2023-02-12, 09:24
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaihela
Ingen pulsion, självlysande samt en teknik som kan "flyta" helt stilla samt att nå en höjd av över 12 000m hela vägen till (vart den nu kom ifrån) Alaska. Inte nog med det utan den störde radarn.

Ifall den är 4-6m och kan stå helt stilla i luften utan pulsionsmotor så måste den förändra gravitationsfältet? Eller någon form av högteknologiskt kärnbränsle med sjuk stabiliseringsteknik..

Låter som några utomjordingar är oroliga över upptrappning och eskalering?

Vad är det egentligen som utesluter att det rör sig om en ballong av något slag?
Citera
2023-02-12, 09:27
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
U2 var inte stealth. Det flög bara för högt och snabbt för att ryssarna skulle kunna göra mycket åt saken. Samma med följande SR-71.
Jo jag vet, stealth kom mycket senare men osynligt var det ju ändå i princip just pga höjden.
Citera
2023-02-12, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wokerism
Och fårskocken här begriper inte att UFOn (som aldrig existerat) lämpligt dyker upp när annat som börjar brännas behöver en avledningsmanöver.

”The Biden Crime familly” stöttade av ”ni vet vem”.

UFOn och Ballongen är icke-incidenter som inträffar samtidigt som Rysslands storoffensiv drar igång i Ukraina. Men tyvärr är fiaskot i Ukraina alldeles för stort för att sådana incidenter ska få allmänheten att titta bort.

Snart kommer vi få se den amerikanska varianten av "vi såg det inte komma" och "nu vänder vi blad", efter att man först lovat stöd till Ukraina "for as long as it takes".

Fiaskot kommer bli reellt och kommer få konsekvenser i decennier att komma, då den geopolitiska kartan kommer ritas om. Man trodde att Ryssland var Irak eller Afghanistan men denna gång gick hökarna i Washington för långt vilket kommer kosta USA enormt, mer än vi kan föreställa oss idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Må så vara, men vi har skickat iväg så oerhört mycket skit i rymden som nu bara är på väg åt något random håll. Att andra civilisationer skickat ut småsaker åt alla håll och kanter ser jag inte som omöjligt, men detta är väl som du säger inget sådant. Men tanken är kittlande!

Jag tror bara inte att kontakt från en främmande civilisation kommer vara en armada av högteknologiska rymdskepp utan snarare någon liten drönare som vi inte förstår ett skit av, och skjuter ned.

Jag motsätter egentligen inte sannolikheten för att det faktiskt skulle kunna vara så. Men när teorin kombineras med ideen om någon form av elitistisk cover up med en cynisk koherent agendasså jag sätter den till att närma sig 0 framför iden om att om det vore sådana drönare så vore det inte fördelaktigt för någon grupp godtyckligt definierad inom vår egna art att hålla detta hemligt. Då denna grupp är obetydliga i förhållande till helheten för vår art om det faktiskt vore så att detta var intelligent liv som för första gången preneterat sin närvaro
Citera
Medlem
wizzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Vad är det egentligen som utesluter att det rör sig om en ballong av något slag?
Höjden och den lilla storleken skulle väl jag säga.
Citera
2023-02-12, 09:29
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
U2 var inte stealth. Det flög bara för högt och snabbt för att ryssarna skulle kunna göra mycket åt saken. Samma med följande SR-71.
Stealth är ju inte en svartvit egenskap. Åtminstone SR-71 hade egenskaper som reducerade dess synlighet i avseende på radar. Det är ett gammalt plan, ett tidigt försök på stealthdesign. Jämfört med med exvis F22 låg den i lä såklart. Även om den också syns på radarn ungefär på samma sätt som en humla.

Det som stealth innebär är att de är svåra eller omöjliga att urskilja från bruset. Om de kan bli upptäckta beror också i vilken miljö de flyger i och andra saker som ökar nämnaren i SNR (signal to noise ratio). Med dagens stealthteknologi står/stod sig dock SR71ans stealth sig rätt slätt.
Senast redigerad av MrArtur 2023-02-12 kl. 09:31.
Citera
2023-02-12, 09:31
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Höjden och den lilla storleken skulle väl jag säga.

Fast du får tänka på att i USA är "en liten bil" som en fullstor kombi i Sverige

12000 meters höjd är väl ingen match för en ballong? Och 4-6 meters diameter är väl inte heller ovanligt?

Personligen tror jag det är Nordkorea som antingen testar ballonger, trollar eller faktiskt bevakar USA. Istället för att spendera miljarder på dyrbara satelliter så kör man low-tech, upp med ett gäng ballonger med diverse kameror och skit. Ingen kommer se var de skickades upp ändå pga vinden, och om någon gör det så kommer de tro att det är Kina. Se dessutom till att det står "Made in China" på alla delarna så kommer ingen misstänka någon annan än Kina
Senast redigerad av GrillTekniker 2023-02-12 kl. 09:34.
Citera
2023-02-12, 09:31
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Föremålet var cigarrformat och silverfärgat enligt NYTimes. Ungefär lika stort som en bil och utan synbar motor. Har uppfattats som svävande.

Låter som en sån dær reklam-ballong som slitit sig.
Citera
2023-02-12, 09:36
Medlem
Tillssons avatar
USA är under attack. Slutet närmar sig.

Citat:
På två dagar har lika många okända föremål skjutits ner av USA.

Ingen vet ännu vad det var som svävade i det nordamerikanska luftrummet.

Piloter som observerat objekten beskriver det som ”oförklarligt” hur de kunde stanna i skyn – och har larmat om att det störde flygplanens sensorer.

https://www.expressen.se/nyheter/mystiska-upptackten-innan-objekten-skots-ner/
Citera
2023-02-12, 09:39
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Detta påstås vara en bild av det nedskjutna objektet:

https://pbs.twimg.com/media/FoswkHlWIAMMdhv?format=jpg&name=900x900

Fejk?

Och detta ett klipp från nedskjutningen:

https://twitter.com/i/status/1624567089565696000
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2023-02-12 kl. 09:42.
Citera
2023-02-12, 10:18
Medlem
Judgments avatar
Allt för att skrämma fåren. Lyckas gör de också
Citera
2023-02-12, 10:18
Medlem
upplysds avatar
Det är inte Aliens, eller Kina/Ryssland. Dags att ta ett djupt andetag och distansera sig lite.
Jag tror, som vissa andra användare här, att det är en vilseledande manöver för att få bort fokus från den nyligen publicerade artikeln om Nordstream.
Senast redigerad av upplysd 2023-02-12 kl. 10:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in