2021-06-04, 19:40
Medlem
avsmakens avatar
Stigs bok Nr det knns som att det hller p att ta slut romantiserade bara amfetaminet enligt mig trots att han hvdade att syftet skulle vara det motsatta.
Citera
2021-07-23, 02:25
Medlem
yidarmy123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModPodge
Anvnde sig Stig av riktig amfetamin eller bara adhd-meds typ Ritalina etc?

Riktig amfetamin. Han hamnade p behandlingshem till slut, den gode Stig.
Citera
2021-09-16, 18:57
Medlem
klimpenspappas avatar
Hller fr nrvarande p att lsa Wokas Lax? Tror ingen frfattare frut har lyckats fnga knslan av att sitta framfr TV:n och se p frgesport fr sig sjlv. Det r en nstintill otck igenknningsfaktor
Citera
2022-01-11, 15:11
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Urskta en lite explicit frga. Jag hller p att bli galen.

Ngon som vet i vilken bok Stig beskriver en scen dr en kvinna liknas vid ett rdjur och hur hon senare i samma scen har ftt en ridpiska uppkrd i rven?

Trodde det var i Nyr, men det verkar vara fel.
Citera
2022-01-11, 19:36
Medlem
Sleepysuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny.Haniver
Urskta en lite explicit frga. Jag hller p att bli galen.

Ngon som vet i vilken bok Stig beskriver en scen dr en kvinna liknas vid ett rdjur och hur hon senare i samma scen har ftt en ridpiska uppkrd i rven?

Trodde det var i Nyr, men det verkar vara fel.
Nu var det lngesen jag lste Stig men jag r ganska sker p att det r frn Introduktion.
Senast redigerad av Sleepysun 2022-01-11 kl. 19:53.
Citera
2022-02-07, 16:16
Medlem
Jenny.Hanivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepysun
Nu var det lngesen jag lste Stig men jag r ganska sker p att det r frn Introduktion.
Tack!

Stmde bra. (S.60-64)

Jag hade dock fel angende vilken sorts idisslare. Det r en hjort och inte ett rdjur och karln i scenen, Jerry, har ocks smeknamnet hjortddaren.
Citera
2022-07-12, 01:08
Medlem
snillet_1s avatar
Lste ut hans Komedin 1 hromdagen; frsta av hans bcker som jag lst. Antar att det inte r hans bsta bok. Jag har frsttt genom vad jag lst om honom och hans verk genom ren att han inte har ett helt traditionellt stt att skriva sina bcker p och det mrks ju. Det r mer som en uppspaltning av ett gng separata scener. Mste dock sga att han i vissa stycken nr riktigt hga hjder, han r vldigt trffsker och rolig p ngot eget stt. Skrattade rakt ut ett par gnger, det blev s bisarrt.

Men fanns det ngon strre "pong" med historien? Kndes tomt efter att man hade avslutat boken. Ja, efter att ckelknslan hade frsvunnit det vill sga.
Citera
2022-07-12, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Lste ut hans Komedin 1 hromdagen; frsta av hans bcker som jag lst. Antar att det inte r hans bsta bok. Jag har frsttt genom vad jag lst om honom och hans verk genom ren att han inte har ett helt traditionellt stt att skriva sina bcker p och det mrks ju. Det r mer som en uppspaltning av ett gng separata scener. Mste dock sga att han i vissa stycken nr riktigt hga hjder, han r vldigt trffsker och rolig p ngot eget stt. Skrattade rakt ut ett par gnger, det blev s bisarrt.

Men fanns det ngon strre "pong" med historien? Kndes tomt efter att man hade avslutat boken. Ja, efter att ckelknslan hade frsvunnit det vill sga.
S.L r en nedsupen fredetting som grna lter sig bjudas p alkohol...gammal tjackis tydligen.
Citera
2022-07-12, 01:20
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
S.L r en nedsupen fredetting som grna lter sig bjudas p alkohol...gammal tjackis tydligen.

Det r vlknt att han var hrd p amfetaminet under mnga r.

Fick faktiskt samma knsla av "Grtbgen" nr jag sg den i hstas. Underhllande under den tid man sg filmen, han r dr och rotar i mnniskans smre sidor, men inget som man br med sig ngot srskilt av. Humorn var visserligen dr ocks och jag lskade soundtracket. Stilen p det hela r ju vldigt egen, ja frmodligen oefterhrmlig, och p s stt kanske han r ett "geni".
Senast redigerad av snillet_1 2022-07-12 kl. 01:23.
Citera
2022-07-12, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det r vlknt att han var hrd p amfetaminet under mnga r.

Fick faktiskt samma knsla av "Grtbgen" nr jag sg den i hstas. Underhllande under den tid man sg filmen, han r dr och rotar i mnniskans smre sidor, men inget som man br med sig ngot srskilt av. Humorn var visserligen dr ocks och jag lskade soundtracket. Stilen p det hela r ju vldigt egen, ja oefterhrmlig, och p s stt kanske han r ett "geni".
Tydligen har han varit inblandad i produktionen/tv-serien om August Strindberg, med Jonas Karlsson i huvudrollen, bra serie!
Citera
2023-02-14, 19:28
Medlem
sillynamnams avatar
Han har vl skrivit en del artiklar i Expressen som varit lite trtta sdr. Men det hr r omissknnligt Stig Larsson. Han associerar hit och dit, r lite kryptisk, man undrar vad menar han egentligen? Jag gillar det allts, ven om det r en mrklig recension. Han pratar i princip om allt utom om konsten han ska recensera fast det nd r ngot slags hyllning. Skulle inte kunna vara skrivet av ngon annan n Stig Larsson.

https://www.expressen.se/kultur/kons...lt-uppriktigt/
Citera
2023-02-14, 23:33
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Han har vl skrivit en del artiklar i Expressen som varit lite trtta sdr. Men det hr r omissknnligt Stig Larsson. Han associerar hit och dit, r lite kryptisk, man undrar vad menar han egentligen? Jag gillar det allts, ven om det r en mrklig recension. Han pratar i princip om allt utom om konsten han ska recensera fast det nd r ngot slags hyllning. Skulle inte kunna vara skrivet av ngon annan n Stig Larsson.

https://www.expressen.se/kultur/kons...lt-uppriktigt/

Tack fr lnken!

Vet inte, tittade igenom en del av de tidigare krnikorna Stig skrivit fr expressen som fanns lnkade, tycker han verkar ha hllit bra klass rtt igenom (antar att inte allt han skrivit r tillgngligt gratislnkat). Var det nt srskilt som fick dig att tycka att de var trtta?

Han har ett stt att skriva som om han skrev bara till mig, frtroligt. Det r vl ett slags stilistiskt knep, men jag tycker att han generellt sett lyckas - han fr fram ett budskap och en analys p ett snyggt och till synes rligt stt, som om det finns en mnniska dr bakom som skriver och vill gra sig frstdd, med bibehllen respekt fr den som r tnkt att lsa - det r rtt sllsynt!
Jag tycker om stilen, ven nr han pratar, han ger sken av att saker fortfarande betyder ngot och han fr mig att tro honom. Artiklarna om "utsikt frn stol 12" och om Myrdal tyckte jag om.

Ser att jag inte skrivit s mycket i den hr trden, men jag har skapat trden om Stigs podcast som han har tillsammans med Cyril Hellman, r det ngon hr som har lyssnat p den och har ngon sikt? Kanske ngon som kan frklara varfr Stig valt att ha en podcast med just honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in