2023-02-11, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven.Abdullahsson
Finns det en psykologisk förklaring?
Nej den är biologisk. För det första är det främst män som invandrar.
Sen kommer slöjkvinnor som inte vill ha svenska män. Plus det är unga blattetjejer som håller sig till sina blatte.
Så en man måste importera nu, istället för att det kunde varit enkelt som förr. Det finns en kapitalistisk förklaring. 🤗
Citera
2023-02-11, 17:16
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pashun
Kvinnor är idag högre utbildade än män. Det kan således helt enkelt vara så att kvinnor helt enkelt är mer bildade och rationella när dom står i valurnorna.

Fast det är ju så långt ifrån att vara bildad eller rationell om man är för invandring?? Så din tes håller ju inte. Historiskt finns inget gott alls med för hög invandring
Citera
2023-02-11, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Fast det är ju så långt ifrån att vara bildad eller rationell om man är för invandring?? Så din tes håller ju inte. Historiskt finns inget gott alls med för hög invandring

Det är din subjektiva uppfattning. Att kvinnor är högre utbildade än män i dagsläget är fakta.
Citera
2023-02-11, 20:14
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Det är din subjektiva uppfattning. Att kvinnor är högre utbildade än män i dagsläget är fakta.

Sa jag inget om, men i just den frågan är det ju då konstigt att dom inte reagerar annorlunda, så nä, i detta fall är det något annat än just intelligens..
Citera
2023-02-11, 22:13
Medlem
Citat:
Sa jag inget om, men i just den frågan är det ju då konstigt att dom inte reagerar annorlunda, så nä, i detta fall är det något annat än just intelligens..

Ledsen att spräcka din bubbla men när någon inte tycker som dig så kan det inte automatiskt härledas till lägre rationalitet
Citera
2023-02-11, 22:45
Medlem
Citat:

Citat:
Ledsen att spräcka din bubbla men när någon inte tycker som dig så kan det inte automatiskt härledas till lägre rationalitet

Det är inget konstigt. Ni gör båda samma misstag att sammankoppla det som idag kallas för "hög utbildning" med förnuft.

edit: ser nu att du skrivit i tråden att du inte kan veta vad en svensk är för det är en "social konstruktion", ett typiskt exempel på oförnuft i kombination med utbildning.
Senast redigerad av HermanLundborg 2023-02-11 kl. 22:59.
Citera
2023-02-11, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanLundborg
Det är inget konstigt. Ni gör båda samma misstag att sammankoppla det som idag kallas för "hög utbildning" med förnuft.

edit: ser nu att du skrivit i tråden att du inte kan veta vad en svensk är för det är en "social konstruktion", ett typiskt exempel på oförnuft i kombination med utbildning.

Tänker inte ha detta argumentet för 4:e gången på Flashback men självklart går det inte att hitta några objektiva kriterier för att definiera "svenskhet". Om du definierar svenskar och blattar ihop med dina kollegor i fikaummet skiter jag i men visst fan är det sociala konstruktioner ni diskuterar.
Citera
2023-02-11, 23:31
Medlem
ErikEriksdottirs avatar
Kvinnor ser till människan, och män till effekten.

En människa är inte skyldig, men många människor ger vad vi ser idag.

Vi ser saker olika, vi är olika.

Vad är rätt? Jag är man, den negativa effekten av invandring väger över att jag tycker synd om enstaka människor. För en kvinna är det tvärtom.
Citera
2023-02-12, 11:06
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HermanLundborg

Okej tack för att du förklarar
Citera
2023-02-12, 11:10
Medlem
orrecrists avatar
Citat:

Vilken bubbla? Vad dillar du om? Som att säga att någon påstår att min blåa bil år vit. Då är man enbart dum i huvudet och har inget att göra med vad man tycker. Fakta idiot.
Citera
2023-02-12, 11:40
Medlem
Det är tämligen enkelt, tror jag. Män ser horder av konkurrerande män, ställa demografin i obalans till deras nackdel. Kvinnor ser ett större urval av sexpartners.

Jag undrar om horder av vackra ukrainska kvinnor hade fått samma uppskattning bland kvinnor eller feministidealistiska regeringar. Det skulle t.ex inte förvåna mig om män från Syrien fick uppehållstillstånd automatiskt vid ankomst till Sverige, medan kvinnor från kriget i Ukraina fick temporärt skydd och redan från start fick det tydliga budskapet i ansiktet att "ni ska fan ut ur landet när kriget ör över".

Just det ja, det var ju precis vad som hände.

Det ordnar sig. Feminismen kommer att upphöra i Sverige. Demokratin kommer se till att den åker ut med huvudet före. Kvinnorna ställs vid spisen, tappar sina rättigheter igen och tvingas bära slöja.

Kom då ihåg att det var just kvinnorna i världens mest jämställda land som röstade för detta. Inte ens kvinnan verkar vilja ha feminism och jämställdhet. Biologin påverkar deras beslut, sedan motiverar de varför de väljer att göra på olika vis, i allsköns trassliga förklaringar om godhet och sympati. Men förleds icke. Resultatet av deras handlande är vad som räknas.

Vi är alla fortfarande ovanligt smarta apor, slavar under evolution och biologi. Vi tenderar att överkomplicera alltför ofta, kan jag känna.
Citera
2023-02-12, 12:45
Medlem
Citat:
Vilken bubbla? Vad dillar du om? Som att säga att någon påstår att min blåa bil år vit. Då är man enbart dum i huvudet och har inget att göra med vad man tycker. Fakta idiot.

Kul att du nämner fakta ändå! Små steg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in