• 1
  • 2
2023-02-12, 20:16
Medlem
SnilleFixs avatar
Ja, det är möjligt.
Citera
2023-02-12, 20:18
Medlem
Prom3tiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Nej en läkare kommer inte vilja ändra din diagnos.

Skitsnack. Diagnoser kan ställas från tid till annan.
Citera
2023-02-12, 20:20
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Hen vill åt amfetaminet.
För att dopa sig, så att de kan prestera bättre i skolan/universitet...
Citera
2023-02-12, 20:22
Medlem
Prom3tiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammenil0
Jag fick adhd diagnos men ljög en del för att få den.

Min fråga är om psykiatrin kan ta bort adhd diagnosen när de märker att jag egentligen är lugn som person och inte har "adhd problem"?

Har återbesök hos läkaren nästa vecka ang medicinjustering för jag vill åt de starkare preparaten.

Men kan läkaren då genomskåda mig o misstänka att jag ljög om att ha adhd och då "stryka" min utredning?

Eller kommer de inte misstänka något för att jag har "adhd" på papper ??

Svårt att ljuga sig igenom en adhd-diagnos om det är en korrekt utförd utredning. Lugna personer med adhd-problematik är snarare add men numera grupperas alla diagnoser under adhd. Vad ljög du om?
Citera
2023-02-12, 22:06
Medlem
nikithas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammenil0
Jag fick adhd diagnos men ljög en del för att få den.

Min fråga är om psykiatrin kan ta bort adhd diagnosen när de märker att jag egentligen är lugn som person och inte har "adhd problem"?

Har återbesök hos läkaren nästa vecka ang medicinjustering för jag vill åt de starkare preparaten.

Men kan läkaren då genomskåda mig o misstänka att jag ljög om att ha adhd och då "stryka" min utredning?

Eller kommer de inte misstänka något för att jag har "adhd" på papper ??

Tänker så här , om du ljuger och har missbruksproblem så har du nog en diagnos iallafall 🤷🏻‍♀️ båda är vanligt inom Adhd
Citera
2023-02-12, 22:58
Medlem
I teorin skall det gå. I praktiken är det ofta ett jävla helvete och man kan behöva kämpa med näbbar och klor för att någon hjärndöd psykiatriker överhuvudtaget skall bemöda sig med att tänka tanken att någon inom deras högst respektabla profession skulle kunna ha satt fel diagnos. Två av mina diagnoser har bedömts på nytt av både psykiatriker och psykologer som alla oberoende av varandra har menat att jag inte lider av dessa, en av dem var t o m en medveten feldiagnosticering, men tro fan att de är kvar ändå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in