2023-02-15, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
OK så det kommer prövas i brottsdomstol?
Det kommer stå på listan när barnamördare v.puttin kallas till Haag för sina krigsbrott.
Citera
2023-02-15, 17:07
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDRTV
Verkar som sanktionerna börjar bita lite, låt oss hoppas att de aldrig kommer in i väst. De kan äta rovor och kål. Det mesta går nedåt för ryzzen enda som gått upp verkar vara alkoholförsäljningen.

Russian propagandists admit that Russian industry is experiencing a shortage of components and is lacking resources.

Do they still believe sanctions don't work?

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1625779708410437632?s=20&t=Dh5zkE7Cv8mjX84Z1ZKW0A
En som tydligen är mitt i krisen och ser vad som sker.

Våra foliehattar ylar dock på som vanligt att sanktionerna inte har nån effekt 😂😂🇺🇦🇺🇦

Det ser ju jävligt illa ut för Ryssland nu!
Citera
2023-02-15, 17:09
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Det är tydligt när man läser om Platonova att hon är antiglobalism och -liberalism och har en tydlig agenda. Hennes bok ska nog endast ses som en Rysk inlaga och inte som en seriös forskning som är intresserad av att ta reda på sanningen. Hon upprepar även lögnen att det pågått folkmord i Donbas sedan 2014.

Har du läst boken? Hon doktorerade på ett brittiskt toppuniversitet om just Kharkov/Kharkiv. Det är per definition seriös forskning.

Jag har heller inte sett att hon "upprepar lögnen om folkmord" men jag har inte läst allt hon skrivit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Sex ballonger över Kiev nu. Alla sköts ner.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1055110

Det är så klart Ryssland som ligger bakom. Ballongerna över Nordamerika också.

Så, vad håller äckelryssen på med? Vad är syftet med ballongerna? Finns det verkligen ingen info om detta ännu?

Den första amerikanarna sköt ner sas ju innehålla signalspaningsutrustning sen har det varit lite tyst
om vad som hittats i dom andra.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av attog
Stora ord från en, som många här ifrågasätter.
Vet du vad beteckningen är på en person som ser fel hos alla andra, men inga hos sig själv?

Ditt hat mot USA alt Nato(ev båda) förblindar dina resonemang.
Eller också är du en högerextrem ytterlighetsperson, som totalt saknar empati med ett attackerat folk.
Självklart blir jag ifrågasatt då jag har en annan åsikt i vår sköna demokrati. Vad är beteckningen på dig själv? jag skrev att jag hade självinsikt och empati har jag också vilket många här i tråden inte har som njuter av döda soldater medans jag gärna vill se förhandlingar och ett slut på Ukrainas helvete. Förhandlingar kan enbart USA starta för det är dom som styr detta krig och Ukraina via Zelenskyj.

Jag känner inget hat mot USA, Kina eller Ryssland utan accepterar att dom är stormakter på olika vis som man måste hantera med försiktighet och det har inte Ukraina gjort utan får nu lida då Washington nästlat sig in och råskinnen fått makt där. Det är den "djupa staten" och neoconfolket i USA som jag ogillar, dessa som ställer till konflikter, inbördeskrig, statskupper och allt annat skit i världen för dom har storhetvansinne och måste kontrollera allt.

Vad känner du själv för folken i Palestina, Afganistan, Irak, Syrien, Libyen ... inget eller hur? Högerextrema är nog dom som här i tråden håller på och hyllar banderasgänget i Ukraina, läs på mer om dessa människor.
Citera
2023-02-15, 17:10
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Glädjande krigsbrottslingarna är i luven på varandra. Om så vore att Putin förfärat sig över släggmördarens grymhet, men icke då det snarare är tvärt om så att Vladimir Putin motsägelsefullt förfäras över om det går så bra för Wagner att han riskerar att släggas själv.

Min peng på att Putin mår riktigt dåligt då han är hotad från alla håll.
Undrar om Girkin agerar på order av Kreml och har rollen som kontrollerad opposition eller om han kör sitt eget race. Och hur mycket Prigozihn för en maktkamp eller bara följer ett manus. Omöjligt att veta tyvärr.
Citera
2023-02-15, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gomersgotoground
Ja det är förbjudet för män i vapenför ålder att lämna Ukraina. Det innebär att av de 10 miljoner flyktingar som har lämnat Ukraina så är det då som är i vapenför ålder.

Det är däremot inte förbjudet att återvända till Ukraina om man är man i vapenför ålder. Ukraina har en stor diaspora av framför allt män som arbetar i EU på ex byggen. Enligt vittnesmål har många återvänt till Ukraina för att försvara sitt land.

Det finns undantag även för män i vapenför ålder. Ukraina tillåter tex män med många barn lämna om det bedöms att mamman inte på egen hand antas kunna ta hand om barnen.
Har själv varit med och hjälpt en sådan familj här i Sverige.

Ukraina är inte som ryssland där det är viktigare att ha pengar och känna rätt folk för att slippa delta i krig eller göra sin militärtjänstgöring.
Ryssland är ett land så genomgående korrupt att det stinker om det. Det är ett faktum som rysstrollen hyllar och vill se mer av i hela världen även om dom uppenbarligen hade varit dom största förlorarna i ett sådant system.
Citera
2023-02-15, 17:12
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Oblast betyder län. Melitopol ligger där t ex. Går det bra med att spela kunnig själv tycker du?

Men du skrev inte "del av", du skrev Zaphoritsa. Oavsett så är det givet att Ukraina kommer ta tillbaka hela området, det är fånigt att tro att Ryssland kommer kunna hålla det när Ukraina dubblar sin Himarsräckvidd i sommar.
Citera
2023-02-15, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Jag vet att det är ett företag som äger ledningen men det ändrar inte på det faktumet att gasbolaget och Ryssland vill samma sak, sälja gas till Tyskland.

Din analys känns väldigt svag.

Och självklart måste ju barnamördare in i varannan mening. Tröttsamt.

Ditt runkobjekt putler ville såklart att Tyskland skulle agera i favör till ryssland och gå emot USA angående om NS 2 skulle öppnas eller inte.

Det är ett rent utpressningsförsök från ryssland, det är sånt som ryssar får i sig genom modersmjölken och fullt logiskt om du vågar använda dig av din hjärna.

Nu spelar det mindre roll, ryssland får bygga sina pipelines till Kina om dom vill sälja nån gas på export.
Dom är knappast intresserade av att se till att den egna befolkningen har tillgång tyvärr… så kan det gå om man tappar det och går full ruskie!
Citera
2023-02-15, 17:20
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Nu spelar det mindre roll, ryssland får bygga sina pipelines till Kina om dom vill sälja nån gas på export.
Dom är knappast intresserade av att se till att den egna befolkningen har tillgång tyvärr… så kan det gå om man tappar det och går full ruskie!

De kommer inte göra det för Kina vill inte betala för det och Ryssland har inte råd.
Citera
2023-02-15, 17:22
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrollswindel
Den första amerikanarna sköt ner sas ju innehålla signalspaningsutrustning sen har det varit lite tyst
om vad som hittats i dom andra.
Någon ny typ av utrustning verkar det vara. Lite konstigt att de drar iväg så många om de bara är för allmän övervakning. Och varför över USA samtidigt?

Är det för att se var luftförsvar/radar finns? För att sprida biologiska vapen? Den första mer sannolikt, det senare förhoppningsvis mer långsökt.
Citera
2023-02-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
OK så det kommer prövas i brottsdomstol?
Det kan du skriva upp. Allt finns filmat och namnen på individuella ryssar är publicerat. Oklart om de kommer till rättegången, men den kommer att hållas garanterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in