2023-02-11, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Core.
Tack för all hjälp först och främst.

Ja jag laddade ned en app till tv:n, men den tyckte jag var svårnavigerad. Är det alltså bättre med box? Eller om det finns en bättre app till iptv net

Vad kör du för tv?

Box är alltid stabilare och bättre än appar i tvn.
Förutom om man kör Android-tv och väljer att använda appen Tivimate.
Citera
2023-02-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av empajunior
Jag har samma problem.. vissa program uppdateras om jag gör det manuellt. Men oftast måste jag radera spellista och lägga till igen. Vilket är super drygt

Hur loggar du in i Tivimate?
Citera
2023-02-11, 19:23
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Vad kör du för tv?

Box är alltid stabilare och bättre än appar i tvn.
Förutom om man kör Android-tv och väljer att använda appen Tivimate.

Jo men jag tror det är androidtv! Samsung, nyare modell, rätt dyr så då lär det väl vara android antar jag 🤣

Ska kolla den

Går det att byta app nu kör jag matat in uppgifterna i en annan?
Citera
2023-02-11, 21:33
Medlem
Citat:
Jo men jag tror det är androidtv! Samsung, nyare modell, rätt dyr så då lär det väl vara android antar jag 🤣

Ska kolla den

Tyvärr så är inte samsung Android
Citera
2023-02-11, 21:51
Medlem
Citat:

Ska kolla den

Testa då iptv smarters pro från samsung app butik, Den är gratis. Du kan ha flera iptv appar samtidigt. För mig duger denna. Nästa steg är sticka om du inte tycker appen är snabb och funktionell tillräckligt.
Citera
2023-02-12, 09:53
Medlem
Core.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Testa då iptv smarters pro från samsung app butik, Den är gratis. Du kan ha flera iptv appar samtidigt. För mig duger denna. Nästa steg är sticka om du inte tycker appen är snabb och funktionell tillräckligt.

Ah ok tack!

Blir det mindre lagg med sticka? Har 500 fiber, men går knappt att kolla på vissa grejer

Inget annat har aldrig strulat, som gaming eller streamtjänster
Citera
2023-02-12, 10:14
Medlem
Citat:
Ah ok tack!

Blir det mindre lagg med sticka? Har 500 fiber, men går knappt att kolla på vissa grejer

Inget annat har aldrig strulat, som gaming eller streamtjänster

Testa med mobilen ett tag, du behöver ta reda på om tjänsten i sig är svajig. Det skall funka att köra med app utan att det laggar nämnvärt. Mät gärna upp internet hastigheten där tvn står. Tex med bredbandskollen.se
Har du routern en bit bort blir det rejäla förluster
Citera
2023-02-12, 10:58
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Tänkte skaffa ett abonnemang men vill ha en box eller liknande som funkar bra, någon som har tips om vad som är bra och inte?
Citera
2023-02-12, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majd.Al.Sultan
Hur står sig andra boxar mot formuler box?
Rätt saftiga priser på formuler boxar.

Den står upp rätt bra så vitt om du endast tänkt att köra IPTV så vitt jag vet medan formuler kan användas till mycket annat "Android box"
Är inge expert på detta finns säkert någon som kan ge bättre förklaring men tror att det är så i grova drag
Citera
2023-02-12, 12:06
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Hur står sig andra boxar mot formuler box?
Rätt saftiga priser på formuler boxar.

Räcker gott med en Android sticka, typ Xiaomi Mi Tv Stick. 4K varianten om man kollar på 4K innehåll, annars finns en utan 4K som är ännu billigare.
Citera
2023-02-12, 12:33
Medlem
Majd.Al.Sultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Räcker gott med en Android sticka, typ Xiaomi Mi Tv Stick. 4K varianten om man kollar på 4K innehåll, annars finns en utan 4K som är ännu billigare.

Gör dom om tvn till en smart tv?
Har nämligen en tv i sovrummet som inte är en smart tv så för tillfället kör jag med en bluray spelare men den har endast Netflix och Youtube inget annat.
Citera
2023-02-12, 12:45
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Gör dom om tvn till en smart tv?
Har nämligen en tv i sovrummet som inte är en smart tv så för tillfället kör jag med en bluray spelare men den har endast Netflix och Youtube inget annat.

Ja det blir som att ha en smart tv, men bättre, då du kan ta med dig stickan och fjärren överallt om du åker iväg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in