2023-02-12, 18:40
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Den ras vi eventuellt kommer möta lär vara AI o robotniska kroppar.

De klarar långa resor på flera hundra om inte annat tusentals år.
Klarar av att kolonisera en stor variation av planeter.

O enda orsaken till att intressera sig för jorden är att stora mängder metaller redan finns uppgrävt o processerat. Bara att skörda.
Stål, koppar erc.

Annar så måste ikke beboliga planeter vara ett fullgott allternativ.
Bara det att det få tar lite längre tid.

Håller med dig. Utomjordingar är med största sannolikhet någon form av AI som uppnått teknisk singular itet. Det är ju där vi också kommer att hamna om ca 100 år.
Citera
2023-02-12, 18:44
Medlem
Är jag helt efterbliven eller vad, fattar ingenting. Hur många skjutningar har gjorts? Frugan säger såhär

Förra Lördagen 4/2 sköts kinas ballong ner

Fredag 10/2 sköt usa ner något också

Igår Lördag 11/2 sköt usa ner något också

Samtidigt läser jag

"Det nordamerikanska militärkommandot Norad bekräftade på lördagskvällen att man hade identifierat ett ”luftburet föremål på hög höjd” ovanför provinsen Yukon i norra Kanada.

Strax därefter meddelade Kanadas premiärminister Justin Trudeau att föremålet skjutits ned av amerikanskt stridsflyg, rapporterar Reuters."

"Det amerikanska försvarshögkvarteret Pentagon uppger att föremålet först siktades på fredagskvällen över Alaska och att två amerikanska F-22-plan skickades upp. Talespersonen Patrick Ryder säger i ett uttalande att flygplanen ”övervakade föremålet och tog tid på sig för att bedöma det”.

Övervakningen fortsatte på lördagen när föremålet kom in i kanadensiskt luftrum, då med hjälp av kanadensiskt stridsflyg. Ett F-22-plan sköt sedan ned föremålet i Kanada med en jaktrobot, enligt Ryder."

Jag tolkar å kopplar ihop som att fredagen hör samman med lördagen och endast 2 nedskjutningar gjorts av usa. Kinesiska ballongen och sen den som sköts igår Lördag. Vad är 3e skjutningen 😅
Citera
2023-02-12, 18:48
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infektus
Är jag helt efterbliven eller vad, fattar ingenting. Hur många skjutningar har gjorts? Frugan säger såhär

Förra Lördagen 4/2 sköts kinas ballong ner

Fredag 10/2 sköt usa ner något också

Igår Lördag 11/2 sköt usa ner något också

Samtidigt läser jag

"Det nordamerikanska militärkommandot Norad bekräftade på lördagskvällen att man hade identifierat ett ”luftburet föremål på hög höjd” ovanför provinsen Yukon i norra Kanada.

Strax därefter meddelade Kanadas premiärminister Justin Trudeau att föremålet skjutits ned av amerikanskt stridsflyg, rapporterar Reuters."

"Det amerikanska försvarshögkvarteret Pentagon uppger att föremålet först siktades på fredagskvällen över Alaska och att två amerikanska F-22-plan skickades upp. Talespersonen Patrick Ryder säger i ett uttalande att flygplanen ”övervakade föremålet och tog tid på sig för att bedöma det”.

Övervakningen fortsatte på lördagen när föremålet kom in i kanadensiskt luftrum, då med hjälp av kanadensiskt stridsflyg. Ett F-22-plan sköt sedan ned föremålet i Kanada med en jaktrobot, enligt Ryder."

Jag tolkar å kopplar ihop som att fredagen hör samman med lördagen och endast 2 nedskjutningar gjorts av usa. Kinesiska ballongen och sen den som sköts igår Lördag. Vad är 3e skjutningen 😅

Som jag tolkat det: Kinaballongen, USA (igen) - Ufo, Kanada - Ufo, senast Kina ufo.
Citera
2023-02-12, 18:53
Medlem
BavarianBeetles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Nån som minns, att konceptet 'utomjordingar' fanns inte ens i människans medvetande, förrän idén om dom s.k. "flygande tefaten" publicerades i USA 1947. Och då öppnades dammluckan, Roswell kom till direkt, fiktioner som Världarnas Krig kablades ut, alla tusentals observationer som folk gick igång med ...

Hur mycket av det vi tycker oss se och tolka, som i själva verket kulturellt betingat och inlärt, inte upplevt eller faktiskt

Jag förstår din poäng, men universum är ju också ett ungt koncept. Hur länge har gemene man ens känt till att det finns andra planeter än jorden? Det faller sig naturligt att vi inte funderade på utomjordiskt liv och att vi i stället gav stjärnbilder, solen och månen mytologiska associationer.
Citera
2023-02-12, 18:54
Medlem
Freshhprinces avatar
Snart är världen i krig med utomjordingar oxå, bra jobbat Trudeau/Biden!
Citera
2023-02-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freshhprince
Snart är världen i krig med utomjordingar oxå, bra jobbat Trudeau/Biden!

För att de skjuter ner ballonger? Nä.
Citera
2023-02-12, 18:57
Medlem
En sak är jävligt säker, kommer det en utomjording på min gård ska jag fista honom i käften!!
Citera
2023-02-12, 19:04
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
En sak är jävligt säker, kommer det en utomjording på min gård ska jag fista honom i käften!!

Varför inte prata med honom och lära dig lite visdom som du verkar behöva? Han kan fista din hjärna via telepati, föra över lite visdom och så kan ni ha samtal över en Gevalia istället.
Citera
2023-02-12, 19:05
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mensverket
En i Michigan nu med?

https://youtu.be/PKNnG_PxLfg
Dom rör sig konstigt
Citera
2023-02-12, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leonheart
Ja det blir ju så här nu, vi kommer dränkas i fejkade bilder och klipp på farkoster till höger och vänster.

Det viktiga att komma ihåg är att inte vara dum i huvudet och gå på all idioti.
Att tro att det inte skulle finnas liv på andra planeter anser jag helt otroligt isf.

Det finns uppskattningsvis 200 miljoner biljarder stjärnor (solar) i universum
Att det inte skulle finnas planeter på samma avstånd på någon/några av dessa vore smått otroligt.

Och med tanke på den AI teknik som utvecklas här just nu, kan man ju tänka tanken om liv på en annan planet "bara" är kanske 5000 år före oss i utveckling..

Skicka iväg en farkost med AI robotar som inte behöver syre, okänsligare för temperatur, som utvecklats med någon form av känslor mm.
Antagligen kan de utvecklat en teknik som möjliggör snabbare förflyttning..?

Man kan spekulera mycket om detta..

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.rymdstyrelsen.se/upptack-rymden/bloggen/2021/10/hur-manga-stjarnor-finns-i-universum/&ved=2ahUKEwiem4WGx5D9AhXcSfEDHVTgAqgQFnoECAcQBQ&u sg=AOvVaw0JlaNfdlWB02wwZs2UjHqj
Senast redigerad av Bollenrullar 2023-02-12 kl. 19:18. Anledning: länk saknas
Citera
2023-02-12, 19:07
Medlem
GaTuSoPPaReNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Dom rör sig konstigt

Varför ska alla UFO-videor vara så oerhört låg kvalité för? Filmera bör vara 4K och inte sönderkomprimerade vid 2023.
Citera
2023-02-12, 19:08
Medlem
GonerStoners avatar
https://twitter.com/livestormchaser/status/1624830129665937408?s=46&t=GNUQiAzmf2Xiy9zxgzx18w

"FAA has issued a NOTAM/TFR over part of Lake Michigan, declaring the area “National Defense Airspace”. Will update as we learn more! "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in