2016-01-25, 19:18
Medlem
Ser verkligen fram emot detta! Horace lr ju vara given gst.
Citera
2016-02-06, 08:36
Medlem
Stigs podd ligger uppe nu, ofrutsgbart val av gst William Spetz.😊

Cyril & Stig - I otakt med samtiden av Cyril Hellman & Stig Larsson
https://itun.es/se/RCGDab.c
Citera
2016-02-19, 12:31
Medlem
Nu r det andra avsnittet ute, rtt kul och intressant faktiskt. Gst r feministen Andrea Edwards
Citera
2016-02-19, 14:54
Medlem
swimp78s avatar
Jag mste nog tyvrr nd sga att dagens Stig Larsson inte har mycket kvar av den geniala isklara och skarpa 80tals-Stig. Stig Larsson anno 2016 r inte speciellt skarp.
Citera
2016-02-21, 17:44
Medlem
Hoppas p intressantare gster i dom kommande programmen, kanske kan det blir bttre d?

Har inte frsttt det med att Cyril inte skulle knna igen sig i dagens debattklimat, han r vl som vilken journalist som helst i dagens Sverige. I otakt med samtiden, knappast.

Blev ett jvla liv nr Stig sa att homosexualitet enligt bibeln r ett vergrepp.
Tycker det roligaste i senaste programmet var nr Stig pratade med ljus rst och skulle imitera dagens feminiserade killar.
Citera
2016-02-22, 05:08
Medlem
Dr Scriptums avatar
Min bedmning av podcasten hittills: trkiga gster och ett samtal som aldrig blev srskilt intressant. Men det r vl frsteligt att det tar ett tag fr herrarna Cyril och Stig att hitta sin egen stil. Vi vet trots allt vilken anekdotmaskin Stig Larsson kan vara. Sedan r det kanske s att han inte har kvar den skarpa blick och bedmningsfrmga som en gng var med och skapade hans lyckade karrir. Jag tnker framfrallt p mannens frmga att gestalta mnskligt beteende och relationer; i det mttes hans konstnrliga och analytiska talang. Jag har tidigare i trden beskrivit honom som ett geni och jag hller fast vid det. Men jag skulle vilja tillgga att just mixen mellan kreativitet och analys r ytterligare ett bevis p den extrema begvning han ftts med och under sitt liv frdlat. Jmfr bara Autisterna - en roman fullspckad av olika scenarion, hndelser, intriger och fantasifulla infall - med hans bidrag till denna diskussionen om konst: http://www.10tal.se/?p=1834

I det ena fallet ser man hans kreativitet och i det andra hans analytiska frmga ven om man kan argumentera fr att en sdan uppdelning r omjlig. Hursomhelst skulle en skymt av dessa talanger verkligen hja podcasten. Jag vill tminstone hra mer om hans skrivande, hela processen. Eller egentligen vill jag vl hra det mesta. Jag har nmligen flera funderingar, sikter och gissningar om hur han r som mnniska. Ibland funderar jag faktiskt p att anvnda alla de tankarna fr att skriva en djupgende, psykologisk analys av Stig - eller tminstone skriva mitt perspektiv p hans personlighet, som jag uppfattar den.

Hellman har jag smre koll p ven om jag verkligen uppskattade hans dokumentrroman Mitt mrka hjrta. Frhoppningsvis har han lrt sig ngonting av de nattsvarta erfarenheter han varit med om, tagit del av, hrt om.
Citera
2016-03-08, 10:13
Medlem
SaraFrees avatar
Lyssnade precis p tredje avsnittet med syrienexperten Aron Lund, det r ju minst sagt ovntade hopp. Tror att de kommer att hitta formen mer och mer. Jag kommer flja, intressant att se vad det blir fr gster framver !!
Citera
2016-03-19, 08:25
Medlem
Bra fjrde avsnitt ut med Thorsten Flinck som gst.
Citera
2016-03-23, 19:59
Medlem
Knarkarjvlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaisMiller

Ja, det var ganska intressant att lyssna p. Man fick b.l.a. veta att Flinck ska komma med en biografi. Kanske blir det en av f av alla kndisbiofrafier som kndisar spyr ur sig nu fr tiden som jag kommer att kpa.
Citera
2016-03-23, 20:00
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnaisMiller
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Ja, det var ganska intressant att lyssna p.
Jmfrde de missbrukshistorier...?
Citera
2016-03-23, 20:34
Medlem
Knarkarjvlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Jmfrde de missbrukshistorier...?

Nej, de berttar inte direkt ngra anekdoter om sina missbruk, men de pratar kort om vad missbruken har kostat dem.
Citera
2016-03-24, 19:16
Medlem
EvaDahlgrens avatar
Skulle inte Stig Larsson brja skriva deckare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in