2023-02-14, 20:03
Medlem
En stor polisinsats pågår i Stockholms skärgård efter ett misstänkt grovt brott.
– Man har gjort ett fynd i vattnet som intresserat oss. Vad det är för något det vet vi inte och jag kommer inte att ge mig in på att beskriva hur det ser ut för dig, säger polisens presstalesperson Daniel Wikdahl.
Sjöpolis och tekniker har kallats in för att undersöka fyndet.
– Man försöker undersöka det utan att förstöra något. Vi säkrar också spår, säger Daniel Wikdahl.

Vem vet vad?
Länk https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1054289
Citera
2023-02-14, 20:12
Medlem
barkeepers avatar
Är det kanske knark som flyter iland?
Citera
2023-02-14, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Är det kanske knark som flyter iland?
Mina tankar går antingen under större mängd knark alternativt ännu ett lik som hittats
Citera
2023-02-14, 20:15
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost23
En stor polisinsats pågår i Stockholms skärgård efter ett misstänkt grovt brott.
– Man har gjort ett fynd i vattnet som intresserat oss. Vad det är för något det vet vi inte och jag kommer inte att ge mig in på att beskriva hur det ser ut för dig, säger polisens presstalesperson Daniel Wikdahl.
Sjöpolis och tekniker har kallats in för att undersöka fyndet.
– Man försöker undersöka det utan att förstöra något. Vi säkrar också spår, säger Daniel Wikdahl.

Vem vet vad?
Länk https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1054289

Skulle gissa att brottsplatsen är södra ljusterö någonstans. Det var en snuthelikopter uppe under dagen och cirkulerade flera varv..

Vad det är för brott vet jag inte.
Citera
2023-02-14, 20:16
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost23
Mina tankar går antingen under större mängd knark alternativt ännu ett lik som hittats
Knappast troligt med tanke på operationens omfattning, polisen vill knappt höra på när de får nys om att lik hittats om brott eventuellt kan uteslutas. Men vem vet ja.
Citera
2023-02-14, 20:30
Medlem
Queenofqueenss avatar
Utgick direkt från att det var lik. Men börjar fundera om det kan vara en knark åt som åkt i land alternativt kränkt territorium?
Citera
2023-02-14, 20:32
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenofqueens
Utgick direkt från att det var lik. Men börjar fundera om det kan vara en knark åt som åkt i land alternativt kränkt territorium?
Citat:
Man försöker undersöka det utan att förstöra något.
Brukar det inte ligga i typ plastpåsar och är bara att plocka upp. Här verkar det vara något man inte kan/vill plocka upp från vattnet.
Citat:
14 februari 15:42, Övrigt, Haninge

Polisen undersöker ett fynd i vattnet.

Privatpersoner har gjort ett fynd i vattnet utanför Gålö och informerar polisen. Fyndet undersöks av bland annat sjöpolisen. Även polisens tekniker finns på plats. I nuläget går det inte att uttala sig med säkerhet om något brott har begåtts men polisen har inlett en förundersökning om ett misstänkt grovt brott. Exakt rubricering kommenteras inte närmare i nuläget.
Fyndets beskaffenhet och varför brott misstänks kommenteras inte heller.
https://polisen.se/aktuellt/handelser/2023/februari/14/14-februari-1542-ovrigt-haninge/
Citera
2023-02-14, 20:35
Medlem
Extremeflys avatar
Låter väldigt märkligt. Är de kroppar brukar dom snabbt gå ut med det. Gissar på knark jag.
Citera
2023-02-14, 20:36
Medlem
Queenofqueenss avatar
Ubåt...
Citera
2023-02-14, 20:40
Medlem
barkeepers avatar
Om man hittat något men inte vet om det rör sig om ett brott kan det förstås inte vara knark.

Hade det varit kränkning eller ubåt eller något hade väl militären varit inkopplad.

Sp jag tar tillbaks vad jag sa förut. Gisssr på en kropp.
Citera
2023-02-14, 20:42
Medlem
Ingen som vet något? Södra Ljusterö skrev någon. Åt linanäshållet då eller?
Citera
2023-02-14, 20:45
Medlem
Snowsmiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Ingen som vet något? Södra Ljusterö skrev någon. Åt linanäshållet då eller?

Haninge Gålö, långt som fan åt söder, just de rö
Dvs strax söder Dalarö, strax väst Ornö och strax Norr Muskö.

Finns fasta mineringar i vattnen utanför Gålö....
Gålö är oxå populärt för bilburet ställe för sportdykare.

Finns oxå fast campingplats med iallfall för 10 år sedan lite socialt utsatta campare etc.
Senast redigerad av Snowsmile 2023-02-14 kl. 20:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in