2023-02-15, 12:51
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Ja, då får kämpa på. Beroende på din ålder och om du är 35 eller 40+ så bör du nog satsa på en fräsch 45-50 årig man som är i god form.

Du slösar nog mest din tid om du tror att 25-35 åriga män som ser bra ut från Tinder kommer vilja inleda en relation med dig.

Det har tjatats om det 100 gånger men inga kvinnor förstår det du säger ändå. Kvinnor likställer sex med att mannen tycker om dom, för många män är det bara sex. Att tro att hon som 35+ eller 40+ ska kunna få inleda något seriöst med en snygg solbrun kille på 25 är bara en utopi. De kvinnor som ser bra ut i 40års åldern kan få groteskt mycket sex av vem de vill. Det stannar dock där, för seriösa relationer så bör de hitta någon man som är 5-10år äldre som kanske inte är lika iögonfallande men kan ändå se bra ut + har förmodligen det väldigt stabilt ekonomiskt.
Citera
2023-02-15, 13:02
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ja, du får kämpa på. Beroende på din ålder och om du är 35 eller 40+ så bör du nog satsa på en fräsch 45-50 årig man som är i god form.

Du slösar nog mest din tid om du tror att 25-35 åriga män som ser bra ut från Tinder kommer vilja inleda en relation med dig.

https://www.bing.com/images/search?q=male+supermodells&form=HDRSC2&first=1

Vet du varför majoriteten av alla manliga modeller och manliga supermodeller är unga? För att deras prime avgörs av deras sexuella marknadsvärde vilket sätter prislappen på dem som modeller och när de blir äldre ersätts de av nya, yngre män precis som kvinnor ersätts av nya yngre kvinnor.

Titta på kropp och ansikten på manliga modeller så ser du vilka som är hetast på riktigt.
Citera
2023-02-15, 13:03
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAIVON
Min donator är en rätt trevlig karl så jag har inte någon desperation efter att hitta någon att skaffa familj med och killarna jag träffat träffat de senaste sju åren har varit mellan 20-26 så vafan skulle jag ta en 50 åring för?

Tror du att jag vill spendera resten av livet med de här 26 åringarna jag likear nu? Jag är inte ens säker på om jag ens vill ha någon blondin nu efter nedköpen jag har haft kontakt med. Jag gillar variation och ändrar alltid typ. Det innebär inte att jag vill ha gubbar med hela faderullan med ungar etc som jag nämnt.

Kan jag ligga med en het 25 åring väljer jag väl honom framför någon överbliven gubbe? Hörde du inte när jag skrev att jag inte tänder på vrak?

Ja, din taktik verkar ju inte fungera särskilt bra om du är singel på 35+ som dessutom behöver en donator. Det brinner i knutarna och finns inte många ägg kvar

Då kanske felet ligger hos dig och inte på det manliga utbudet som finns på Tinder, eller vad tror du?

Citat:
Ursprungligen postat av Magica-Lazio
Det har tjatats om det 100 gånger men inga kvinnor förstår det du säger ändå. Kvinnor likställer sex med att mannen tycker om dom, för många män är det bara sex. Att tro att hon som 35+ eller 40+ ska kunna få inleda något seriöst med en snygg solbrun kille på 25 är bara en utopi. De kvinnor som ser bra ut i 40års åldern kan få groteskt mycket sex av vem de vill. Det stannar dock där, för seriösa relationer så bör de hitta någon man som är 5-10år äldre som kanske inte är lika iögonfallande men kan ändå se bra ut + har förmodligen det väldigt stabilt ekonomiskt.

Precis. Kan likställas med en runk fast med en betydelselös kvinnas kropp.

Det är inget meriterande eller positivt. Det är bara mannens natur att vilja stoppa snoppen i typ allt som rör sig och andas.

En kvinnas värde på köttmarknaden baseras på vad för man som är villig att ingå en relation och investera sina resurser i henne. Kvinnor vet givetvis detta också, då de tävlar/jämför konstant med varandra om vem som kan få den bästa mannen att stanna. Det är naturligtvis ett bittert piller att svälja när man står på ålderns höst och har slösat bort sina bästa år på fest, knull, resor och annat obetydligt skit.

Varför en 35-40+ kvinna söker en ung solbränd bad boy är för mig obegripligt. Finns liksom noll värde för kvinnan, eftersom hon aldrig kommer få commitment eller bli uppskattad som mer än ett enkelt Tinder-hål att tömma i.

Då är det, som du säger, vettigare i detta fallet att enbart ställa in sökningarna på ca 50 åringar på Tinder. Då har hon chans på en mycket bra man som har sitt på det torra. I hans värld är hon dessutom en "ung flamma" så de matchar bra och kan bygga något fint.
Citera
2023-02-15, 13:11
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ja, din taktik verkar ju inte fungera särskilt bra om du är singel på 35+ som dessutom behöver en donator. Det brinner i knutarna och finns inte många ägg kvar

Då kanske felet ligger hos dig och inte på det manliga utbudet som finns på Tinder, eller vad tror du?

Det är inget meriterande eller positivt. Det är bara mannens natur att vilja stoppa snoppen i typ allt som rör sig och andas.

En kvinnas värde på köttmarknaden baseras på vad för man som är villig att ingå en relation och investera sina resurser i henne. Kvinnor vet givetvis detta också, då de tävlar/jämför konstant med varandra om vem som kan få den bästa mannen att stanna. Det är naturligtvis ett bittert piller att svälja när man står på ålderns höst och har slösat bort sina bästa år på fest, knull, resor och annat obetydligt skit.

Varför en 35-40+ kvinna söker en ung solbränd bad boy är för mig obegripligt. Finns liksom noll värde för kvinnan, eftersom hon aldrig kommer få commitment eller bli uppskattad som mer än ett enkelt Tinder-hål att tömma i.

Då är det, som du säger, vettigare i detta fallet att enbart ställa in sökningarna på ca 50 åringar på Tinder. Då har hon chans på en mycket bra man som har sitt på det torra. I hans värld är hon dessutom en "ung flamma" så de matchar bra och kan bygga något fint.
Alltså jag har dejtat och är mycket missnöjd och aldrig velat träffa majoriteten.

Sedan vill jag vara singel. Jag vill absolut inte vara barnlös.

De flesta killar har åtminstone velat ha mig i längden och det kan jämföras med att jag inte velat ha någon av dem som det, om vi ska räkna de som likt mig velat gå vidare.

Min singelstatus säger ingenting om huruvida jag inte skulle ha haft möjligheter med män utan det säger något om att jag aldrig fann någon som dög för mig.

Jag har sett riktigt risiga kvinnor, med fruktansvärda personligheter och som varit äldre än mig hitta partners. Det enda som krävs för er män är att kvinnor ligger med er. Men ni kan inte fånga och behålla någon som är frivilligt singel eftersom sex inte är hur man får en kvinna att älska dig som karl.

Män med din attityd är de som brukar ha lättast att ta livet av dem själva så du kanske skulle putsa mer på dig själv än rikta ditt självhat på kvinnor som vet att det finns fräscha män som likaväl kan vilja ligga om nu det är vad ni män inte duger mer än till.

Jag tar inte illa vid mig då jag överlevt många svin. Jag kanske åldras men jag gör det bättre än många av de ruttna kvinnorna och bättre än de som ligger under jord.
Citera
2023-02-15, 13:22
Medlem
Citat:

Jag finns på dejtingsajter för att jag var för kräsen som ung och blivit mer kräsen med åldern då männens värde sjunkit mer än mitt eget.

Inbilla du dig det. Ser åker du rätt in i "the wall"!
Citera
2023-02-15, 13:24
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Sedan vill jag vara singel. Jag vill absolut inte vara barnlös.

Okej, vi kan stoppa här.

Du är 35+ och vill vara singel, men du hänger på Tinder och Facebook-dating dagligen, söker en donator för barn och klagar på att männen inte duger åt dig? Okej.

Nu var det detta med kognitiv dissonans igen. Du gör en sak, men säger att du vill något annat...
Citera
2023-02-15, 13:29
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Inbilla du dig det. Ser åker du rätt in i "the wall"!
Jo så var det. Faktum är att jag bjudit ut en kille som var intresserad av mig för många år sedan men som var för ung för mig. Jag har inte bjudit ut honom i något annat syfte än vänskapligt och för att han förtjänar det, dvs någon ansträngning för att göra honom glad. Men när jag läser er luffare här tänker jag att vad fan skulle jag bjuda honom på fika för när jag likaväl kan bjuda ut honom på mat.

För allt handlar inte om det yttre och inte heller i slutändan om sex och annat. Ibland får man också se på skillnaderna i vilka och vad man uppskattar när det kommer till det motsatta könet och mer er närvaro. Grabben förtjänar ett restaurangbesök.

Återgår vi till min dejting, för dejtingens skull (det ovan är bara ett sätt för mig att visa någon att jag uppskattar honom som person) så har jag nog hunnit få fler matchningar än va ni har fått även om jag inte direkt hittar någon intressant matchning idag.
Citera
2023-02-15, 13:32
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Okej, vi kan stoppa här.

Du är 35+ och vill vara singel, men du hänger på Tinder och Facebook-dating dagligen, söker en donator för barn och klagar på att männen inte duger åt dig? Okej.

Nu var det detta med kognitiv dissonans igen. Du gör en sak, men säger att du vill något annat...
Nej jag hänger inte där dagligen utan nu på morgonen och förmiddagen sedan jag började skriva med er i tråden. Jag har inte pallat ens bry mig om att träffa någon på över ett år och innan dess hade det gått lång tid då också. Mina konton ligger bara sedan evigheter. Orkar inte ens skriva med män eftersom de inte är tillräckligt intressanta.

Jag söker inte heller en donator, jag har redan en.

Du verkar inte förstå vad ordet fabulera innebär men du är bra på det. Och då ingen kvinna valt att behålla dig ska du nog hålla ihop så du inte gör på dig.
Citera
2023-02-15, 13:45
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Nej jag hänger inte där dagligen utan nu på morgonen och förmiddagen sedan jag började skriva med er i tråden. Jag har inte pallat ens bry mig om att träffa någon på över ett år och innan dess hade det gått lång tid då också. Mina konton ligger bara sedan evigheter. Orkar inte ens skriva med män eftersom de inte är tillräckligt intressanta.

Jag söker inte heller en donator, jag har redan en.

Du verkar inte förstå vad ordet fabulera innebär men du är bra på det. Och då ingen kvinna valt att behålla dig ska du nog hålla ihop så du inte gör på dig.

Ja, jag litar ju dock på vad du gör och inte vad du säger.
Senast redigerad av Vaxad 2023-02-15 kl. 13:48.
Citera
2023-02-15, 13:50
Medlem
SAIVONs avatar
Citat:
Ja, jag litar ju dock på vad du gör mer än vad du säger att du gör.
Du vet inte vad jag gör

Jag fick omedelbart en match med min utseendefavorit på Tinder här under morgonen men han var pang på för det med ligga och sådant gillar inte jag. Trist.

Förutom att det jag har inplanerat här med att jag skulle ut och träffa någon och bestämt att bjuda honom på restaurang istället (ej dejt) så ska jag nog köpa någon present till en killkompis. Ni som irriterar vart än ni dyker upp på nätet, är bra att påminna en om att det finns män med beteenden man uppskattar istället.

När bjud en kvinna ut dig senast eller köpte någon liten present spontant bara för att göra något för dig? Är du uppskattad av kvinnor?
Citera
2023-02-15, 14:30
Medlem
Magica-Lazios avatar
Citat:

Jag kan ta ett exempel, jag har en tjejkompis som är 40år. Hon dejtade alla möjliga män mellan 25-35år, som var helt i fel ålder för henne och vissa såg för bra ut för att vilja henne för något seriöst. Eller dejtade och dejtade det blev bara knullträffar och i bästa fall laga en middag och sova över, de ville aldrig mer men hon ville ha ett seriöst förhållande.

Då träffade hon en man i 50års åldern tillslut. Idag har de varit i tillsammans i typ 2år. Hon fattade grejen, jag ville aldrig säga något för jag ville inte pusha henne, ville se om hon kom på lösningen själv. Så jag sa bara ja jag visste det, ingen överraskning att ni blev seriösa.

Ja precis, det går också snabbt ut för kvinnor i 40års åldern och 40+. Den dagen de är 50 bast så kommer inte de där solbruna snyggingarna vilja ligga med dom. Och då kommer det bli en smärre chock när de måste inleda något seriöst förhållande och då med en 60 årig gubbe. Från att knulla runt med snygga 25 åriga grabbar till att bli ihop med en 60 årig gubbe, det måste ju tära på självkänslan totalt.

Jag hade en brud ca 50 bast förra sommaren. Var kul, var mysig och allt det där men jag var över 10år yngre än henne. Från första stund så hade jag redan bestämt mig att jag kommer aldrig inleda något seriöst med henne och det pga åldern. Det är så de flesta män reflekterar när kvinnan är äldre och med äldre menar jag att hon är 5år äldre eller mer.

Jämnårig där går gränsen för mig men då måste hon vara något speciellt. Helst ska hon vara minst 5-10år yngre än mig. Idag har jag redan flickvän så det problemet är tillfälligt uppskjutet. Förhoppningsvis slipper jag grisa runt på tinder på många år framöver.
Citera
2023-02-15, 14:41
Medlem
Tinder-depressions avatar
Citat:
Du vet inte vad jag gör

Jag fick omedelbart en match med min utseendefavorit på Tinder här under morgonen men han var pang på för det med ligga och sådant gillar inte jag. Trist.

Förutom att det jag har inplanerat här med att jag skulle ut och träffa någon och bestämt att bjuda honom på restaurang istället (ej dejt) så ska jag nog köpa någon present till en killkompis. Ni som irriterar vart än ni dyker upp på nätet, är bra att påminna en om att det finns män med beteenden man uppskattar istället.

När bjud en kvinna ut dig senast eller köpte någon liten present spontant bara för att göra något för dig? Är du uppskattad av kvinnor?

En hunk men han var för pang på? Hahaha jag orkar inte mer.

Våran dröm är att en 10 e pang på med oss men Aa…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in