2023-02-12, 15:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Samtidigt som ni gärna låter er köpas av en rik man om ni bara skulle få chansen.

Nja bara om han har en fin personlighet och ser bra ut också. Ovanstående är vanligare i låglöneländerna, dit ni gärna reser för att kunna köpa fattiga kvinnor.
Citera
2023-02-12, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Skitsnack. Ni är arga för att ni inser att ni är slask.

Jag tycker inte kvinnor är slask, men jag tycker att kvinnohatande män är slask. Du visar dom sidorna jättefint i denna tråden ❤️
Citera
2023-02-12, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Det låter som du var för fattig för att bo i Sverige, men känner dig rik i nåt land i Asien där dina 20 lax efter skatt är en förmögenhet

Du är miljöskadad. Det är enbart i din värld där man samlar extrapriser och kuponger. Kollar på mello i adidasbyxor och dricker billigt vin.

Har du någonsin varit utanför landets gränser?
Citera
2023-02-12, 15:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Pust. Kan du inte bara fokusera på en grej att bemöta? ..jag sätter mig ner emellanåt och loggar in för att se om det finns nåt intressant att bemöta. ..du tar i för mycket.

HAHAHHAHAAHA!!!! Jag "tar i för mycket"?

Du menar till skillnad från ditt ogrundade svavelosande hat gentemot (svenska) kvinnor?

Jag förutsätter att du hatar indonesiska kvinnor mer. Du vet, för att inte framstå alldeles för mycket som en desillusionerad idiot.
Citera
2023-02-12, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Nja bara om han har en fin personlighet och ser bra ut också. Ovanstående är vanligare i låglöneländerna, dit ni gärna reser för att kunna köpa fattiga kvinnor.

Detsamma gäller överallt, kvinnor i fattigare länder vill ha en man som behandlar dem bra och som kan ge ett stabilt liv. I asiatiska länder beter sig männen ofta som skit, de är otrogna, röker, dricker, spelar kort om pengar och slår kvinnorna också. En svenska man är därför en drömman även om han inte är speciellt rik.
Citera
2023-02-12, 15:18
Avslutad
Citat:
Nej de uttrycker sig väldigt fördomsfullt och nedsättande mot asiatiska kvinnor. Tror att de gifter sig utan kärlek eftersom de inte har några som helst krav. Det funkar inte så.

Nej det gör vi inte.
Citera
2023-02-12, 15:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Såhär skrev expat 21

” I asiatiska länder beter sig männen ofta som skit, de är otrogna, röker, dricker, spelar kort om pengar och slår kvinnorna också. En svenska man är därför en drömman även om han inte är speciellt rik.”

Dessutom samme ”man” som hävdar att en är fördomsfull mot asiatiska kvinnor men kan själv vara såhär härligt fördomsfull mot asiatiska män

Helt klart är det mer prevalent här men beroende på land och miljö. Jag har bott och jobbat i regionen i 20+ år.

Till hans fördel kan jag säga att den västerländska man som tar fighten med lokala (ill)sedvänjor och startar familj och nya generationer som är mer upplysta ÄR en hjälte. ..oavsett vilken miljö man kliver in i.

I min erfarenhet är mixade barn ett under av traditionell ödmjukhet, respekt för äldre som samtidigt stående i två världar med nyfikenhet på väster. Man ser få mixade ungar som spårar ur här.
Citera
2023-02-12, 15:35
Avslutad
Citat:
Som sagt, lyssna på Pea om du vill lära dig hur asiatiska kvinnor ser på saken:
https://www.youtube.com/watch?v=ezZB5DlpBHc

Men alltså, seriöst. Denna kvinnan har ju en agenda med att lägga upp detta. Kolla i kommentarerna -det är bara gamla gubbar som kommenterar (typ bra att hon är yngre så hon kan ta hand om mig när jag blir ännu äldre)

Sedan säger hon nu mycket saker som vilken kvinna som helst söker.

Att det finns undantag vet ju alla och just Filipinska kvinnor har dessutom bra utbildning , flytande engelska osv vilket inte gör det lika lätt att utnyttja. Tyckte dock det Var ett väldigt onyanserat klipp det jag såg och inget som får mig att ändra åsikt.
Citera
2023-02-12, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Duubie
Nej. Vi kan skicka ut kvinnorna till fronten i jämställdhetens namn.

Dom stridsutbildade tjejerna och killarna kommer att skickas till fronten ja. Det är liksom det som är meningen. Andra kvinnor och män kommer att få andra uppgifter. Så som i London/England till exempel under andra världskriget.
Senast redigerad av Jenny9 2023-02-12 kl. 16:14.
Citera
2023-02-12, 16:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja, naturligtvis. Det är väl ett av skälen till att välja det landet, den kulturen och den religionen.

Troligen. Väst hatar han ju iallafall, så då blir det ju dylika länder att välja mellan.
Citera
2023-02-12, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Dom stridsutbildade tjejerna och killarna kommer att skickas till fronten ja.

Men få tjejer ställer upp på att bli stridsutbildade...
Citera
2023-02-12, 16:20
Avslutad
Citat:
Haha först säger ni att vi är fattiga och när vi besvarar detta skriver ni detta, komedi!

Du verkar ha lite svårt att hänga med, är du väldigt gammal? Det var du och din vän som började prata pengar som ni låtsats ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in