2023-02-15, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Eftersom det verkar bli Ryssland som använde kärnvapnen först i ditt scenario, är väl den korrekta frågan:

Ska vi ha ett kärnvapenkrig för att ryssen hatar oss?

Du svarade inte på frågan. Är det värt ett kärnvapenkrig för att Ukraina ska vara självständigt ifrån Ryssland?
Citera
2023-02-15, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Det verkar som om du stänger ute all fakta som inte stödjer din bild av kriget. Är det inte därför man har en tråd om kriget? Eller tycker du att bara en sida av kriget får visas.

Återigen, det är ingen "sida av kriget" utan bara fejkade rysstrollerier. Om det är för att du är lågbegåvad eller för att du får pengar för det spelar ingen roll, din trovärdighet blir inte ett dugg bättre för att du upprepat postar samma debunkade skit igen och igen.
Citera
2023-02-15, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Varför skulle Zelenskyj, en respekterar och folkvald president fly sitt land? Det är ju bara i diktaturer typ Ryssland makthavare kuppas bort. Ukrainarna står ju enade bakom sin president åtminstone så länga han inte böjer sig för ryssen. Skulle Zelenskyj däremot mot alla odds vilja göra alltför stora eftergifter mot ryssen så lär kritiken mot honom i Ukraina nå stormstyrka. Men han är som sagt ändå vald av folket fram tills nästa presidentval.
Tänk tanken om ryssarna hade haft samma demokratiska möjlighet att välja bort sin krigsglade ledare genom legitima val och en levande aktiv opposition. Då hade troligen inte Putin vågat starta kriget mot den fria nationen Ukraina och tusentals barn hade då haft ett liv och en framtid i trygghet.

Slava Ukraini.

Därför han har eliminerat alla kritiker och är på väg att förlora kriget vilket då medför att han offrat en massa människoliv samtidigt som han förlorat territorium och länder är helt förstört.
Citera
2023-02-15, 09:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sunnis
De flesta rysstrollen i den där här tråden som ägnar flera timmar per dag med att posta inlägg är sannolikt betalda. Det är inte bara Flashback utan på tusentals liknade plattformar och sociala medier världen över. Upprepas något tillräckligt många gånger kan opinionen uppfatta det som sant, det fungerar till viss del.

Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Ja ni foliehattar är ju så extremt lättlurade att ni inte fattar att skiten ni läser på Bitchute och ryska propagandakanaler är fejk!

Friska människor köper inte sån trams och tar givetvis avstånd från Putins invasion av Ukraina!

Person som stödjer Putin är givetvis inte friska….

Pro-ryska foliehattar är så okunniga i ämnet vilket märks av helt uppdiktade påståenden om allt möjligt. Syftet är att späda ut debatten för oss som är seriösa och pålästa.

Det har gått så långt att jag har börjat införa stenhårda sanktioner mot foliehattarna, precis som vi gör mot homofederadtionen, de får ingen uppmärksamhet från mig och inga svar.

Min metod verkar reta gallfeber på rysstrollen vilket är stor humor.
Citera
2023-02-15, 09:09
Medlem
Alsenos avatar
Tvångsdeportering av barn. Headsup, det är inte Ukraina som gör det:

https://www.expressen.se/nyheter/tusentals-ukrainska-barn-deporteras-till-ryssland/
Citera
2023-02-15, 09:11
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Du svarade inte på frågan. Är det värt ett kärnvapenkrig för att Ukraina ska vara självständigt ifrån Ryssland?

Ja det är det
Citera
2023-02-15, 09:13
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Jag vet inte när, men dem kommer kasta diskhon på dem nu och jag tror det tar slut inom 3-6 månader.

Av alla skumma jävla rysstrolls pissiga översättningar måste ändå det här vara bland det roligaste.
Är det en rysktillverkad diskho förresten?
Citera
2023-02-15, 09:14
Medlem
Citat:
Kanske, kanske inte. Men frågan du och alla andra krigshetsare är om det är värt det. Ska vi ha ett kärnvapenkrig för att ni hatar ryssen?

Vad snackar du om?
Det är ju ni ryssar som startat kriget..

Om någon blir attackerad, så måste man få försvara sig enligt mig.
Den starkes rätt är något som hör hemma på stenåldern, tillsammans med diktaturer och tsardömen.

Det är som att jag slår dig på käften och hotar med att skjuta dig i skallen om du försöker försvara dig.
Citera
2023-02-15, 09:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Det är du som vägrar svara på min fråga:

Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag ser att du inte svarade på frågan.

Du tycker vi ska låta ’björnen’ vara ifred, och du är rädd för ryska kärnvapen. Hur långt är du villig att låta den ryska björnen gå?

Ukraina kan uppenbarligen offras.

Övriga fd Sovjetunionen? Ska Ryssland få det? Finland?

Svara på det så ska jag svara på din fråga.

Som sagt svara på hur långt du är villig låta Ryssland gå?

När tycker DU det är dags att stoppa Ryssland, och i så fall hur?
Citera
2023-02-15, 09:18
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Om du någonsin kan försöka förstå att kärnvapenkrig endast är ett hot från Ryssland och ingen realitet så hade diskussionen slutat här och nu.

Kärnvapenkrig är inget argument för det kommer inte att hända.

Det är som att säga att Nato kommer anfalla Ryssland och ta Moskva. Är det också ett giltigt argument i en pro-rysk värld?
Citera
2023-02-15, 09:21
Medlem
%s avatar
Som jag förstår det, pågår den omtalade ryska offensiven i detta nu. Jag har bara en sak att säga: patetiskt! Ryssen är verkligen helt slut.
https://twitter.com/PaulJawin/status/1624669085664481282?s=20&t=FBvUi9aTo7CSUsvkKDoYsQ
Citera
2023-02-15, 09:21
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Åk ner själv och kriga då om du nu tycker det är ett så viktigt krig. Lätt att sitta bakom en skärm och tycka att andra är fega.
En av avsikten med att vara här, bortsett från att följa vad som händer i kriget, är förstås att motverka den proryska propagandan här och avslöja deras lögner, så folk inte tror att det dom säger är sant. För det är det i stort sett aldrig.
Inte heller klarar de att lajva svenskar. Bara där visar de förstås att de inte är ärliga och hederliga människor, när de försöker utge sig för att vara något de inte är.

De verkar förstås varken för Sverige eller Ukrainas intressen, utan bara för diktatorns försök att lägga andra länder under sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in