2023-02-12, 02:13
Medlem
acitflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlasCola
Bra fråga. Han ändrar sig konstant, ändå är det jag och brorsan som tappar trovärdighet? Det finns mycket mot pizzerian som inte nämnts vare sig på FB eller TikTok

han avslöjar sig själv i sina kommentarer + skriver lika illa som han gjorde från sitt tiktok konto när allt låg uppe där hahahahaha
2023-02-12, 02:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av acitflex
Även om dom är speciella så lyckades jag höra inspelning av samtal från Sorrento. Även om dom busringt resturangen tre miljarder gånger, så kan man inte hota att skicka folk i liksäckar till Afrika

Ja det var att gå över en gräns. Även om man är arg.

Citat:
Mycket med pizzerian är märkligt.

Tvärtom är jag överlag jättenöjd med de och de är jättepopulära i Motala.

Känns konstigt att de är så benägna att visa bevis om de inte skulle ha nåt. Ni har ju faktiskt tjuvringt pizzerian där ni i början ville dölja det.
2023-02-12, 02:16
Medlem
Citat:
han avslöjar sig själv i sina kommentarer + skriver lika illa som han gjorde från sitt tiktok konto när allt låg uppe där hahahahaha

Stämmer mycket väl 😂😂
2023-02-12, 02:18
Medlem
acitflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja det var att gå över en gräns. Även om man är arg.

Känns konstigt att de är så benägna att visa bevis om de inte skulle ha nåt. Ni har ju faktiskt tjuvringt pizzerian där ni i början ville dölja det.

Dom la ut sina bevis på tiktok, de var i form av bilder på historiken av senaste ingående samtal på telefonen dom använder för samtal till pizzerian. Såg inte legit ut, vilket folk noterade i kommentarerna.
Nja, asså jag håller med om att något verkar inte stämma. Att gå från busringningar till att hota att skicka folk i liksäckar till afrika, känns som en grym överreaktion.
Med tanke på att Sorrento-riddaren här inne och sorrentos egna konto på tiktok tvärvägrar att ens nämna deras dödshot i sina respons, så vet man att dom nog ångrar det rejält
2023-02-12, 02:21
Medlem
Citat:

Sorrento har snackat om bevis en månad nu. Ingen har hindrat dom och ingen har sett eller hört något om de så kallade bevisen. Mycket snack och lite verkstad.

Vi har inte tjuvringt pizzerian och jag är villig att lämna ifrån mig min mobil flera veckor för att låta den granskas 100%.
2023-02-12, 02:23
Medlem
Citat:
Dom la ut sina bevis på tiktok, de var i form av bilder på historiken av senaste ingående samtal på telefonen dom använder för samtal till pizzerian. Såg inte legit ut, vilket folk noterade i kommentarerna.
Nja, asså jag håller med om att något verkar inte stämma. Att gå från busringningar till att hota att skicka folk i liksäckar till afrika, känns som en grym överreaktion.
Med tanke på att Sorrento-riddaren här inne och sorrentos egna konto på tiktok tvärvägrar att ens nämna deras dödshot i sina respons, så vet man att dom nog ångrar det rejält

High-five 🙌
2023-02-12, 02:25
Medlem
Jag vet inte hur litet Motala är, men att någon ganska tidigt i tråden förstod att det var ”de där bröderna” säger väl en hel del om hur de beter sig.
Jag fattar att man blir sur om man inte får maten man beställt, men som TS själv skriver har de tidigare varit nöjd med både maten och servicen.
Pizzerian har ju förklarat att de fått fel uppgifter, det är ju ur lätt att bevisa om det stämmer eller inte. Man får väl ändå utgå från att pizzerian alltid försöker leverera sina pizzor.

Men även om det inte stämmer så behöver man ju inte beridna en hatkampanj på en mäng forum. Hur mycket ska man svartmåla ett företag för ett fel på 200:-, eller vad nu två pizzor kostar?

Jag läste att de just var ökända för att börja bråka med folk och skapa konflikter till höger och vänster och ofta kanske det inte spelar så stor roll eftersom folk verkar veta att de rör sig om två lite speciell personer, man kanske har lite överseende. Men i det här fallet så ställer de ju till en massa skada för ett lokalt litet företag. Det är fasiken inte ok.

Att man sedan busringer till ett företag som är beroende av att kunna ta emot beställningar och därför måste ha telefonen igång är så otroligt lågt.

Man ska så klart aldrig hota folk, i synnerhet inte kunder! Man jag kan förstå att att pizzerian såg rött. Uppenbarligen förstod ju även polisen det då de tog pizzerian parti när de besökte TS, efter att TS ringt efter polisen.

TS med bror verkar inte vara kapabla att förstå hur deras agerande påverkar andra. Jag klarade inte av att se klart någon av YT-klippen, men med tanke på innehållet och det jag såg samt att de ägnar sig åt busringning, verkar de på vissa plan vara i 12-13 års åldern. Man kanske ska försöka undvika att föra många strider med vuxna människor då. Det verkar ju som att de inte får det medhåll som de räknat med, och det trots att pizzerians verkligen har fått över gränsen på vad som är ok.

Möjligen kan deras lust att skapa konflikter ha med sorg att göra. Att förlora sin pappa är inte lätt, och man är kanske inte sitt bästa jag just då. Det tar lång tid att sörja en förälder.
2023-02-12, 02:26
Avstängd
Citat:
Sorrento har snackat om bevis en månad nu. Ingen har hindrat dom och ingen har sett eller hört något om de så kallade bevisen. Mycket snack och lite verkstad.

Vi har inte tjuvringt pizzerian och jag är villig att lämna ifrån mig min mobil flera veckor för att låta den granskas 100%.

Vi får se imorgon då

Du behöver inte lämna ifrån dig mobilen. Vill polisen kan de se vem som ringt dolt. Men det tar tid att få fram från telebolagen.

Jag fattar inte hur de gått så här långt.
2023-02-12, 02:28
Medlem
acitflexs avatar
Citat:
Vi får se imorgon då

Du behöver inte lämna ifrån dig mobilen. Vill polisen kan de se vem som ringt dolt. Men det tar tid att få fram från telebolagen.

Jag fattar inte hur de gått så här långt.

Det kommer inte hända ett skit imorgon, förstår du väl själv?
2023-02-12, 02:32
Avstängd
Citat:
Det kommer inte hända ett skit imorgon, förstår du väl själv?

Vi får se. Men det ställer pizzerian i sämre dagar då.

Visar det sig att dessa alla tjuvringandet kommer från bröderna är hela deras trovärdighet noll då de förnekar det i sten.
2023-02-12, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Jag vet inte hur litet Motala är, men att någon ganska tidigt i tråden förstod att det var ”de där bröderna” säger väl en hel del om hur de beter sig.

Men även om det inte stämmer så behöver man ju inte beridna en hatkampanj på en mäng forum. Hur mycket ska man svartmåla ett företag för ett fel på 200:-, eller vad nu två pizzor kostar?

Jag läste att de just var ökända för att börja bråka med folk och skapa konflikter till höger och vänster och ofta kanske det inte spelar så stor roll eftersom folk verkar veta att de rör sig om två lite speciell personer, man kanske har lite överseende. Men i det här fallet så ställer de ju till en massa skada för ett lokalt litet företag. Det är fasiken inte ok.

Det handlar inte om 200kr. Det handlar om olaga hot, skadegörelse, vandalisering plus andra saker pizzerian är anmälda för. Skulle jag berätta allt skulle du bli chockad.

Jag skulle inte kalla det hatkampanj heller. Om du blivit hotad till livet av ett företag och utsatt för inbrottsförsök skulle du också ha ett behov av att prata om det och varna andra kunder så de inte råkar illa ut. Sedan finns det ju betydligt mer saker pizzerian sagt och gjort.

Sedan är jag övertygad om att det har blivit en förväxling mellan mig och brorsan med någon annan. Vi är väldigt lugna som personer och bråkar inte i onödan. Vilka de syftar på i tråden vet jag inte, men att folk skulle ha den uppfattningen om oss som stökiga har jag väldigt svårt att se.
Senast redigerad av GlasCola 2023-02-12 kl. 02:57.
2023-02-12, 03:43
Medlem
Citat:
Fyfan kollar man igenom brödernas Youtube så tjuvringer de till folk. Även där har de problem med hörseln.

Kolla Prank Call Wars.

Där tjuvringer de till Maxi och McDonalds.

Edit: Är flera videos med busrigningar som är 1 år gamla bara. Klingar väldigt illa att de blir anklagade sedan för att tjuvringa pizzerian.

30 år och tjuvringa på Youtube säger väl allt.

Vad har två år gamla videos med detta att göra? 🤦‍♂️

Leif och Billy och Eurocop håller ju på med sådant. Men det är väl annorlunda.

Att jag eller brorsan skulle busringa utan vidare finner ingen av oss intressant. Som jag sagt förut, spåra samtalen så hoppas jag du blir tyst sen.
Senast redigerad av GlasCola 2023-02-12 kl. 03:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in