2023-02-12, 23:52
Medlem
Vad tusan ska man tro om allt detta. Twitter svämmar över av idiotiska fejposter och usa verkar inte vara intresserade av att berätta vad som pågår.
Extraordinärt är det oavsett.
Citera
2023-02-12, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netxis
Anledningen verkar vara att Usa koncentrerar sig mer på radarobservationer nu än tidigare, efter den kinesiska ballongen. Det ska vara anledningen till att man upptäcker alla "ufos".

https://abcnews.go.com/US/military-shoots-high-altitude-object-lake-huron-officials/story?id=97068247

Så med andra ord är det mest troliga att det är väderballonger/ballonger på drift, vilket varit det mest sannolika hela tiden.
Det verkar inte röra sig om galaktiska angrepp eller några andra fåniga foliehattsteorier, Biden och Britney spears är sannolikt inga ödlor heller, inte heller är det någon töntig idé om att det vore en psyop som vissa verkar förespråka.

Även om en del kommer vägra acceptera det svar som ges, så rör det sig nog fortfarande bara om ballonger på drift

Vad för slags väderballonger finns det då? Kände bara till de där ganska stora runda (eller kanske droppformade längre ner). Cylinderformade har jag aldrig hört om.
Citera
2023-02-12, 23:53
Medlem
Pentagon Says Object Shot Down On Sunday Was A Threat "due To Its Potential Surveillance Capabilities

Pentagon Says Object Flew In Proximity To Sensitive U.s. Military Sites"
Citera
2023-02-12, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Väderballonger på drift säger du?

https://twitter.com/BNODesk/status/1624902029989535745

Förstår inte, om det nu är ballonger ska det isf inte vara svårt att identifiera föremålen som ballonger. Varför detta hemlighetsmakeri?

Artikeln säger egentligen inte mer än det vi redan vet. Eller tänker du på att den flög över Dod-känsliga områden?
Citera
2023-02-12, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Vad är det egentligen som utesluter att det rör sig om en ballong av något slag?

Som jag har förstått det och utifrån min begränsade kunskap:

För det första gick den amerikanska underrättelsetjänsten ut med att det inte skulle vara en ballong. För det andra så tror jag att det är näst intill omöjligt att få upp en ballong som är lika stor (liten) som en bil på 12 000 m höjd, vet inte vad för gas den skulle innehålla för att kunna hålla den höjden. Sen är det väl extremt svårt att stabilisera en ballong (nu när jag googlade så ska den vart utsatt för stark vind), så för mig är det rätt så svårt att se hur det kan vara en ballong
Citera
2023-02-12, 23:55
Medlem
liarsenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netxis
Artikeln säger egentligen inte mer än det vi redan vet. Eller tänker du på att den flög över Dod-känsliga områden?

Med tanke på att den är formad som en cylinder, färdats 200 mil och där man fortfarande ser det som ett oidentifierat objekt, gör ju det hela mystiskt. Man var väldigt snabba med att få en bild på den kinesiska spionballongen, där USA rätt snabbt gick ut med identifieringen. Men nu är det oklart vad det handlar om.
Citera
2023-02-12, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulpensel
Vad tusan ska man tro om allt detta. Twitter svämmar över av idiotiska fejposter och usa verkar inte vara intresserade av att berätta vad som pågår.
Extraordinärt är det oavsett.

Exakt, Twitter, Reddit och framför allt Tiktok svämmar över med fejkade bilder och videos, desto fler likes och följare desto mer $ för de som äger kontot
Jag tror att anledningen till att Usa inte berättar mer är främst för att de inte vet mer, de stressar inte ihjäl sig för att sociala medier ska kunna producera nytt material. Jag tror att vi kommer få ett svar från dem inom de närmsta dagarna, de flesta på Flashback kommer sannolikt inte acceptera svaret, även om det är det mest logiska.
Citera
2023-02-13, 00:00
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infektus
Hur fan kan man utesluta utomjordingar, är ju bara det som fattas och det är högst troligt att det är utomjordingar också för det finns gränser för hur man vårdar en planet och nu sätter dom stopp så biologiska-vapen och kärnvapen inte riskerar att spränga planeten och skit kommer ut i rymden... Skämt å sido, men se hur världen ser ut och vad som sker. Både naturligt men även av människan.... Stackars stackars GUD som misslyckades totalt. Lite som vi människor och Android, AI's. För dum för sitt eget bästa helt enkelt 😏

Och varför fan skulle de resa genom rymden till vår planet och sen släppa ut massa BALLONGER som vi enkelt både kan upptäcka och skjuta ned? 😁
Citera
2023-02-13, 00:03
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Vad för slags väderballonger finns det då? Kände bara till de där ganska stora runda (eller kanske droppformade längre ner). Cylinderformade har jag aldrig hört om.
Bara att beställa från Alibaba:
https://m.alibaba.com/product/60395284613/Cylindrical-shaped-attractive-helium-inflatable-balloon.html
Citera
2023-02-13, 00:05
Medlem
Madagascars avatar
Pentagon har fortfarande inte kommit igång. Cock teasing

Jag måste slagga. Här är live-länken:

https://www.foxnews.com/video/6320282904112
Citera
2023-02-13, 00:05
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Så USAs radarsystem kan inte upptäcka ballonger stora som bilar och bussar?

De lär ju främmande makt kunna utnyttja duktigt genom att placera vapen i ballongerna till sist.

Japanerna var först att komma på detta under andra världskriget. Dom skickade tusentals bomber med ballonger mot USAs västkust 1944. Det lyckades bara i 1 enda fall orsaka någon större skada dock då 6 personer dog i en och samma sprängning
Citera
2023-02-13, 00:06
Medlem
skeggmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaihela
Som jag har förstått det och utifrån min begränsade kunskap:

För det första gick den amerikanska underrättelsetjänsten ut med att det inte skulle vara en ballong. För det andra så tror jag att det är näst intill omöjligt att få upp en ballong som är lika stor (liten) som en bil på 12 000 m höjd, vet inte vad för gas den skulle innehålla för att kunna hålla den höjden. Sen är det väl extremt svårt att stabilisera en ballong (nu när jag googlade så ska den vart utsatt för stark vind), så för mig är det rätt så svårt att se hur det kan vara en ballong

Här förklaras ganska bra hur det går till. Japanerna var först med att skicka ballonger mot USA redan 1944

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fu-Go_balloon_bomb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in