2023-02-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Denna gädda har ett ovanligt efternamn.
Jag tänkte på Maud Olofsson just då.

Citat:
Ursprungligen postat av MrPike
eller förnamn?

Ja…ibland går ju inte hissen ända upp
Citera
2023-02-13, 20:57
Medlem
MrPikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Ja…ibland går ju inte hissen ända upp

va tycker du om chipstuttarna
Citera
2023-02-13, 21:00
Medlem
Citat:
Berätta hur Dumpen visar att de bryr sig om barnen nu igen.

Om du berättar för mig hur du fick mitt inlägg att försvara Dumpens metoder först.
Citera
2023-02-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPike
va tycker du om chipstuttarna

Jag tenderar hålla chips och tuttar ifrån varandra. Av den enkla anledning att det är inte optimalt att tugga och suga samtidigt. Som jag brukar säga till flickan.
Citera
2023-02-13, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamSmaS
Om du berättar för mig hur du fick mitt inlägg att försvara Dumpens metoder först.

Försöker du påstå att det inte framgår i din kommentar?
Citera
2023-02-13, 21:09
Medlem
Citat:
Försöker du påstå att det inte framgår i din kommentar?

Så du hade ingen förklaring alltså. Tänkte väl det.
Citera
2023-02-13, 21:12
Medlem
Känner du dig också less på den här tråden där maskarna 🪱 vrider sig förtvivlat för att försvara övergrepp på barn och försöker normalisera dessa och mindervärdera Dumpen?

Det finns en bättre och trevligare tråd som enbart fokuserar på att diskutera gäddorna.

(FB) Dumpen - Tråden där vi BARA diskuterar GÄDDORNA som fångats!

Citat:
Diskussionsunderlag för tråden:

* Hur gick det för gäddorna efter att dom blivit uthängda/konfronterade?
* Vilken gädda är den värsta gäddan hittills?
* Känner någon av er gäddorna personligen?
* Rebusar

Självklart är det inte tillåtet att skriva ut gäddornas för och efternamn i tråden. Vi får hålla oss till rebusar!

Det skall INTE diskuteras i tråden:

* Patrik Sjöberg
* Sara Nilsson
* Swish kopplad till Dumpen
* Moral kring Dumpens uthängningar
* Anhöriga till dom uthängda gäddorna

Citera
2023-02-13, 21:44
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Jag skapade ett konto på sociala media och sen tipsade jag dumpen om att det konto var en peddofil.

Nu har dumpen skrivit till det kontot.
Har för mig att dumpen sagt att dom aldrig tar kontakt först, men detta stämmer inte verkar det som.

Hur ska jag gå vidare?
Tycker det är lite allvarligt ändå om dom tar kontakt men peddofilerna och inte tvärtom.
Citera
2023-02-13, 21:44
Medlem
Citat:
Min poäng är att du missar poängen med posten.
Den behandlar syftet med lagar. Inte vad som styr folks hat. Hat är inte en del av samhällskontraktet.

Okej, jag har kollat din historik nu och förstått att du vill vara saklig och gärna tar stöd av lagar och påföljder. Men jag kan faktiskt inte läsa en enda rad där du uttrycker någon form av empati för barnen. Hur kommer det sig? Du som verkar så korrekt i dina argument. Har du helt tappat moralen kan man fråga sig, eller döljer du nåt för oss?
Citera
2023-02-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Jag skapade ett konto på sociala media och sen tipsade jag dumpen om att det konto var en peddofil.

Nu har dumpen skrivit till det kontot.
Har för mig att dumpen sagt att dom aldrig tar kontakt först, men detta stämmer inte verkar det som.

Hur ska jag gå vidare?
Tycker det är lite allvarligt ändå om dom tar kontakt men peddofilerna och inte tvärtom.

Det är den argumentation många har anfört här inne där de påpekats att de tagit första kontakten. Argumentationen har nu ändrats att de bara tar kontakt vid tips. (Vilket verkar stämma i de fallen jag sett).
Citera
2023-02-13, 21:48
Medlem
Ankan-mannens avatar
Dumpen har gjort Sara skuldfri, nu är det bara Patrik kvar, snar är han också skuldfri, om han nu inte redan är det. Det skulle de aldrig klara med ett 7 till 16 jobb. Smart affärsidé.
Citera
2023-02-13, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamSmaS
Okej, jag har kollat din historik nu och förstått att du vill vara saklig och gärna tar stöd av lagar och påföljder. Men jag kan faktiskt inte läsa en enda rad där du uttrycker någon form av empati för barnen. Hur kommer det sig? Du som verkar så korrekt i dina argument. Har du helt tappat moralen kan man fråga sig, eller döljer du nåt för oss?

Jag har väl ändå visat sympati för de uthängdas barn, men du missade väl de posterna, eller valde att ignorera dem, eller så ser du inte dem som barn. Take a pick.

Men generellt så är det väldigt enkelt
Jag är inte här för att sympatisera med barn. Jag är här för att ifrågasätta Dumpens metoder, självgodhet och hyckleri.

Din tur. Visa hur hur dumpen hjälper barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in