Citat:
Man bör nog olja in dom lätt med papper efter tvätt.
För de kan ju börja rosta annars ?
De ska tydligen bli bättre med tiden, när de blivit lite svarta läste jag.
Citat:
Ja grillade burgare är jävligt fint sommartid. Älskar grillsmaken.
Har en stor fin grill som ska användas väl ifrån 1a april till senhöst.
Nu är den i litet utehusförvaring vintern.
Citat:
Jo, det gjorde liksom jag också när jag som tonåring inte riktigt visste bättre. Eller sämre för den delen. Det var inte riktigt det vi sa. Det vi sa är att givetvis skaffar man sig prylar för ens intresse, om man faktiskt är intresserad av det och inte bara hoppar på något för att det är trendigt. Och visst är det gott. Men godare än o-smashade? Klart oklart, i alla fall i min mun.
Smashar du burgare i tid och otid och tycker att det är värt, så tänker inte jag lägga mig i.
Men smashar du för att andra gör det, så är du ju bara töntig.
Huruvida det är gott eller är en icke-faktor.
Smashar du burgare i tid och otid och tycker att det är värt, så tänker inte jag lägga mig i.
Men smashar du för att andra gör det, så är du ju bara töntig.
Huruvida det är gott eller är en icke-faktor.
Vintertid och regniga sommardagar blir det Smashat.
Föredrar grilla faktiskt sommar

Kul med variation ju.
.
Ni som bor i sthlm bör gå äta på BAP, Sveriges godaste hamburgare ?
De är tvåa i Burgerdudes lista som är seriösa när det kommer till burgare.
De har ätit och recenserat över 300 burgarhak i Sverige tror jag det är, Och totalt över 600 i världen.
Bap kör såklart smashat med. Det gör faktiskt alla i toplistan
Men det finns usla smashburgers med.
Viktigt med bra kött och rätt teknik.
Videon jag länkade innan av SM Burger kocken är väldigt sevärd.
Alla borde se den, för alla älskar väl goa burgare ?
Det är inte svårt med rätt verktyg och rätt råvaror lyckas hemma som ni ser i Videoklippet
Burgerdudes Vi är världens största webbplats för recensioner av hamburgare, vi har idag recenserat 623 restauranger. Redaktionen på Burgerdudes har ätit burgare ihop sedan 2009, och när burgarboomen kom till Sverige 2012 så hävdade alla helt plötsligt att de var bäst i Sverige.
Här är deras video Sveriges bästa burgare 2022
https://youtu.be/vhZ5Kese_y0
Sveriges bästa hamburgare top 5
1
Fortfarande Sveriges bästa burgare!
Funky Chicken Food Truck har gjort det igen! Efter att vi utsåg dem till Sveriges bästa burgare förra året så har trycket varit enormt på Augustendalstorget i Nacka Strand, och det är ofta kö med vallfärdande burgarälskare innan de ens har öppnat luckan klockan 10.30 på vardagar. Men i stället för att rucka på sitt koncept eller falla för trycket så har de steppat upp och levererat burgare efter burgare i världsklass! Vi vågar nog säga att de är bättre än någonsin, och de håller tveklöst kvar förstaplatsen.
2
Burgers and Pastrami – BAP
Stockholm
Överlägset bäst på Östermalm
På Östermalm i centrala Stockholm ligger Burgers and Pastrami, mest kända som BAP. Restaurangen, som öppnade 2017, inger en lyxig känsla med dov belysning och modern inredning. Menyn är kort och koncis med väl komponerade burgare. Det senaste året har de lagt väldigt mycket energi på att verkligen hitta de bästa ingredienserna och finslipade sista detaljerna. Och det syns på de välbalanserade och smakrika burgarna de serverar. Det har varit ett sant nöje att följa utvecklingsresan som de har gjort och det är med glädje vi låter dem ta ett otroligt stort kliv uppåt på årets topplista. Det här är vår favoritburgare när vi är i Stockholm City.
3
Stigbergets Fot
Stockholm
En hängmörad lyxburgare
Stigbergets Fot är en ölbar mitt i sluttningen av Götgatsbacken på Södermalm i Stockholm. Primärt serverar de öl från Stigbergets Bryggeri, men även utvalda sorter från andra bryggerier. Maten står Barrels Burgers & Beer för, men till skillnad från deras ordinarie meny så är burgarna markant färre. Dessutom använder de sig av hängmörat kött, och det är en riktig fullpott! Köttet ger en djup och intensiv smak, och är väl balanserad med övriga ingredienser. Sesambrödet är också en frisk fläkt på burgarhimlen. Det är här en lyxig burgare du definitivt ska unna dig när du har det där riktigt djupa suget.
4
Shalle's Burger
Stockholm
Stjärnskottet från Kista
5
Rockin' Grill
Stockholm Norra Djurgårdsstaden
Vill ha...