2023-02-15, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
När, en datum. Du säger inom kort.

En vecka, två, eller en månad eller två. Du säger inom kort.

Dem ska ju, Ryssarna, inleda en storoffensiv nu, och jag tror det är här det tar slut. Spetznas är för sofistikerad för Ukraina. Dessutom, tänk er hur demoraliserad Ukraina måste vara? Att ha en Judisk president som offrar Ukrainare, så det är väl en tidsfråga innan folket vänder sig mot sionisten är min tanke.

NATOS mål från första början var ju att att decimera Ryssland, man hade väl aldirg tankar på riktigt att "vinna"?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Rädsla, paranoia och dödsångest. Putin undviker flyget och färdas med pansartåg istället. Livrädd för att hans regeringsplan ska bli nedskjutet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEm1Aa/avhoppad-kgb-agent-skalet-till-putins-isolering

Igor Girkins beskrivning av Putin stämmer så väl. Den store ledaren är en riktig fegis. En ynkrygg som kommer fly för sitt liv när skiten träffar fläkten.

Har Putin besökt fronten en enda gång under kriget?

Nej, det närmaste han var var Krimbron. Gubben som leder Wagner hamnade ju i onåd för att han besökte fronten och därmed visade sig modigare än Putin.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Det finns riktigt motstånd i mordor, litet men levande.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/rysk-partisan-en-auktoritar-stat-kan-inte-bekampas-med-namninsamlingar
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Ser ut som om Ukraina kommer få hela sin armé förintat i Bakhmut.
Vi i Sverige använder ordet ”förintad”, om du försöker påstå att Ukraina får sin armé förintad? Har du några belägg för ditt påstående? Obs. att ryska desinformationskanaler inte räknas som belägg.
Citera
2023-02-15, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Och var är Kadyrov nu ?

-Vid frontlinjen och leder sina män, utanför Kiev ?
-Eller i säkerhet bakom och softar, och spyr galla ?

Var vinner man kriget ?

Jo, men vad jag mena är Chechener är totalt orädda, dem vill liksom ha döden, du kan inte vinna mot sådana människor. Dem är villiga att gå the extra mile. Visst, modern krigsföring är ju mycket artilleri och distans men slutet på dagen tror jag att det är balls som avgör. Och det har cehchenrna i överflöd tyvärr.
Citera
2023-02-15, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Rädsla, paranoia och dödsångest. Putin undviker flyget och färdas med pansartåg istället. Livrädd för att hans regeringsplan ska bli nedskjutet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEm1Aa/avhoppad-kgb-agent-skalet-till-putins-isolering

Igor Girkins beskrivning av Putin stämmer så väl. Den store ledaren är en riktig fegis. En ynkrygg som kommer fly för sitt liv när skiten träffar fläkten.

Har Putin besökt fronten en enda gång under kriget?

Börjar mer och mer likna Hitler. Rädd, paranoid och kommer förmodligen isolera sig mer och mer.
Citera
2023-02-15, 01:15
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Dem ska ju, Ryssarna, inleda en storoffensiv nu, och jag tror det är här det tar slut.
Det ser så ut. Ryssland har snart slut på studenter att skicka fram som kanonmat. Storoffensiven består av stackars tvångsmobiliserade ungdomar. När deras vänner kommer tillbaka till sina logementen utan armar och ben, är risken överhängande för att den ryska armén till slut vänder sig emot barnamördaren V. Puttin.

Ps. Vi svenskar lär oss skilja på ”de” och ”dem” i grundskolan. Ds.
Citera
2023-02-15, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Vi i Sverige använder ordet ”förintad”, om du försöker påstå att Ukraina får sin armé förintad? Har du några belägg för ditt påstående? Obs. att ryska desinformationskanaler inte räknas som belägg.

Påstår du att jag inte är svensk pga ett litet stavfel?

Att den ukrainska armen är mer eller mindre förintad snart är min åsikt baserat på vad jag hör. Du får ha din åsikt, ingen fara.
Citera
2023-02-15, 01:16
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Dem ska ju, Ryssarna, inleda en storoffensiv nu, och jag tror det är här det tar slut. Spetznas är för sofistikerad för Ukraina. Dessutom, tänk er hur demoraliserad Ukraina måste vara? Att ha en Judisk president som offrar Ukrainare, så det är väl en tidsfråga innan folket vänder sig mot sionisten är min tanke.

NATOS mål från första början var ju att att decimera Ryssland, man hade väl aldirg tankar på riktigt att "vinna"?

Nå, datumet då. "Inom kort" sa du. Då är det såpass nära att du kan ge ett datum.

(Sen att västvärlden med Nato valt att stöda Ukraina en "B-sak" som inte har med tråden att göra. Detta måste du ju själv inse i.o.m att det är meningslöst när du säger att den ryska segern är "inom kort".)

Så när.
Citera
2023-02-15, 01:18
Medlem
Citat:
Jo, men vad jag mena är Chechener är totalt orädda, dem vill liksom ha döden, du kan inte vinna mot sådana människor. Dem är villiga att gå the extra mile. Visst, modern krigsföring är ju mycket artilleri och distans men slutet på dagen tror jag att det är balls som avgör. Och det har cehchenrna i överflöd tyvärr.

Du menar Hollywoodtjetjenerna som fegt stack de riktiga tjetjenerna i ryggen åt pappa Putin? De riktiga strider för sitt egna folk i Ukraina mot RyzZen och Hollywoodtjetjenerna.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Undrar om Polen har några tankar på att gå in och ta igen förlorat territorium.

De har uttryckt sådana tankar. Att gå in och "skydda" västra Ukraina. Tanken är väl att införliva den delen senare.

Alla har sin agenda och Polen har maktambitioner. Tror att USA inte kommer kunna stoppa polackerna.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Några gissningar på när Odessa och Kharkiv befrias?

Konstig fråga. Odessa och Kharkiv är fria.

Den mongolska våldtäktsarmén har misslyckats att ockupera Odessa och Kharkiv - och vi får hoppas att det förblir så.

Citat:
Ser ut som om Ukraina kommer få hela sin armé förintat i Bakhmut.

Det ser snarare ut som att Ryssland får sin armé förintad i Bakhmut - och på några andra ställen i östfronten. Vi har sett på videor en enorm slakt av ryssar de senaste veckorna.

Citat:
De tvångsrekryterar barnsoldater nu.

Nej. Ukraina tvångsrekryterar inga barnsoldater. Sånt där är typisk förljugen rysk propaganda. Helt påhittat i ryska trollfabriker.

Citat:
Jag tror Odessa och Kharkiv inte ens kommer att försvaras av nazisterna.

Nu hoppade du till 40-talet.

Den sista tyska nazisten lämnade Ukraina 1944.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in