2023-02-14, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoozee
Vem är norrmannen?

Han som åkte hela vägen från Norge och försvann vid Muskö:

(FB) Försvunnen norrman, bil hittad på Muskö
Citera
2023-02-14, 21:54
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Blir inte "stora polisinsatser" för att ett lik hittas i havet. Detta är något annat. Jag gissar på massor med knark som flutit i land eller nåt...
Citera
2023-02-14, 21:58
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoozee
Vem är norrmannen?

Terje Johansen. Från straks utanför Oslo 62 år. En ostraffad ensamstående man.
Försvann mystiskt den 1 december 2021 när han egentligen var på väg upp till ett nyköpt hus i nordnorge. Hans bil hittade övergiven med telefoner, dator och plånbok kvar med öppen förardörr nerkört i skogen utanför vägen i ett avlägset sommarstugeområde på allra nordligaste Muskö. Inte ett livstecken från honom sedan dess.

Polisen har sökt med drönare, dykare, hundar upprepade gånger. GW har varit på plats och spanat - ingenting.

Gålö ligger tvärsöver ”innanhavet” Mysingen från där Terje försvann på Muskö. Inte omöjligt att kvarlevor kan flyta dit av blåst och strömmar, även om det kanske inte är det första stället man skulle leta på efter en kropp som försvunnit på Muskö.
Citera
2023-02-14, 22:04
Medlem
G.Silverbanes avatar
Kanske en död rysk grodman...
Citera
2023-02-14, 22:15
Medlem
1335991s avatar
Misstänker norrmannen som försvann.

Han försvann ej så långt därifrån.
Citera
2023-02-14, 22:16
Medlem
Finns även en försvunnen man som först uppgavs försvunnen i Haninge. Är det Gålö är det relativt nära, men även Muskö och norrmannen.
(FB) Ivan från Haninge försvunnen i Nacka (2023-01-15)
Citera
2023-02-14, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Om man hittat något men inte vet om det rör sig om ett brott kan det förstås inte vara knark.

Hade det varit kränkning eller ubåt eller något hade väl militären varit inkopplad.

Sp jag tar tillbaks vad jag sa förut. Gisssr på en kropp.
Men i media skriver dom ju om ett fynd som kan intressera oss, vi ska undersöka fyndet utan att förstöra det osv. Så skriver man väl inte om en kropp ??
Citera
2023-02-14, 22:19
Bannlyst
Tänkte också spontant på ett lik men efter att ha läst tråden har jag vänt. Droger känns inte otroligt.. men då hade man väl varit säkra på att ett brott begåtts?
Citera
2023-02-14, 22:28
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awkwardman
Är det verkligen polisärende?

Madsen kommer på besök. Nån som kollat om han sitter inne?
Citera
2023-02-14, 22:28
Medlem
colis avatar
Några flytande större väskor?? Delvis förmultnade som man försöker ta upp intakta?

Polisen kanske inte vet vad som är i, men fått en hint om att det rör sig om kroppsdelar eller knark?
Citera
2023-02-14, 22:30
Medlem
detta känns som att det är Terje som flutit upp alt delar av honom som hittats
Citera
2023-02-14, 22:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Blir inte "stora polisinsatser" för att ett lik hittas i havet. Detta är något annat. Jag gissar på massor med knark som flutit i land eller nåt...

Nä. Det lutar mer åt ett UFO. Gångbart just nu. Möjligen en mina.

Men det är klart, den norske medborgaren skulle det förvisso kunna vara också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in