i er butik och ”handlar” alkohol där?

Eller om jag samma dag som jag tänker åka dit så kan skriva till honom och säga att jag tänker träffa en kompis som bor i hans stad och att vi ska ha en hemmafest hemma hos honom? Då kanske det är mindre misstänksamt att jag handlar alkohol på Systembolaget?

Eller vad tycker ni?

Hur ska jag lösa detta?

Kom med råd please !! ://
Citera
2023-02-16, 00:42
Avslutad
Relationer och samlevnad --> Relationsakuten
/Moderator
Citera
2023-02-16, 00:46
Medlem
Idumeas avatar
Haha! Om det här är en trolltråd så är den så kul att jag vägrar att ifrågasätta den.
Ja, om ni inte bor i samma stad så är det svårt att få det att se ut som en slump.
Har du tänkt på att du kan bli avvisad irl också? Det tror jag är läskigare än att bli avvisad i en chatt. Skriv till honom istället.
Citera
2023-02-16, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen

Jag sitter bara och väntar på att han ska fråga mig om jag vill ses men det gör han aldrig.

Jag vet ju att han jobbar i butik. På systembolaget. För det har han själv sagt. Dock finns det 3 stycken i hans stad och jag har själv listat ut vilken han jobbar på.

Så jag tänkte en dag fixa till mig ordentligt och dra till systemet som han jobbar på, låtsas köpa lite alkohol och när jag får syn på honom där att jag frågar på plats. Då sätter jag ändå lite press på honom.

Men samtidigt vill jag inte att han ska tycka att jag är creepy som dyker upp i hans stad och köper alkohol. När Systembolaget finns i min hemstad. Det är ju ändå 10 mil till honom.

Hur/Vad hade ni själva tänkt/tyckt om en person som ni chattat med dyker upp i er butik och ”handlar” alkohol där?

Eller om jag samma dag som jag tänker åka dit så kan skriva till honom och säga att jag tänker träffa en kompis som bor i hans stad och att vi ska ha en hemmafest hemma hos honom? Då kanske det är mindre misstänksamt att jag handlar alkohol på Systembolaget?

Eller vad tycker ni?

Hur ska jag lösa detta?

Dyk aldrig upp på någons jobb sådär. Det kan bara sluta dåligt för dig, om inte din plan är att göra personen arg och driva bort den, i så fall gå dit och gör en scen. Men vill du träffa personen igen så dyk inte upp på jobbet och muppa dig.
Citera
2023-02-16, 00:48
Medlem
Mindbreaths avatar
Fråga han om ni skall ses. Om han säger nej är det bara att bryta ihop och komma tillbaka. Det är bättre att få ett rakt svar än att gå och undra. Det är creepy att åka 10 mil för att råka stöta ihop med honom. Tänk om han har rast när du handlar?
Citera
2023-02-16, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbreath
Fråga han om ni skall ses. Om han säger nej är det bara att bryta ihop och komma tillbaka. Det är bättre att få ett rakt svar än att gå och undra. Det är creepy att åka 10 mil för att råka stöta ihop med honom. Tänk om han har rast när du handlar?

Men om jag skriver till honom samma dag som jag åker och säger att jag ska träffa en kompis som bor i hans hemstad och att vi ska ha fest hos personen? Då kan jag ju skoja till det och säga ”kanske kommer förbi och handlar lite alkohol utav dig” och en glad smiley
Citera
2023-02-16, 00:51
Medlem
Citat:

Eller vad tycker ni?

Hur ska jag lösa detta?

Ni chattar ju varje dag? Bara fråga honom om han vill ses.
Citera
2023-02-16, 00:56
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Men om jag skriver till honom samma dag som jag åker och säger att jag ska träffa en kompis som bor i hans hemstad och att vi ska ha fest hos personen? Då kan jag ju skoja till det och säga ”kanske kommer förbi och handlar lite alkohol utav dig” och en glad smiley

ELLER SÅ ÅKER DU INTE TILL HANS JOBB. Vill du vara med personen i fråga måste du sköta det här som en normal person och inget psycho. Förstör inte den här chansen snälla rara.
Citera
2023-02-16, 00:58
Medlem
Citat:
ELLER SÅ ÅKER DU INTE TILL HANS JOBB. Vill du vara med personen i fråga måste du sköta det här som en normal person och inget psycho. Förstör inte den här chansen snälla rara.

Men varför ska det vara konstigt att köpa alkohol där? Speciellt om jag säger innan att jag ska träffa en kompis och ha en hemmafest?
Citera
2023-02-16, 00:59
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Men varför ska det vara konstigt att köpa alkohol där? Speciellt om jag säger innan att jag ska träffa en kompis och ha en hemmafest?

Okej, åk dit då, du verkar redan ha bestämt dig. Men han kommer veta att du åker dit för att träffa honom och dina chanser kommer antagligen minska dramatiskt.
Citera
2023-02-16, 01:05
Medlem
Citat:
Okej, åk dit då, du verkar redan ha bestämt dig. Men han kommer veta att du åker dit för att träffa honom och dina chanser kommer antagligen minska dramatiskt.

Men hur kan han veta det om jag säger att jag ska ha en hemmafest hos en kompis och därför behöver handla alkohol?
Citera
2023-02-16, 01:09
Medlem
Mindbreaths avatar
Citat:
Men hur kan han veta det om jag säger att jag ska ha en hemmafest hos en kompis och därför behöver handla alkohol?

Du bor 10 mil bort i en annan stad. Vad är chansen att du skulle råka springa på honom på precis rätt systembolag, precis rätt tid när han jobbar? Det kommer vara uppenbart för honom att du kollat upp de här grejerna, speciellt eftersom du verkar helt besatt av honom. Det här är inget charmigt beteende som killar tycker om. Skriv till honom och fråga om han vill ses, istället för att ljuga. Tror du förhållandet blir bra om du börjar ljuga innan ni ens setts?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in