2023-02-14, 19:01
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det finns vissa som påstår att det är bevisat att SE lämnade Skandia för sent för att ha kunnat avlossa skotten. Uppfriskande att höra att du inte tillhör dem.

Givet att möjligheten finns så får man se på hans alibi för nästkommande 20 min, hans likhet med mördarens signalement och hans uppträdande efter mordet. Till hans uppträdande efter mordet hör att manipulera andra till att tro att han var på mordplatsen i form av vittne. Även om han var oerhört tillbakadragen och inte alls hade den framträdande roll han har sagt - var på mordplatsen fanns han? Han måste ha varit i sån omedelbar närhet till brottet att han skulle ha listats av polisen som vittne. Han har inte anlänt efter 5-10 min och blivit till en av de anonyma åskådarna. Så varför finns han inte med bland personerna på mordplatsen som observeras av andra vittnen?

Om du trollar bort det vattentäta alibit avseende tiden för mordet så blir du ändå sittande med Svarte Petter i form av avsaknaden av vapen.

Och även om du inte låtsas om det utan tror att Engström lånat/tjuvlånat ett vapen av samlaren - som visserligen provskjutits med ett för åklagaren nedslående resultat …😀 - så kommer du inte runt den speciella ammunitionen som vapensamlaren aldrig befattat sig med.

Knepigt, va?
Citera
2023-02-14, 19:02
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Så ditt argument tar du nu tillbaka? När man säger emot när du säger det är bara de som ser i profil, så backar du helt. Då är det bara så att de är bättre på att se? Guess what, Delsborn kan ha fel. Vad hans passagerare säger några år efter är inget jag bryr mig om.

Faktum är att Delsborn inte säger keps i några officiella dokument de första åren.

När det spretar, som du så överdrivet uttrycker det så brukar majoriteten ha rätt. Lutar åt mössa eller barhuvad.

Igen, AD säger "Sherlock Holmes-hatt" i andra förhöret. En sådan hatt är en slags keps med öronlappar.
Håller du med?
Citera
2023-02-14, 19:04
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinvest
Ja, ordagrant "han bär mössa eller keps".

Keps kommer med största sannolikhet från Delsborn, annars är det Jeppsson.
Keps från Delsborn med stöd från Söderström. Men det är ju ingen idé att jag säger källor till dig, för du ska bara desperat förklara bort dom hela tiden.

Så du backar nu rejält från att det är Delsborn som låg bakom keps i detta utrop. När du väljer mellan LJ och AD så bör du kanske hålla dig till den enda av dom som säger keps 1986. LJ.

Det har nu kokat ner till att du gissar AD ligger bakom keps i utrop, trots att AD aldrig säger keps i sina polisförhör.
Citera
2023-02-14, 19:05
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ordagrant vad utropet till taxi var? Tror jag inte på för fem öre.

Och hur vet du att det är Delsborn som meddelar i så fall?

Enligt Söderström i tingsrätten går det ut 2 signalement ganska samtidigt.

1. En man i blå täckjacka.

Detta signalement har "någon" gett till Windén.

2. En man med lång rock och mössa med öronlappar.

Enligt Söderström "tycks" det vara "Taxiföraren" som har larmat Järfälla taxi fick han reda på långt senare enligt honom.

https://youtu.be/9eoYLXxUdis?t=373
Citera
2023-02-14, 19:07
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinvest
Igen, AD säger "Sherlock Holmes-hatt" i andra förhöret. En sådan hatt är en slags keps med öronlappar.
Håller du med?

Nej, en blandning av Sherlock Holmes-mössa och herrhatt är inte keps. Det är en blandning av Sherlock Holmes-mössa och herrhatt.

Och detta är två veckor efter mordet där keps nämnts mycket i media. Dvs att AD har nedsatt trovärdighet när han försöker få in öronlappar i sin herrhatt.

Du menar att AD meddelar keps ut till ett Taxi utrop, men inte när han intervjuas i radio...
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-02-14 kl. 19:21.
Citera
2023-02-14, 19:08
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det där är ju bara trams. Mördaren sköt uppenbarligen Palme med en stor revolver. Ingen av vittnena på mordplatsen kan uppge att de sett något i mördarens hand. Blev Palme därmed inte skjuten?

Ojojojoj.

Tramset är väl att trolla dit en jättekeps på en mördare som de flesta vittnen säger var barhuvad och resten med nåt undantag påstår bar en mössa som till och med preciseras som den Jack Nicholson bar i filmen Gökboet.
Citera
2023-02-14, 19:15
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Så du backar nu rejält från att det är Delsborn som låg bakom keps i detta utrop. När du väljer mellan LJ och AD så bör du kanske hålla dig till den enda av dom som säger keps 1986. LJ.

Det har nu kokat ner till att du gissar AD ligger bakom keps i utrop, trots att AD aldrig säger keps i sina polisförhör.

Jag gissar inte. Detta med keps och öronlappar stöds av Söderström. Och AD säger i andra förhöret Sherlock Holmes-hatt som är en slags keps med öronlappar.
Citera
2023-02-14, 19:16
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Enligt Söderström i tingsrätten går det ut 2 signalement ganska samtidigt.

1. En man i blå täckjacka.

Detta signalement har "någon" gett till Windén.

2. En man med lång rock och mössa med öronlappar.

Enligt Söderström "tycks" det vara "Taxiföraren" som har larmat Järfälla taxi fick han reda på långt senare enligt honom.

https://youtu.be/9eoYLXxUdis?t=373

Ok, så nu är det inte taxis utrop utan polisen utrop. Och via en definitiv hörsägen långt efteråt. Hehe.

Men det finns gansla utrett om utropen. Och det är inte Söderström som är faktakällan i frågan.

Vad Söderström säger i tingsrätten är ungefär lika intressant som vad nytillkomna vittnen säger 1997. Inget man ens lyssnar på.
Citera
2023-02-14, 19:18
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ok, så nu är det inte taxis utrop utan polisen utrop. Och via en definitiv hörsägen långt efteråt. Hehe.

Men det finns gansla utrett om utropen. Och det är inte Söderström som är faktakällan i frågan.

Vad Söderström säger i tingsrätten är ungefär lika intressant som vad nytillkomna vittnen säger 1997. Inget man ens lyssnar på.

OK.

Då vet jag.
Citera
2023-02-14, 19:26
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
Och även om du inte låtsas om det utan tror att Engström lånat/tjuvlånat ett vapen av samlaren - som visserligen provskjutits med ett för åklagaren nedslående resultat …😀 - så kommer du inte runt den speciella ammunitionen som vapensamlaren aldrig befattat sig med.

Nja, att ”skjuta nolla” får nog anses vara tämligen kvalificerande för ett vapen i sammanhanget. Det tycks blott 5% av provskjutna revolvrar lyckas med och är antagligen eller eventuellt så högt upp på skalan sådan kan komma i fallet MOP.

Om TP-uppgiften att Vapensamlaren intresserade sig för amerikanska polisrevolvrar stämmer, så tycker jag inte att innehav av mordammunitionen framstår som apart. Han ska ha samlat även på ammunition och det påstådda intresset är nog i linje med vad som fanns i revolversamlingen.
Citera
2023-02-14, 19:29
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Givetvis ger jag tillbaka, när du larvar dig och inte kan hålla tonen och så uppenbart tramsar. Har du problem med det kanske du ska sluta hänga på fora av detta slag, starta en blogg där du aldrig blir ifrågasatt/överbevisad, du passar bättre att föra monolog än dialog?

Gällande axelvaddar, orkar jag inte tramsa med dig. Jag är äldre än dig, och var med när denna guldålder ägde rum. Men du går helt off topic och blir motvals, när du överbevisas att SE hade breda axlar i specifika plagg, osv. Häpnadsväckande, var ordet. Som sagt. Jag vill inte samtala med dig. Du ballar ur omgående, oerhört tröttsamt. Vänligen svara inte på detta. Utgå!

90% off topic igen... Snacka om att balla ur... Överbevisas jag att SE hade breda axlar i specifika plagg? Nej, jag har konstant vidhållit att han kan ha sett bred ut över axlarna. Men det hade vem som helst gjort i axelvaddar, det är det som är poängen.

Och det är jäkligt partiskt att välja ut en helt uppenbart förvrängd bild och använda som bevis för att SE skulle sett extremt bredaxlad ut.

Hage, som exempel säger inte att plagget såg brett ut över ryggen, det är mannen som ser ut att ha bred rygg. SE är tanig över axlarna, nästintill kvinnlig.

Sätt på vem som helst axelvaddar och de är bredare än SE.
Senast redigerad av enough-is-enough 2023-02-14 kl. 19:34.
Citera
2023-02-14, 19:30
Medlem
reinvests avatar
Förnekarna kan inte ens hålla med om att det finns skäl för misstanke runt Stig om det här med keps när SE hade en keps

Dom kan ALDRIG erkänna detta. Inte när dom debatterat detta i tusentals sidor. Dom har målat in sig i ett hörn. Håller dom med om skäl för misstanke så är det samma som att dom har haft fel innan i debatten. Dom vet innerst inne att det är en besvärande uppgift
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in