2023-02-15, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Hur ska ni ha det? Vägrade Ryssland sälja gas till Tyskland eller var det Tyskland som vägrade köpa gas från Ryssland?

Hursomhelst så kan bägge parter ändra sig och komma överens men den som sprängde NS ville inte se den möjligheten. Vem kan det vara då???🙄

Kineserna såklart. De vill kunna köpa gas billigt från Ryssland, så de såg till att pipelinen är helt stängd

Även jag kan hitta på "logiska" argument för vilken konspirationsteori som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nu har det gått ett år. Inte ett skit har hänt. Dollarn, Euron är fortfarande en "hård kuk", medans Rubeln är impotent, liten och blodfattig.

när kommer Brics att visa sin dominans mot väst ? För inte f-n har det skett tills nu !

Kom igen, sug på fingeret och stick upp det i luften, vad känner du? Ryssland skulle gå under av sanktionerna, hon är starkare än nånsin? Nu skickar dem in sina elitstyrkor, tror processen blir kort och sen blir det nog en ny världs ordning? Det är väl rätt uppenbart?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De samlar nog allt i Polen och parar ihop med leoparder och andra vapen, och nytränade ukrainska soldater tills de har hela pansarbrigader färdiga att skicka mot Ryssen.
En dum grej är att de amerikanska stridsfordonen ser ut att vara kamouflerade för ökenstrid. I Ukraina hade de varit lätta att känna igen för rysk stridsflyg, om de hade haft något sådant. Dessutom hade de varit lätta att upptäcka för ryska satelliter, om de haft några sådana. Iranska drönare är däremot inga problem att undvika eftersom de är kalibrerade för ökenlandskap och lär sikta på allt annat än en ökenkamouflerad stridsvagn.
Citera
2023-02-15, 00:46
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Om det nu gick så bra för Ukraina, varför bönar dem om hjälp varannan vecka? Du vet att hur detta kommer sluta va?

Du har absolut ingen förståelse för vad de bett om och vad de fått på sin önskelista. Ryssland kan glömma luftherravälde

Resten får du läsa dig till Informationen är offentlig kvalificerat luftvärn borde du kika närmare på . Sedan ber du någon vuxen förklara vad man använder kvalificerat luftvärn till . Då du uppenbarligen inte förstår
Citera
2023-02-15, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Detta kanske är Europas sista strid och Kina kanske tar över; men Ryssland hinner vi krossa och inga BRIC-länder kommer lyfta ett finger för ryssarna. Kina kommer bara kolonisera och suga ut ruinerna av den "Ryska Federationen". Både Kina och Japan har territoriella anspråk på Ryssland i Sibirien.

Nej tror tyvärr inte, för Kina backar Ryssland. Det är rätt kört för Väst, jag menar, det största dråpslaget blir ju dedollariseringen, vad fan ska USA göra då? Infaltionen kommer ju skena iväg där?
Citera
2023-02-15, 00:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Kom igen, sug på fingeret och stick upp det i luften, vad känner du? Ryssland skulle gå under av sanktionerna, hon är starkare än nånsin? Nu skickar dem in sina elitstyrkor, tror processen blir kort och sen blir det nog en ny världs ordning? Det är väl rätt uppenbart?

Var ser du det ?

(för uppenbarligen är jag blind, jag ser inte det)

Ryssland blir åderlåtet..
Citera
2023-02-15, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Du har absolut ingen förståelse för vad de bett om och vad de fått på sin önskelista. Ryssland kan glömma luftherravälde

Resten får du läsa dig till Informationen är offentlig kvalificerat luftvärn borde du kika närmare på . Sedan ber du någon vuxen förklara vad man använder kvalificerat luftvärn till . Då du uppenbarligen inte förstår

Det ser inte bra ut för Ukraina, jag tror nog på en seger inom kort för Ryssland. Kan inte tänka mig annat, har hört att NATO har slut på ammunition osv. Turkiet kommer flippa snart... intressanta tider. Kinesera bidar sin tid.. jag tror faktist det börjar närma sig game over, och jag tror alla vet det här innerst inne?
Citera
2023-02-15, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Var ser du det ?

(för uppenbarligen är jag blind, jag ser inte det)

Ryssland blir åderlåtet..

Det är helt uppenbart. Dem kommer besegera Ukraina, dem visar ju bara nåd just nu. Det är helt självklart, vad fan sak Ukraina göra? Finns inget man kan göra, kan bara hålla emot så länge, dem har ju förlorat stad efter stad i öst? Alltså minns just mariupol och ståålverket där.Titta på Ramzan karydosrsv telegram s kommer du även se lite klipp på hur dem bara kör över särskilt dem cehechenska krigarna.
Citera
2023-02-15, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Kineserna såklart. De vill kunna köpa gas billigt från Ryssland, så de såg till att pipelinen är helt stängd

Även jag kan hitta på "logiska" argument för vilken konspirationsteori som helst.

Kineserna som sprängde ledningen? Hur då? Det är en ganska omfattande operation långt hemifrån i ett innanhav. Finns det några indicier på att en sån operation ägt rum?
Citera
2023-02-15, 00:51
Medlem
Citat:
Nej för dem har varit smarta. Brics är mycket större än EU-USA. Det är numrerärt underläge. Jag tror det är tokkörd för västvärlden. Jag tror alla som är ärliga mot sig inser detta?
Lek du med BRICS, 4 efterblivna länder och Indien som träffas en gång om året, äter lunch och säger några fina ord. Nordiska Rådet framstår som handlingskraftigt i jämförelse.
Citera
2023-02-15, 00:52
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
det är snällt av Ryssland att hjälpa dem med stora rabatter på råvaror, en win win för både Kina och öhh, Kina.
Verkligen fint formulerat. Rysslands-entusiaster här i tråden tycks se det som en god sak att Kina suger ut Ryssland på råvaror. De är glada så länge någon köper det de gräver fram eller pumpar upp ur marken. Men ingen kommer göra sig beroende av Ryssland igen. Kina fattar att det nästa gång är de som blir huggna i ryggen av barnamördaren V. Puttin.
Citera
2023-02-15, 00:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Ännu viktigare att världen får veta hur ni vidriga ryssar kidnappar ukrainska barn. Det är också krigsbrott! https://hu .conflictobservatory.org/portal/apps/sites/#/home/pages/children-camps-1
Räkenskapens dag kommer för RyZZland….

Det är också folkmord enligt FNs definition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in