2023-02-15, 09:48
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Du svarade inte på frågan. Är det värt ett kärnvapenkrig för att Ukraina ska vara självständigt ifrån Ryssland?
Det är det Ryssland som avgör, ingen annan! Fråga Putin i stället för att spamma tråden!
Citera
2023-02-15, 09:50
Medlem
attogs avatar
Citat:
Kanske, kanske inte. Men frågan du och alla andra krigshetsare är om det är värt det. Ska vi ha ett kärnvapenkrig för att ni hatar ryssen?

Vem i ryssland hotar med kärnvapen?
Citera
2023-02-15, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Av alla skumma jävla rysstrolls pissiga översättningar måste ändå det här vara bland det roligaste.
Är det en rysktillverkad diskho förresten?
Det är ett smeknamn på slasktratten barnamördare v.puttin. Att översätta idiomatiska uttryck med google translate blir lätt väldigt fel
Citera
2023-02-15, 09:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
De får ju försvara sig. Frågan är om man alltid måste sända vapen till de som försvarar sig.

På en skolgård står du inte och delar ut automatvapen till de mobbade.

Dock fallerar denna liknelse. Världen är ingen skola. Den är i grunden ännu en anarki. Inte heller i en anarki är det en bra lösning att dela ut automatvapen till de mobbade.

Nämen. Blev det alldeles orättvist när det visade sig att Ukraina kunde be om - och få hjälp? Fick inte björnen härja precis som den ville? Buhu

Ryssland är inte heller en liten mobbare på en skolgård. De har gått in med full kraft och genomför en brutal och blodig invasion. I skruvade stund utreds tiotusentals eventuella krigbrott de gjort/gör sig skyldiga till.

Det är inget annat än självklart vi försöker hjälpa Ukraina.
Citera
2023-02-15, 09:53
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Det där är skitsnack.

Viktor Janukovytj ville ha goda relationer med både EU och Ryssland.

Janukovytj trodde han kunde spela med bägge sidor.
EU kräver transparens.
Ryssland ville ha en lydstat. Korruption är en del av samhällsarbetet i ryssland och så ville Putin ha det med Ukraina också.

Två saker som inte är kompatibla.
Citera
2023-02-15, 09:54
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Åk ner själv och kriga då om du nu tycker det är ett så viktigt krig. Lätt att sitta bakom en skärm och tycka att andra är fega.
De flesta ukrainare tycker det är ett viktigt krig.

Över 1 miljon ukrainska män i vapenför ålder bosatta utomlands har återvänt för att strida för sitt land.

Jag är övertygad om att massor av riktiga svenskar skulle göra samma sak om ryssen ger sig på Sverige.

Ni ryssrunkare skulle inte ens ställa upp på ryssen i ett sånt läge utan troligtvis springa och gömma er
Citera
2023-02-15, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
De har uttryckt sådana tankar. Att gå in och "skydda" västra Ukraina. Tanken är väl att införliva den delen senare.

Alla har sin agenda och Polen har maktambitioner. Tror att USA inte kommer kunna stoppa polackerna.

Du tror inte att polackerna eventuellt funderar över risken att Tyskland i så fall vill ha tillbaka Pommern, Schlesien och Ostpreussen som alla hört till Tyskland (Preussen) i tusen innan ryssarna (Sovjet) gav områdena till Polen 1945? Polen får sin del av Ukraina men blir "landlocked" inpressat mellan Tyskland och Ryssland. Tror du verkligen att det är något polackerna vill?
Citera
2023-02-15, 09:55
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nämen. Blev det alldeles orättvist när det visade sig att Ukraina kunde be om - och få hjälp? Fick inte björnen härja precis som den ville? Buhu

Ryssland är inte heller en liten mobbare på en skolgård. De har gått in med full kraft och genomför en brutal och blodig invasion. I skruvade stund utreds tiotusentals eventuella krigbrott de gjort/gör sig skyldiga till.

Det är inget annat än självklart vi försöker hjälpa Ukraina.

Jag har inte nämnt orättvisa. Det är du som gör det. Är det ditt bästa sätt att försöka vinna en debatt?
Citera
2023-02-15, 09:57
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Som jag förstår det, pågår den omtalade ryska offensiven i detta nu. Jag har bara en sak att säga: patetiskt! Ryssen är verkligen helt slut.
https://twitter.com/PaulJawin/status/1624669085664481282?s=20&t=FBvUi9aTo7CSUsvkKDoYsQ

Ryssarnas kampanj i Ukraina känns lika välplanerad som när den ryska Östersjönflottan skulle flyttas till det östasiatiska havet för att bekämpa japanerna i det rysk-japanska kriget i början av 1900 talet. Garvar varje gång jag ser detta klipp, ränderna går aldrig ur.

https://m.youtube.com/watch?v=yzGqp3R4Mx4
Citera
2023-02-15, 09:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag har inte nämnt orättvisa. Det är du som gör det. Är det ditt bästa sätt att försöka vinna en debatt?

Ja. Och det funkade visst, för du blev mig svaret skyldig. Yeah yeah pang pang.
Citera
2023-02-15, 09:58
Medlem
Citat:
Du svarade inte på frågan. Är det värt ett kärnvapenkrig för att Ukraina ska vara självständigt ifrån Ryssland?

Så du tycker ryssland ska hota sig till andra länders territorium ? Antingen ger ni oss det vi vill eller så blir det ett kärnvapenkrig?
Bra där....
Citera
2023-02-15, 09:59
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ja. Och det funkade visst, för du blev mig svaret skyldig. Yeah yeah pang pang.

Nej. Jag struntar i om det är orättvist för Putin. Men det har inte med nåt att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in