Citat:
Ursprungligen postat av
tjalle99
haha, det var bland det mest idiotiska jag läst i år.
Mamman är dömd för mordet, så du menar på fullaste allvar då att hennes barn ska ärva?
Hon såg till helt på egen hand att arvet försvann till såväl henne som hennes barn.
Du är inte direkt utbildad i något va? Läser mest kalle anka o så?
Ja, jag tänker att det skulle bli jättefel, om en person som mördade en släkting för att få ut arvet fortare för sitt barns räkning, skulle lyckas med det. Nu tror jag inte att just Sara brydde sig så mycket om sitt barn, men för många människor är det så - OM man mördar så är det för att ens barn ska få det bättre och inte man själv. Om barnet då skulle få ut sitt arv trots mordet, så skulle hela lagstiftningen fallera. Det finns ju en
anledning till att man förlorar sin arvsrätt, om man mördar arvlåtaren. (Att avskräcka från mord.)
Dessutom skulle pojken inte ha fått ärva något ändå, om allt gått normalt till heller och Göran dött vid 80-85 av naturliga orsaker. Först hade ju Sara fått ärva, och något säger mig att när hon i sin tur trillade av pinn vid 80-85, så skulle det inte ha funnits något kvar till sonen (som skulle ha varit en man i övre medelåldern då för övrigt, S var ju en ung mamma) ändå.
Pengarna skulle ha varit slut sedan mycket lång tid tillbaka, för S var ju inte intresserad av att driva företaget. Hon skulle ha sålt det direkt och levt upp pengarna på meningslös lyx. De skulle ha räckt högst fem år. Sedan hade hon gått till soc. Jag känner typen... Så pojken förlorade nog inte mycket ändå på att S blev arvlös.