Citat:
Ursprungligen postat av
sillynamnam
Han har vl skrivit en del artiklar i Expressen som varit lite trtta sdr. Men det hr r omissknnligt Stig Larsson. Han associerar hit och dit, r lite kryptisk, man undrar vad menar han egentligen? Jag gillar det allts, ven om det r en mrklig recension. Han pratar i princip om allt utom om konsten han ska recensera fast det nd r ngot slags hyllning. Skulle inte kunna vara skrivet av ngon annan n Stig Larsson.
https://www.expressen.se/kultur/kons...lt-uppriktigt/
Tack fr lnken!
Vet inte, tittade igenom en del av de tidigare krnikorna Stig skrivit fr expressen som fanns lnkade, tycker han verkar ha hllit bra klass rtt igenom (antar att inte allt han skrivit r tillgngligt gratislnkat). Var det nt srskilt som fick dig att tycka att de var trtta?
Han har ett stt att skriva som om han skrev bara till mig, frtroligt. Det r vl ett slags stilistiskt knep, men jag tycker att han generellt sett lyckas - han fr fram ett budskap och en analys p ett snyggt och till synes rligt stt, som om det finns en mnniska dr bakom som skriver och vill gra sig frstdd, med bibehllen respekt fr den som r tnkt att lsa - det r rtt sllsynt!
Jag tycker om stilen, ven nr han pratar, han ger sken av att saker fortfarande betyder ngot och han fr mig att tro honom. Artiklarna om "utsikt frn stol 12" och om Myrdal tyckte jag om.
Ser att jag inte skrivit s mycket i den hr trden, men jag har skapat trden om Stigs podcast som han har tillsammans med Cyril Hellman, r det ngon hr som har lyssnat p den och har ngon sikt? Kanske ngon som kan frklara varfr Stig valt att ha en podcast med just honom?