2023-02-13, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamSmaS
Okej, jag har kollat din historik nu och förstått att du vill vara saklig och gärna tar stöd av lagar och påföljder. Men jag kan faktiskt inte läsa en enda rad där du uttrycker någon form av empati för barnen. Hur kommer det sig? Du som verkar så korrekt i dina argument. Har du helt tappat moralen kan man fråga sig, eller döljer du nåt för oss?

Jag har väl ändå visat sympati för de uthängdas barn, men du missade väl de posterna, eller valde att ignorera dem, eller så ser du inte dem som barn. Take a pick.

Men generellt så är det väldigt enkelt
Jag är inte här för att sympatisera med barn. Jag är här för att ifrågasätta Dumpens metoder, självgodhet och hyckleri.

Din tur. Visa hur hur dumpen hjälper barnen.
Citera
2023-02-13, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag skapade ett konto på sociala media och sen tipsade jag dumpen om att det konto var en peddofil.

Nu har dumpen skrivit till det kontot.
Har för mig att dumpen sagt att dom aldrig tar kontakt först, men detta stämmer inte verkar det som.

Hur ska jag gå vidare?
Tycker det är lite allvarligt ändå om dom tar kontakt men peddofilerna och inte tvärtom.
Du har för dig saker du.
Dumpen tar kontakt om de får in tips att någon kontaktar många barn, inte annars. Var lite påläst om du ska kritisera.
Hur du ska gå vidare?
Lägg ner, du blir inte långlivad i alla fall. Mest troligt avslöjad som ett troll. Tror du inte de har erfarenhet av sådana?
Citera
2023-02-13, 21:54
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Jag skapade ett konto på sociala media och sen tipsade jag dumpen om att det konto var en peddofil.

Har för mig att dumpen sagt att dom aldrig tar kontakt först, men detta stämmer inte verkar det som.

Hur ska jag gå vidare?
Tycker det är lite allvarligt ändå om dom tar kontakt men peddofilerna och inte tvärtom.
Du ska givetvis hålla grytan kokande och sedan föreslå en träff i Jokkmokk eller liknande ställe. Du kanske kan ordna att någon filmar Dumpen i smyg när de dyker upp?

Var pervers så att de anser det viktigt att träffa dig. Vi vet av erfarenhet att Dumpen tänder extra mycket på hundar och bajs. Kanske att du vill se din hund bajsa i ett baaaarns mun? Om du hellre vill gå drogspåret så kanske du kan antyda att du vill göra som i filmen Taken. Det vill säga göra ett baaaarn beroende av herion och sedan pimpa henne till andra män.
Citera
2023-02-13, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RunePavlov
Det är den argumentation många har anfört här inne där de påpekats att de tagit första kontakten. Argumentationen har nu ändrats att de bara tar kontakt vid tips. (Vilket verkar stämma i de fallen jag sett).

Det framgår dock inte i den senaste gäddans (#192) artikel att de agerat på tips. Men de har inlett chatten.
Citera
2023-02-13, 21:56
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:

Hur ska jag gå vidare?
Påpekar man att skärmdumprarna visar att de tagit första, så hävdar de att personen tagit första med chatt med andra fiskare. Men, varför går de inte vidare med den fiskaren då för. Men just det, det kan vi inte kolla så därför hävdar de detta.
Citera
2023-02-13, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Jag har väl ändå visat sympati för de uthängdas barn, men du missade väl de posterna, eller valde att ignorera dem, eller så ser du inte dem som barn. Take a pick.

Men generellt så är det väldigt enkelt
Jag är inte här för att sympatisera med barn. Jag är här för att ifrågasätta Dumpens metoder, självgodhet och hyckleri.

Din tur. Visa hur hur dumpen hjälper barnen.

Som sagt, plocka fram ett inlägg där jag uttryckligen stödjer Dumpens metoder så ska jag svara dig.
Citera
2023-02-13, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Påpekar man att skärmdumprarna visar att de tagit första, så hävdar de att personen tagit första med chatt med andra fiskare. Men, varför går de inte vidare med den fiskaren då för. Men just det, det kan vi inte kolla så därför hävdar de detta.

Har funderat på den också. Om de agerat på tips, varför refererar de inte till tipsen (anonymiserat förstås). Att bara påstå att man fått tips håller inte. Då kan de ju slänga ur sig det när det passar deras syften. Vilket också verkar vara exakt vad de gör.
Men de får ju brottsprovocera. Så det är väl skitsamma. Deras ”vi tar inte kontakt först” är ju bara nåt skit de kör för att stärka sin egen självgodhet och rättfärdiga sina metoder. Det ska låta rätt och bra.
Det är inget annat än gaslighting de sysslar med. Precis som när de säger att de jobbar för barnen.
Senast redigerad av Qstar 2023-02-13 kl. 22:14.
Citera
2023-02-13, 22:08
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:

Hur ska jag gå vidare?
Gå vidare så långt du kommer i chatten, publicera skärmdumparna om du kan. Intressant läsning sedan. Ställ frågan varför de är groomer.
Citera
2023-02-13, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamSmaS
Som sagt, plocka fram ett inlägg där jag uttryckligen stödjer Dumpens metoder så ska jag svara dig.

Hade du inte gjort det hade inte uttryckt dig som gjort. Solklart fall av dumpling.
Men lek den leken du i försök att dölja att du inte har en aning om vad du pratar om.
Citera
2023-02-13, 22:15
Medlem
Citat:
Det framgår dock inte i den senaste gäddans (#192) artikel att de agerat på tips. Men de har inlett chatten.

Dumpen har en ganska dåligt ovana att i majoriteten av fallen inte publicera hela loggar dvs de kanske publicerar den ena fiskaren men inte de andra gäddan varit i kontakt med eller så är de kraftig nedkortade. Det i sig gör ju att en konversation helt kan sättas ur sin kontext och man kan glatt hävda att de aldrig tar kontakt eller att de pratat med 14 andra barnkonto. Inte för jag försvarar gäddorna på något vis, men ska man hänga ut folk tycker iallafall jag att man ska publicera hela materialet så det Dumpen faktiskt hävdar (t.ex att de varit i kontakt med flera barnkonton) kan objektivt kontrolleras..
Citera
2023-02-13, 22:16
Medlem
Citat:
Hade du inte gjort det hade inte uttryckt dig som gjort. Solklart fall av dumpling.
Men lek den leken du i försök att dölja att du inte har en aning om vad du pratar om.

Nån som förstår vad herr'n försöker säga?
Citera
2023-02-13, 22:28
Medlem
MrPikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Du har för dig saker du.
Dumpen tar kontakt om de får in tips att någon kontaktar många barn, inte annars. Var lite påläst om du ska kritisera.
Hur du ska gå vidare?
Lägg ner, du blir inte långlivad i alla fall. Mest troligt avslöjad som ett troll. Tror du inte de har erfarenhet av sådana?

Hur kan du vara så säker på detta påstående för de säger det? de kan ljuga om vad fan som helst därför de kan påstå" när vi får in tips betyder det att du sökt efter väldigt många barn" det är troligen skenmanöver för att lura gäddan att säga nått som de kan fortsätta hetsa mot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in