2023-02-12, 09:01
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slappetasken
Ligger en filmsnutt på Aftonbladet som påstår visa ballongen över Kanada före nedskjutning. Det enda som framgår av den blurriga filmen är att objektet verkar ha någon form av ljussignal med ett till synes blinkande ljus.

Om även detta objekt rör sig om en spionballong från Kina så verkar det extremt korkat att ha belysning på den?
Hahaha ja det är ju lite dumt om man säger så. Är som att jänkarna skulle flyga U2 med ljus och transponder påslagen. Inte så "stealth" 😅
Citera
2023-02-12, 09:02
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Mer UFON på väg ...

https://twitter.com/markito0171/status/1624677742993190912

Rymdskrot som brinner upp i atmosfären.
Citera
2023-02-12, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Är det rapporteringen i sig själv du tvivlar på eller slutsatsen att det skulle vara ett ufo?

Jag tror media kommer mjölka detta, och hålla det mystiskt kring vad det är. Jag är rätt säker på att de redan vet vad det är, men under tiden hinner tittarna glömma vad usa gjorde utanför Sveriges kust förra året.
Citera
2023-02-12, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Jadå, men dessa har kylningen "gratis" och befinner sig inte i en gravitationsbrunn.
Vakuum är inte ett bra kylmedium.
Citera
2023-02-12, 09:10
Medlem
Ingen pulsion, självlysande samt en teknik som kan "flyta" helt stilla samt att nå en höjd av över 12 000m hela vägen till (vart den nu kom ifrån) Alaska. Inte nog med det utan den störde radarn.

Ifall den är 4-6m och kan stå helt stilla i luften utan pulsionsmotor så måste den förändra gravitationsfältet? Eller någon form av högteknologiskt kärnbränsle med sjuk stabiliseringsteknik..

Låter som några utomjordingar är oroliga över upptrappning och eskalering?
Citera
2023-02-12, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Fast hur tror du att det skulle gå till då, om det kom aliens hit?
Säg att människorna började utforska rymden lite mer seriöst om några hundra år, inte skulle vi skicka en enorm armada till varje planet. Vi skulle väl skicka ut små prob-rymdskepp. Säkert obemannade och med så lite logik och utrustning som möjligt. Kanske skicka ut självgående små drönare som bara samlar in data och skickar tillbaks, när de väl kommer in i en atmosfär lik vår så tappar de styrförmågan, skickar hem data och sedan svävar fritt tills de krashar.

Är ju inte ett helt omöjligt scenario.

Ingenting är omöjligt och väldigt få har faktiskt kunskap om det hela. Men jag höjer ett sådant liv så pass mycket över mänsklig teknik och utveckling att jämförelse av vad vi skulle göra blir irrelevant. För det blir inte vi (människan där hon befinner sig just nu) som kommer åstadkomma detta heller. I den mån att vi faktiskt tror att det överhuvudtaget är jämförbara på något plan.

Detta kan jag givetvis inte veta. Så jag får värdera det mot alla andra förklaringar. Där intelligent liv och ufo och konspiratoriskt smussel värderas lägre än flera andra förklaringar baserat på min egna uppskattade sannolikhet för ingående variabler.

Varför skulle vi ens anta att de behövde kunna befinna sig så nära och bli nedskutna för att ha förmågan att extrahera den mänskliga rasen på information man söker. Jag menar att jag sätter sannolikheten till högre att jämförelse med vad vi människor skulle göra, i de fall detta faktiskt inträffade just nu, är ojämförbara i all väsentligt utsträckning
Citera
2023-02-12, 09:11
Medlem
CNN hade lite mer info om Kinas satsning på höghöjdsballonger. Video och flera klickbara länkar i artikeln.
China’s balloons are part of a strategy to beat the US on a new battlefield: ‘near space’
Simone McCarthy Nectar Gan Wayne Chang
By Simone McCarthy, Nectar Gan and Wayne Chang, CNN
Updated 3:48 AM EST, Fri February 10, 2023

In China’s eyes, the newest superpower battlefield sits between 12 and 60 miles above the Earth’s surface in a thin-aired layer of the atmosphere it calls “near space.”

Lying above the flightpaths of most commercial and military jets and below satellites, near space is an in-between area for spaceflight to pass through – but it is also a domain where hypersonic weapons transit and ballistic missiles cross.

China has paid close attention to the US’ and other countries’ developments in the region, which has been hailed by Chinese military experts as “a new front for militarization” and “an important field of competition among the world’s military powers.”

In addition to developing high-tech vessels such as solar-powered drones and hypersonic vehicles, China is also reviving a decades-old technology to utilize this area of the atmosphere – lighter-than-air vehicles. They include stratospheric airships and high-altitude balloons – similar to the one identified over the continental United States and shot down on Saturday.
Unlike rotating satellites or traveling aircraft, stratospheric airships and high-altitude balloons “can hover over a fixed location for a long period of time” and are not easily detected by radar, wrote Shi Hong, the executive editor of Shipborne Weapons, a prominent military magazine published by a PLA-linked institute, in an article published in state media in 2022.

A jet flies by a suspected Chinese spy balloon as it floats off the coast in Surfside Beach, South Carolina, U.S. February 4, 2023.
Initial classified balloon report wasn't flagged as urgent, drawing criticism
In a 2021 video segment run by state news agency Xinhua, a military expert explains how near-space lighter-than-air vehicles can surveil and take higher resolution photos and videos at a much lower cost compared to satellites.

In the video, Cheng Wanmin, an expert at the National University of Defense Technology, highlighted the progress by the US, Russia and Israel in developing these vehicles, adding China has also made its own “breakthroughs.”
https://edition.cnn.com/2023/02/09/china/china-balloon-near-space-development-intl-hnk/index.html
Citera
2023-02-12, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Hahaha ja det är ju lite dumt om man säger så. Är som att jänkarna skulle flyga U2 med ljus och transponder påslagen. Inte så "stealth" 😅
U2 var inte stealth. Det flög bara för högt och snabbt för att ryssarna skulle kunna göra mycket åt saken. Samma med följande SR-71.
Citera
2023-02-12, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av systernbolaget
Glöm inte nyhetsflödet om det nerskjutna planet MH17 (2014) som också plötsligt började svärma i media i samband med Hershs artikel.

Berätta mer, inte insatt i just detta.
Citera
2023-02-12, 09:17
Medlem
Wokerisms avatar
Och fårskocken här begriper inte att UFOn (som aldrig existerat) lämpligt dyker upp när annat som börjar brännas behöver en avledningsmanöver.

”The Biden Crime familly” stöttade av ”ni vet vem”.
Citera
2023-02-12, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zrx
Ingenting är omöjligt och väldigt få har faktiskt kunskap om det hela. Men jag höjer ett sådant liv så pass mycket över mänsklig teknik och utveckling att jämförelse av vad vi skulle göra blir irrelevant. För det blir inte vi (människan där hon befinner sig just nu) som kommer åstadkomma detta heller. I den mån att vi faktiskt tror att det överhuvudtaget är jämförbara på något plan.

Detta kan jag givetvis inte veta. Så jag får värdera det mot alla andra förklaringar. Där intelligent liv och ufo och konspiratoriskt smussel värderas lägre än flera andra förklaringar baserat på min egna uppskattade sannolikhet för ingående variabler.

Varför skulle vi ens anta att de behövde kunna befinna sig så nära och bli nedskutna för att ha förmågan att extrahera den mänskliga rasen på information man söker. Jag menar att jag sätter sannolikheten till högre att jämförelse med vad vi människor skulle göra, i de fall detta faktiskt inträffade just nu, är ojämförbara i all väsentligt utsträckning
Må så vara, men vi har skickat iväg så oerhört mycket skit i rymden som nu bara är på väg åt något random håll. Att andra civilisationer skickat ut småsaker åt alla håll och kanter ser jag inte som omöjligt, men detta är väl som du säger inget sådant. Men tanken är kittlande!

Jag tror bara inte att kontakt från en främmande civilisation kommer vara en armada av högteknologiska rymdskepp utan snarare någon liten drönare som vi inte förstår ett skit av, och skjuter ned.
Citera
2023-02-12, 09:20
Medlem
Taget från twitter:

“UFO’s” are a distraction from:

Pfizer.
The US blowing up the Nordstream Pipeline.
Big Tech Companies coordinating with the FBI/US intel to censor Americans and influence elections.
Epstein client list (potential reveal).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in