2023-02-13, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miy
Och varför fan skulle de resa genom rymden till vår planet och sen släppa ut massa BALLONGER som vi enkelt både kan upptäcka och skjuta ned? 😁

Jag skrek om det förut, det är decoys. Så enkelt är det. Jag tror inte att dom går in med utomjordisk teknik direkt utan dom vilseleder befolkningen
Citera
2023-02-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liarsenic
Med tanke på att den är formad som en cylinder, färdats 200 mil och där man fortfarande ser det som ett oidentifierat objekt, gör ju det hela mystiskt. Man var väldigt snabba med att få en bild på den kinesiska spionballongen, där USA rätt snabbt gick ut med identifieringen. Men nu är det oklart vad det handlar om.

Jag förstår precis hur du menar, jag håller med om att det är mystiskt. Själv har jag övervägt olika scenarion (även utomjordiskt) men kommit fram till att det högst sannolikt är ballonger. De färdas i en låg hastighet, är små och vad jag kan läsa så har de inte hittat något nämnvärt på marken efter de skjutit ner dem?
Det hela är väldigt intressant, det enda vi vet med säkerhet är att de skjutit ner en stor kinesisk ballong för några dagar sedan. Väderballonger brukar normalt sett vara anpassade för att överleva en sträcka på ca 200km, och brukar oftast befinna sig på en högre höjd, absolut inte på samma höjd som civila flygplan, det är det som gör det mest intressant.
Citera
2023-02-13, 00:09
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Jag skrek om det förut, det är decoys. Så enkelt är det. Jag tror inte att dom går in med utomjordisk teknik direkt utan dom vilseleder befolkningen

Jaha, vad tror du deras syfte med detta vilseledande är då?
Citera
2023-02-13, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaihela
. För det andra så tror jag att det är näst intill omöjligt att få upp en ballong som är lika stor (liten) som en bil på 12 000 m höjd, vet inte vad för gas den skulle innehålla för att kunna hålla den höjden.

Hur tänker du nu? Vad är det som är svårt?

Esrange utanför Kiruna sänder rutinmässigt upp heliumballonger som når c:a 40 000 m:s höjd och volymstorleken på ballongen är c:a 1.5-2 ggr Globens volym på den höjden.
Citera
2023-02-13, 00:10
Medlem
Usa borde veta vad det är för något men vill inte berätta.
Citera
2023-02-13, 00:11
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Här förklaras ganska bra hur det går till. Japanerna var först med att skicka ballonger mot USA redan 1944

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fu-Go_balloon_bomb
Intressant. Tack för länk.
Citera
2023-02-13, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Bara att beställa från Alibaba:
https://m.alibaba.com/product/60395284613/Cylindrical-shaped-attractive-helium-inflatable-balloon.html

Ja, en sån måste det vara naturligtvis! Trots att den maximala höjden som en helium ballong kan nå är ca 3000 meter under höjden för de nedskjutna objekten.
Citera
2023-02-13, 00:13
Bannlyst
Nu observerar Kina UFOn också, snart dags för Ryssland att stämma in i bäcken så att inte Putin blir misstänkt för detta också

"Lokala myndigheter i den kinesiska Shandongprovinsen har upptäckt ett oidentifierat flygande objekt, rapporterar kinesiska Global Times.

Föremålet har enligt den statsanknutna nyhetssajten obeserverats vid en hamn vid kuststaden Rizhao.

Nu förbereder man sig på att skjuta ner det och uppmanar lokala fiskare till försiktighet. "

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1053242

Jag tror det är dags att se om Närkontakt av tredje graden eller banankontakt...
Citera
2023-02-13, 00:13
Medlem
Citat:

För att se hur mänskligheten reagerar? Vilka vapen används? Hur lång tid tar det?
Citera
2023-02-13, 00:16
Medlem
Citat:

Försöker väl förbereda befolkningen att dom snart kommer visa sig. Ser faktiskt inget annat svar på din fråga
Citera
2023-02-13, 00:16
Medlem
Miys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
För att se hur mänskligheten reagerar? Vilka vapen används? Hur lång tid tar det?

Vettekatten men hoppas du har rätt.
Citera
2023-02-13, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Ja, en sån måste det vara naturligtvis! Trots att den maximala höjden som en helium ballong kan nå är ca 3000 meter under höjden för de nedskjutna objekten.

Var har du fått den uppgiften ifrån? Esrange sänder rutinmässigt upp heliumballonger som når över 40 000 m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in