Citat:
Ursprungligen postat av
wtfuk
Alltså. Jag är expat i ett för dig diktatoriskt land. Härifrån är det lätt att se att västvärlden imploderar i fanatism. jag lever fritt. Det gör inte du.
Att du svartmålar en västerländsk journalist som avslöjar vårt fulspel och vill ha tillbaka en god fri västvärld kastar skuggor på dig själv.
Hoppas du trivs bra i din diktatur. Det kommer säkert fungera helt ok för dig där så länge du inte gör/ säger något som misshagar regimen i landet. Då blir det åka av......
Det finns en fin fin kontraindikator man kan ta till när det gäller att bedöma trovärdighet i denna fråga, och liknande frågor som på något vis berör ryska intressen. Om Kreml jublar över ett påstående ska man dra öronen åt sig och fundera över hur i all världen man kunde hamna på samma åsiktssida som den ryska regim vilken dagligen begår folkmord och krigsbrott i Ukraina samt regelbundet hotar världen med "konsekvenser ni aldrig sett förut" ifall man inte lyder Kreml. En snabb googling och översyn av den diskussion som finns om reportern Hersh ger att alla varningsklockor bör ringa. Hans arbeten på senare år bär konspirationsteoriernas prägel. Här får du en länk, många många fler finns (bara att leta själv):
https://www.snopes.com/news/2023/02/10/hersh-nord-stream-sabotage/
För övrigt trodde jag ni bittra anti-väst personer, som numer avskyr väst, i synnerhet avskydde reportrar i väst. Men denna reporter gillar ni? Hm, nästan lite rysstroll-varning.