2023-02-12, 02:03
Medlem
Joeybananass avatar
Vilken jävla vecka ändå.
Turkiet utstår en fruktansvärd jordbävning som har dödat 30 000 människor. Det händer någon vecka efter Sverige nekas inträde i NATO.

Seymour Hearsh, en av de mest hyllade journalisterna i USA (till han gick emot narrativet om de färglada revolutionerna i mellanöstern där ISIS tog över. ((Som för övrigt Ericsson mutade)) Han släpper en jordskredsartikel om hur Nordstream pipelinen skall ha sprängts utav den amerikanska flottan och dess underrättelsetjänst i samarbete med Norska specialstyrkor. (I Svensk ekonomisk zon)
Och sen verkar det dyka upp oidentifierade flygande objekt runt USA och Kanada som ingen riktigt kan svara på vad det egentligen är för något.

Och Ukraina verkar rätt så kört nu. Typ som att något kommer hända inom de närmaste veckorna, Som soppatorsk för det blågula laget.

Det är roliga tider att vara foliehatt nu.
Tagga mello nästa vecka! Kan vi inte köra någon telefoninsamling för 19.99kr/samtalet så Ukraina kan få köpa lite svenska robotsystem? Det hade varit fint
Senast redigerad av Joeybananas 2023-02-12 kl. 02:05.
Citera
2023-02-12, 02:21
Medlem
Joeybananass avatar
Måste ändå ge Bidén detta. En tvättäkta Gangster.

Han spränger Nordstream (En krigsförklaring mot allierade och fiender)
https://seymourhersh.substack.com/p/how-america-took-out-the-nord-stream

Exporterar amerikansk naturgas till oss i Europa eftersom vi nu helt plötsligt är i en energikris och inte har många andra alternativ.
https://markets.businessinsider.com/news/commodities/us-natural-gas-exports-europe-surge-energy-crisis-trader-profits-2022-8

Sen vill han göra det olagligt för den amerikanska befolkningen att äga en gasspis.
https://www.foxnews.com/politics/internal-biden-admin-memo-shows-serious-banning-gas-stoves-public-uproar

Queue: Getoboys- Damn it feels good to be a gangsta.
Senast redigerad av Joeybananas 2023-02-12 kl. 02:43.
Citera
2023-02-12, 02:35
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salle3000
det är inte USA som är boven i dramat.. its the British trading empire that never really went away..

Potato potato. Imperialistiska monster som skapar konflikter och dödar civila för kontroll och makt. Medan alla här inne sitter och hejar på i processen att tömma hela Ukraina på civilbefolkning för att "stå emot" och till slut vinna. Vilket är osannolikare än.. ja välj ett valfritt i stort sett omöjligt scenario.
Citera
2023-02-12, 07:06
Bannlyst
Blinken ser sabotaget mot Nordstream 2 som en "enorm strategisk möjlighet".
https://www.youtube.com/watch?v=Q8vF70_H7WM

Victoria Nuland säger att Nordstream 2 är ett projekt som inte kommer "move forward on way or another" om Ryssland invaderar Ukraina.
https://www.youtube.com/watch?v=vZR_ekuEW50

Victoria Nuland är "nöjd (gratified)" över att Nordstream 2 förvandlats till metallskrot som ligger på havets botten.
https://www.youtube.com/watch?v=VJdbMj8fStA

Sedan har vi den grävande journalistens artikel som kom i dagarna som denna tråd handlar om, försöken till att få hela händelsen att glömmas bort genom olika sekretessbelagda utredningar bl a en svensk. Minns även hur bl a ett schweiziskt bolag blev bojkottat av USA lång innan kriget då det var delaktigt i konstruktionen av Nordstream 2.

Detta krig borde egentligen kallas för Nordstream-kriget.

Att USA ligger bakom sprängningen borde det inte råda någon tvekan om. Självklart kommer inte USA kunna erkänna detta officiellt då det är ett brott men de har kommit så nära ett erkännande man kan komma.

Den stora frågan för mig är inte vem som sprängde ledningen utan varför vissa har så jävla svårt att ta in att just USA ligger bakom. Min teori är att vissa medvetet eller undermedvetet vet att USA ligger bakom men att man resonerar enligt följande. Någon stormakt kommer ändå ta oss i röven så det kan lika gärna vara USA. Man vill ju inte ligga under exempelvis kinesiskt styre, arbeta 9 till 9, 7 dagar i veckan och få en skål ris per dag. Därför väljer man att låtsas som ingenting, förneka det uppenbara och se genom fingrarna. Detta kanske inte sker medvetet utan reflexmässigt då det är ganska tufft att erkänna att man blir och har blivit rövknullad av USA i decennier.

Varför har dessa individer så svårt att se en multipolär värld där det finns flera maktcentra i stället för den unipolära världen vi levt i sedan Sovjets kollaps? Kanske det är vi som är ute och cyklar och det är de som har rätt? Kanske man ska blunda för det uppenbara och låtsas som att allt är tvärtemot vad våra sinnen säger oss?
Citera
2023-02-12, 08:16
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nils9
https://www.reddit.com/r/N_N_N/comments/10wx9uu/how_america_took_out_the_nord_stream_pipeline/
länk i reddit

en känd amerikanska journalist med källor i amerikanska militären kommer nu med nya uppgifter om Nordstream bombningarna.

Hans källor säger att det var
amerikanska dykare som ska ha placerat bomber på gasledningarna sommaren 2022 i Natos BALTOPS övning i Östersjön, sverige medverkade också i den övningen!
detotationen utlöstes sedan med trådlös boj, som släpptes ner av norska försvarsmakten P8 flygplan!
Jake Sullivan, Bidens närmast man är inblandad i planeringen

Detta är värre än Watergate!

vad händer nu? att norge är inblandat kan man förstå, för norge tjänar nu miljarder på gasaffärer till europa, istället för ryssarnas gas.

Usa och Norge har föklarat krig mot Eu.
Skönt att du direkt vet att detta är sanningen och att vi nu är i krig mot USA och Nato (även om de allra flesta natoländerna också är med i EU).

Du har dock rätt i att Norge säkerligen skulle kunna tjäna på att kapa Nordstream men vårt brödrafolk skulle aldrig göra detta, amerikanen pratar naturligtvis ur nattmössan.

Vilka som låg bakom det hela låter jag vara osagt, har helt enkelt ingen aning. Kan ha varit jänkarna som tröttnat på Tysklands ryssvänlighet, kan ha varit en false-flag från ryssarna för att höja gaspriserna och gå Europa att frysa. Hur som finns det inte en chans att Norrbaggarna ligger bakom detta.
Citera
2023-02-12, 08:23
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornBorg66
Blinken ser sabotaget mot Nordstream 2 som en "enorm strategisk möjlighet".
https://www.youtube.com/watch?v=Q8vF70_H7WM

Victoria Nuland säger att Nordstream 2 är ett projekt som inte kommer "move forward on way or another" om Ryssland invaderar Ukraina.
https://www.youtube.com/watch?v=vZR_ekuEW50

Victoria Nuland är "nöjd (gratified)" över att Nordstream 2 förvandlats till metallskrot som ligger på havets botten.
https://www.youtube.com/watch?v=VJdbMj8fStA

Sedan har vi den grävande journalistens artikel som kom i dagarna som denna tråd handlar om, försöken till att få hela händelsen att glömmas bort genom olika sekretessbelagda utredningar bl a en svensk. Minns även hur bl a ett schweiziskt bolag blev bojkottat av USA lång innan kriget då det var delaktigt i konstruktionen av Nordstream 2.

Detta krig borde egentligen kallas för Nordstream-kriget.

Att USA ligger bakom sprängningen borde det inte råda någon tvekan om. Självklart kommer inte USA kunna erkänna detta officiellt då det är ett brott men de har kommit så nära ett erkännande man kan komma.

Den stora frågan för mig är inte vem som sprängde ledningen utan varför vissa har så jävla svårt att ta in att just USA ligger bakom. Min teori är att vissa medvetet eller undermedvetet vet att USA ligger bakom men att man resonerar enligt följande. Någon stormakt kommer ändå ta oss i röven så det kan lika gärna vara USA. Man vill ju inte ligga under exempelvis kinesiskt styre, arbeta 9 till 9, 7 dagar i veckan och få en skål ris per dag. Därför väljer man att låtsas som ingenting, förneka det uppenbara och se genom fingrarna. Detta kanske inte sker medvetet utan reflexmässigt då det är ganska tufft att erkänna att man blir och har blivit rövknullad av USA i decennier.

Varför har dessa individer så svårt att se en multipolär värld där det finns flera maktcentra i stället för den unipolära världen vi levt i sedan Sovjets kollaps? Kanske det är vi som är ute och cyklar och det är de som har rätt? Kanske man ska blunda för det uppenbara och låtsas som att allt är tvärtemot vad våra sinnen säger oss?
USA behöver inte invadera oss och kommer aldrig göra det. Är ett i grunden kristet anglosaxiska land med många svenskättlingar. De har redan invaderat oss genom populärkulturen, musiken och Hollywood willet är extremt mycket mer effektivt. Att bo i USA är en dröm för många (som iofs glömmer bort de mängder av hemlösa och tiggare som också finns där).

Angående hur n multipolär värld så har vi det ändå. USA:s makt, speciellt i Mellanöstern avtar snabbt nu när även Saudi gått med i Brics. EU är kanske iofs ingen poär motståndare till USA men är alltjämt en spelare nu än hur det var under kalla krigets dagar. Lägg till Kina och möjligen Ryssland så är vi uppe i 3-4.
Citera
2023-02-12, 08:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
USA behöver inte invadera oss och kommer aldrig göra det. Är ett i grunden kristet anglosaxiska land med många svenskättlingar. De har redan invaderat oss genom populärkulturen, musiken och Hollywood willet är extremt mycket mer effektivt. Att bo i USA är en dröm för många (som iofs glömmer bort de mängder av hemlösa och tiggare som också finns där).

Angående hur n multipolär värld så har vi det ändå. USA:s makt, speciellt i Mellanöstern avtar snabbt nu när även Saudi gått med i Brics. EU är kanske iofs ingen poär motståndare till USA men är alltjämt en spelare nu än hur det var under kalla krigets dagar. Lägg till Kina och möjligen Ryssland så är vi uppe i 3-4.

Du har helt rätt i att övergången till den multipolära världen redan satt igång och efter detta krig kommer den vara ett faktum. Men du kan inte förneka att vi levt i en unipolär värld speciellt åren efter Sovjets kollaps.

USA behöver självklart inte invadera Europa då de kontrollerar många med länder indirekt, se Tyskland. Inte bara sprängningen vilken i princip innebär att USA bestämmer Tysklands energipolitik utan även mängder med avlyssningsskandaler har ägt rum under Merkels tid. Jag tror dock att USA i detta fall gått över gränsen och det skulle inte förvåna mig om den kommer leda till att Tyskland lämnar NATO.
Citera
2023-02-12, 08:51
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Du har helt rätt i att övergången till den multipolära världen redan satt igång och efter detta krig kommer den vara ett faktum. Men du kan inte förneka att vi levt i en unipolär värld speciellt åren efter Sovjets kollaps.

USA behöver självklart inte invadera Europa då de kontrollerar många med länder indirekt, se Tyskland. Inte bara sprängningen vilken i princip innebär att USA bestämmer Tysklands energipolitik utan även mängder med avlyssningsskandaler har ägt rum under Merkels tid. Jag tror dock att USA i detta fall gått över gränsen och det skulle inte förvåna mig om den kommer leda till att Tyskland lämnar NATO.
Nej absolut har det varit en unipolär värld iaf i västvärlden men jag tror inte ryssarna, Asien, Afrika och Sydamerika är det på samma sätt. Där har Kina tex flyttat fram sina positioner rejält även om det gått under radarn för oss.

Alltså jag är ingen nato-vän egentligen men att Tyskland skulle lämna får du nog glömma direkt. Mycket mer troligt att Frankrike skulle gå ur. De har redan gått ut Natos egna system för befälhavare en gång och de älskar att göra grejer på egen hand utan Nato ändå.
Citera
2023-02-12, 08:58
Bannlyst
Citat:
Nej absolut har det varit en unipolär värld iaf i västvärlden men jag tror inte ryssarna, Asien, Afrika och Sydamerika är det på samma sätt. Där har Kina tex flyttat fram sina positioner rejält även om det gått under radarn för oss.

Alltså jag är ingen nato-vän egentligen men att Tyskland skulle lämna får du nog glömma direkt. Mycket mer troligt att Frankrike skulle gå ur. De har redan gått ut Natos egna system för befälhavare en gång och de älskar att göra grejer på egen hand utan Nato ändå.

Jag tror inte Tyskland kommer lämna imorgon men de tror jag kommer ske så småningom. Den tyska opinionen börjar bli alltmer irriterad. Tom högt uppsatta inom den tyska militären börjar nu offentligt ifrågasätta landets inblandning i denna konflikt.
Citera
2023-02-12, 09:07
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Jag tror inte Tyskland kommer lämna imorgon men de tror jag kommer ske så småningom. Den tyska opinionen börjar bli alltmer irriterad. Tom högt uppsatta inom den tyska militären börjar nu offentligt ifrågasätta landets inblandning i denna konflikt.
Möjligt att du har rätt, har dålig koll på tysk inrikespolitik annat än när det är val där men att lämna Nato? Finns väl inget land som någonsin ens gjort det. Ser det som ytterst osannolikt om inget enormt sker inom Nato så att det uppstår en splittring.

Vi får komma ihåg att Nato i praktiken är en allians mot Ryssland/Sovjet. Kanske inte officiellt men i praktiken är det så. Det nuvarande kriget gör därför Nato inte mindre aktuellt då det inträffar på vår bakgård. Är ju också därför regeringen nu vill in i Nato (då Ryssland alltid varit den lede fi) och inte när USA gick in i Irak 2003 (som iofs också var en totalt regelvidrig invasion av ett självständigt land).
Citera
2023-02-12, 10:35
Medlem
Citat:
Möjligt att du har rätt, har dålig koll på tysk inrikespolitik annat än när det är val där men att lämna Nato? Finns väl inget land som någonsin ens gjort det. Ser det som ytterst osannolikt om inget enormt sker inom Nato så att det uppstår en splittring.

Vi får komma ihåg att Nato i praktiken är en allians mot Ryssland/Sovjet. Kanske inte officiellt men i praktiken är det så. Det nuvarande kriget gör därför Nato inte mindre aktuellt då det inträffar på vår bakgård. Är ju också därför regeringen nu vill in i Nato (då Ryssland alltid varit den lede fi) och inte när USA gick in i Irak 2003 (som iofs också var en totalt regelvidrig invasion av ett självständigt land).

Jag tror tyvärr att du har rätt.

P3 dokumentär har denna också för de som inte känner till det.
Saddam Hussein, Irakkriget och jakten på massförstörelsevapen:
https://sverigesradio.se/avsnitt/saddam-hussein-usa-och-invasionen-av-irak
Citera
2023-02-12, 10:44
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av systernbolaget
Jag tror tyvärr att du har rätt.

P3 dokumentär har denna också för de som inte känner till det.
Saddam Hussein, Irakkriget och jakten på massförstörelsevapen:
https://sverigesradio.se/avsnitt/saddam-hussein-usa-och-invasionen-av-irak
Japp, lyssnade på den häromdagen. p3 är bra på den punkten faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in