Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-02-12, 18:50
Medlem
Jag fick adhd diagnos men ljög en del för att få den.

Min fråga är om psykiatrin kan ta bort adhd diagnosen när de märker att jag egentligen är lugn som person och inte har "adhd problem"?

Har återbesök hos läkaren nästa vecka ang medicinjustering för jag vill åt de starkare preparaten.

Men kan läkaren då genomskåda mig o misstänka att jag ljög om att ha adhd och då "stryka" min utredning?

Eller kommer de inte misstänka något för att jag har "adhd" på papper ??
Citera
2023-02-12, 18:52
Medlem
StonedMonkeys avatar
Ja man kan bli av med sin diagnos, har flera vänner som både lagt till fler i efterhand och tagit bort andra som inte visade sig stämma
Citera
2023-02-12, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Ja man kan bli av med sin diagnos, har flera vänner som både lagt till fler i efterhand och tagit bort andra som inte visade sig stämma

Fan då måste jag väl fortsätta låtsas ha adhd men tack för svaret!
Citera
2023-02-12, 19:10
Medlem
Emellies avatar
Nej, har du väl fått en diagnos finns det ingen utväg.

Tidigare postare ljuger.
Citera
2023-02-12, 19:12
Medlem
snooper123s avatar
Nej en läkare kommer inte vilja ändra din diagnos.
Citera
2023-02-12, 19:16
Medlem
Du kan begära utredning om att de tar bort diagnosen om du tror att det kan vara så.

Kontakta mottagningen där diagnosen ställdes, annars be om vägledning från t ex 1177 om hur du ska gå till väga om du inte har en pågående kontakt nu på någon mottagning.
Citera
2023-02-12, 19:27
Medlem
Nej!
Citera
2023-02-12, 19:30
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammenil0

Min fråga är om psykiatrin kan ta bort adhd diagnosen när de märker att jag egentligen är lugn som person och inte har "adhd problem"?

Har återbesök hos läkaren nästa vecka ang medicinjustering för jag vill åt de starkare preparaten.

Men kan läkaren då genomskåda mig o misstänka att jag ljög om att ha adhd och då "stryka" min utredning?

Vad får man ut av att ljuga om att ha ADHD?
Det är ju knappast en diagnos som ger en några fördelar i livet. Det är en relativt "light" diagnos.
Citera
2023-02-12, 19:44
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammenil0

Det kan ändra sig. Tidigare diagnoser kan vara fel. Det är vanligt folk vill få bort sin adhd, diagnos då den är till för just de som har adhd. Och kan ställa till det för de som inte har adhd, exempelvis genom att de upplever den som felaktig.
Citera
2023-02-12, 19:48
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie

Tidigare postare ljuger.

Nej det gör jag inte, googla på bli av med diagnos så ser du att det absolut är en möjlighet
Citera
2023-02-12, 20:15
Medlem
SnilleFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie

Tidigare postare ljuger.
Det gör de inte alls.
Citera
2023-02-12, 20:16
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Vad får man ut av att ljuga om att ha ADHD?
Det är ju knappast en diagnos som ger en några fördelar i livet. Det är en relativt "light" diagnos.

Hen vill åt amfetaminet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in