2023-02-14, 15:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Här har vi kanske Libeths uppgift gällande "kompakt kropp" och "korthals".......

Stämmer ju klockrent på SE.
Citera
2023-02-14, 15:55
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Noterade du jättekepsen när han går på trottoaren. Att alla mordplatsvittnen och YN inte skulle se en sådan på den bortflyende mannen måste nog anses som omöjligt.

Vet du om att det var mörkt när Palme mördades? Det går inte förvänta sig att alla vittnen ska uppge samma signalement. Uppgiften keps kommer ju från AD och LJ. HUR MÅNGA GÅNGER SKA JAG BEHÖVA FÖRKLARA DET FÖR DIG!?

AB såg mördaren bakifrån och hans uppfattning var att mördaren hade en upprullad mössa.
https://static.cdn-expressen.se/images/01/b1/01b1a23ce2fd41e7804c2b6a2844c300/16x9/1173@40.jpg

Kan en keps uppfattas som en upprullad mössa bakifrån, i mörker och AB som inte var helt nykter? Inte omöjligt. YN har ingen uppfattning om huvudbonad. Hon har tydligen haft fokus på annat. Är det omöjligt att den springande mannen inte har kepsen på sig? Det kanske är den han fipplar ner i handväskan, eller ska han ta upp sina glasögon?

Då ska vi se när nästa gång du pratar om ljusfryntlig (påhittat ord) gubbe?
Citera
2023-02-14, 15:56
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Stämmer ju klockrent på SE.

Som jag har stipulerat tidigare är jag väldigt försiktig med LPs uppgifter.
Främst med anledning att de "växer fram" över en ganska lång tid.

Men enligt mitt tycke stämmer de initiala uppgifter (de första förhören) bra mycket bättre in på Engström än tex CP.
Citera
2023-02-14, 16:02
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
https://www.expressen.se/nyheter/skandiamannens-forsvunna-minuter-/

Jag vill till och med påstå att han ser bredaxlad ut bakifrån.

Nej.

Det är helt uppenbart att skärmbilden, som så ofta, är utdragen och helt hoptryckt. Kolla tex vita bilen, bussen, lyktstolpen, fasader, gubben längst till vänster, damen i vit kappa eller barnet och jämför när man drar ihop bilden lite (måhända en aning för mkt). Saker framstår då i rimligare skepnad:

https://imgur.com/a/HXUL2ZU

Personerna på bilden var förmodligen inte pykniska i verkligheten.
Citera
2023-02-14, 16:03
Medlem
quggels avatar
Citat:
LJ det "hetaste" vittnet säger täckjacka. Han antyder en keps, men ser ingen skärm! Även LJ tycker löpstilen påminner om CP.

Jag har tidigare hållit öppet för att CP är GM. Och har inte ändrat mig på den punkten. Det finns mycket som är besvärande även för CP.
Citera
2023-02-14, 16:05
Medlem
quggels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
SE råkar i sitt upprivna aggressionstillstånd, eller vad det är, impulsskjuta den passerande statsministern i första gathörn, lufsar upp på åsen och bestämmer sig utifrån intryck från en utbildning för att flytta fokus och bygga den lägesbild han vill ha och svänger därmed tillbaka mot mordplatsen och presenterar sig som vittne?

Nej, då har du inte fattat.
Läs:
https://www.resume.se/alla-nyheter/opinion/engstrom-koden-kommunikationsknepen-som-lurade-en-nation/
Citera
2023-02-14, 16:13
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quggel
Jag har tidigare hållit öppet för att CP är GM. Och har inte ändrat mig på den punkten. Det finns mycket som är besvärande även för CP.

För kännedom så är LJ helt säker på att det inte var CP som sprang förbi honom.
Citera
2023-02-14, 16:16
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Nej, då har du inte fattat.

Då kan du väl bjuda på en förklaring.
Citera
2023-02-14, 16:19
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinvest
För kännedom så är LJ helt säker på att det inte var CP som sprang förbi honom.

Jag utesluter verkligen inte heller CP, men man kan ju till det foga att LJ känner igen CP vid tiden och har ute i Sollentuna sett honom ett femtiotal gånger innan mordet.
Citera
2023-02-14, 16:23
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det där är ju bara trams. Mördaren sköt uppenbarligen Palme med en stor revolver. Ingen av vittnena på mordplatsen kan uppge att de sett något i mördarens hand. Blev Palme därmed inte skjuten?

Revolvern stoppade gm undan. Med jättekeps guppande på huvudet är något annat. Självklart hade flera vittnen noterat den....om den funnits.

Citat:
Ursprungligen postat av reinvest
Vet du om att det var mörkt när Palme mördades? Det går inte förvänta sig att alla vittnen ska uppge samma signalement. Uppgiften keps kommer ju från AD och LJ. HUR MÅNGA GÅNGER SKA JAG BEHÖVA FÖRKLARA DET FÖR DIG!?

AB såg mördaren bakifrån och hans uppfattning var att mördaren hade en upprullad mössa.
https://static.cdn-expressen.se/images/01/b1/01b1a23ce2fd41e7804c2b6a2844c300/16x9/1173@40.jpg

Kan en keps uppfattas som en upprullad mössa bakifrån, i mörker och AB som inte var helt nykter? Inte omöjligt. YN har ingen uppfattning om huvudbonad. Hon har tydligen haft fokus på annat. Är det omöjligt att den springande mannen inte har kepsen på sig? Det kanske är den han fipplar ner i handväskan, eller ska han ta upp sina glasögon?

Då ska vi se när nästa gång du pratar om ljusfryntlig (påhittat ord) gubbe?

Med jättekeps guppande på huvudet är något annat. Självklart hade flera vittnen noterat den....om den funnits. Kan ett antal vittnen säga att gm var barhuvad mörkhårig/ev svart mössa, så borde de förstås pratat om en stor gubbkeps om det funnits någon.

Citat:

Jämfört med Engström så är CP hundra gånger mer skyldig, kanske ännu mera.
Citera
2023-02-14, 16:37
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Med jättekeps guppande på huvudet är något annat. Självklart hade flera vittnen noterat den....om den funnits. Kan ett antal vittnen säga att gm var barhuvad mörkhårig/ev svart mössa, så borde de förstås pratat om en stor gubbkeps om det funnits någon.

Jag har inga problem alls med att en del av vittnen säger barhuvad eller mössa. Vittnesmål spretar. Vittnesmål är inte hundraprocentigt korrekta. Förstår du inte att det kan vara svårt för vittnen att uppfatta saker rätt i mörker? Men det finns 2-3 personer som pratar om keps och då finns det skäl för misstanke mot Stig, hur mycket du än inte vill det

Av dom vittnesuppgifter som finns så borde vi kunna med stor sannolikhet säga att mördaren hade en huvudbonad. Han var med största sannolikhet inte barhuvad.
Citera
2023-02-14, 16:43
Avslutad
Citat:
Revolvern stoppade gm undan. Med jättekeps guppande på huvudet är något annat. Självklart hade flera vittnen noterat den....om den funnits.

Jämfört med Engström så är CP hundra gånger mer skyldig, kanske ännu mera.
Han måste ha stoppat undan den innan han sköt då, för inget av vittnena som ser skottet ser nån revolver. Är vi på teorin ”Teatermord” nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in