Citat:
Ursprungligen postat av
Extremefly
Usa har nu precis på sin presskonferens sagt att det INTE är aliens. Så nu kan vi släppa den biten.
Då sätter jag mina kort på att det handlar om false flag operation från USA själva som många andra nämnt här.
Jag tänker det nog ”bara” er kinaballonger.
Google translate från norsk tidning:
”Underrättelseexperten Tom Røseth utesluter inte att nedskjutningen av tre "föremål" över USA och Kanada de senaste dagarna handlar om en överreaktion, men har ändå mest tilltro till att de också kom från Kina.”
“Amerikanerna medger att den första ballongen inledde en jakt på fler flygande föremål. De har helt enkelt finjusterat sina radarsystem så att de nu också plockar upp mindre, långsammare och annorlunda formade föremål än de flygplan och missiler som de varit mest angelägna om att upptäcka fram till nu.
Det finns med andra ord lite som tyder på att dessa "objekt" är något nytt på himlen.
– Det har varit överflygningar tidigare också. Det är inga ballonger som har kommit upp just nu, säger Røseth.
Men de kan vara svåra att upptäcka, även för den mest sofistikerade militären i världen.”
”– Det som gör dem riktigt svåra att upptäcka är deras storlek och potentiella form. De är väldigt, väldigt små föremål som har väldigt, väldigt låg radarsikt, säger general Glen VanHack, som leder både USA:s norra kommando och det gemensamma USA-kanadensiska nordamerikanska flygförsvarskommandot (NORAD), enligt Reuters“
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/dwqr3q/ekspert-om-nedskyting-av-objekter-over-nord-amerika-mistanken-er-fremdeles-mot-kina?utm_source=vgfro nt&utm_content=hovedlopet_row4_pos1&utm_medium=dre -63ea7d0eab9a9a2cdb4207d3