2023-02-11, 23:20
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Hon säger i telefonsamtalet att hon har ett antal olika terapeutiska utbildningar, varav massage är en av dessa. Samtalsterapi är en annan hon nämner.

Och just eftersom det handlar om kramterapi ställer det extra höga krav på professionalitet. Hon är utbildad och ska hålla en distans till kunden som kunden aldrig ska behöva tvivla på. Det är en skadad människa som går till en terapeut för att våga ta klivet mot att utforska närhet. Hon utnyttjade situationen och får nu skylla sig själv, även om det inte är någon våldtäkt. Det här är grävande journalistik och sådan har Dumpen rätt att bedriva.
Hon beskriver sig själv så här på hemsidan. ”Byggingenjören som blev massör”
Citera
2023-02-11, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllHailBoognish
Exakt, och detsamma gäller nästan alla andra på Dumpen. Känns bara fel att hon hamnar i samma hall of shame som någon som vill och har våldtagit spädbarn. De borde åtminstone ha skapat en ny kategori.

Jag är benägen att hålla med.
Om de nu är ute efter att byta spår (osannolikt) så borde de fundera på att särskilja gäddorna från övrig, förhoppningsvis mer seriös, journalistik.
Att hänga ut ”visselblåsningar” och låta dessa fall förknippas med övergrepp på barn känns inte helt ok.
Citera
2023-02-11, 23:22
Medlem
BeachBobs avatar
Hon hör absolut inte hemma på Dumpen. Skall hon få sitt liv ödelagt på grund av att mannen ångrade sig efteråt. Denna vägen Dumpen nu tar kommer att sluta i katastrof.
Citera
2023-02-11, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Hon hör absolut inte hemma på Dumpen. Skall hon få sitt liv ödelagt på grund av att mannen ångrade sig efteråt. Denna vägen Dumpen nu tar kommer att sluta i katastrof.

Har svårt att se att hennes liv blir ödelagt. Snarare tvärtom ärligt talat. Det här var ju en massiv PR för hennes verksamhet, förutsatt att hon vill gå den vägen vill säga.
Men nånting säger mig att det inte var första avsugningen som skedde där.
Citera
2023-02-11, 23:31
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Har svårt att se att hennes liv blir ödelagt. Snarare tvärtom ärligt talat. Det här var ju en massiv PR för hennes verksamhet, förutsatt att hon vill gå den vägen vill säga.
Hennes individuella fall är en sak, men vi alla lever farligt ifall ångrade sexakter är skäl nog för uthängning framöver. Speciellt män kommer drabbas hårt i en värld där sexuellt umgänge när som helst kan klassas som en våldtäkt som bör hängas ut för allmän beskådan.

Nu är det här fallet mer allvarligt men man undrar ju vad nästa steg blir när Dumpen vidgar sina kriterier för uthängning ännu mer. För de kommer ju knappast sluta här.
Citera
2023-02-11, 23:34
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Dumpen har marknadsfört sig som pedofiljägare. Att då hamna på deras hemsida och bli förknippad med Dumpen är förödande för den det drabbar. Hon är ingen pedofil. Hon gav en kund en avsugning.
Citera
2023-02-11, 23:36
Medlem
Citat:
Hennes individuella fall är en sak, men vi alla lever farligt ifall ångrade sexakter är skäl nog för uthängning framöver. Speciellt män kommer drabbas hårt i en värld där sexuellt umgänge när som helst kan klassas som en våldtäkt som bör hängas ut för allmän beskådan.

Nu är det här fallet mer allvarligt men man undrar ju vad nästa steg blir när Dumpen vidgar sina kriterier för uthängning ännu mer. För de kommer ju knappast sluta här.

Vem vill sätta en slant på att vi kommer få se uthängda sexköpare om inte alltför länge?
Håller Dumpen på att profilera sig som moraliska väktare?
Sara pratar mycket om vad hon ser som förkastligt, enligt hennes moraliska kompass. Så kanske inte en helt orimlig utveckling.
Senast redigerad av Qstar 2023-02-11 kl. 23:43.
Citera
2023-02-11, 23:46
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Vem vill sätta en slant på att vi kommer få se uthängda sexköpare om inte alltför länge?
Håller Dumpen på att profilera sig som moraliska väktare?
Sara pratar mycket om vad hon ser som förkastligt, enligt hennes moraliska kompass. Så kanske inte en helt orimlig utveckling.
Det har de gjort ett tag, och det har för det allra mesta inte varit särskilt svårt då vuxna som vill förstöra barns liv rent objektivt är avskum. Men ju svårare moraliska situationer de ger sig på att analysera, desto mer krokben kommer de fälla för både sina egna och andra människors liv. Det hela kommer sluta i tragedi och katastrof.

Första sexköparen lär dyka upp under detta året, definitivt.
Citera
2023-02-11, 23:54
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Det har de gjort ett tag, och det har för det allra mesta inte varit särskilt svårt då vuxna som vill förstöra barns liv rent objektivt är avskum. Men ju svårare moraliska situationer de ger sig på att analysera, desto mer krokben kommer de fälla för både sina egna och andra människors liv. Det hela kommer sluta i tragedi och katastrof.

Första sexköparen lär dyka upp under detta året, definitivt.
Ja, eller så börjar Dumpen ge kvinnor som inte har lyckats få män fällda för våldtäkt "upprättelse".

Först så tog de pedofilerna, men jag sade inget för jag var inte peddo.
Sedan så tog de...
Citera
2023-02-11, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Ja, eller så börjar Dumpen ge kvinnor som inte har lyckats få män fällda för våldtäkt "upprättelse".

Först så tog de pedofilerna, men jag sade inget för jag var inte peddo.
Sedan så tog de...

Jag ser en annalkande identitetskris hos Dumpen…
Citera
2023-02-12, 00:07
Medlem
BeachBobs avatar
Här bör Dumpen pudla omgående och plocka bort kvinnan från sidan. Vill dom behålla sin status som pedofiljägare och en sida som månar om barn och med en hög moral. Då bör dom göra en pudel fort innan skadan blir större.
Citera
2023-02-12, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Här bör Dumpen pudla omgående och plocka bort kvinnan från sidan. Vill dom behålla sin status som pedofiljägare och en sida som månar om barn och med en hög moral. Då bör dom göra en pudel fort innan skadan blir större.

Jag ser gärna att de lämnar sin pedojägar-profil då jag inte ser att den hjälper någon alls.
Den här terapeutgrejen är förmodligen det bästa de gjort i min mening. Men jag ser dock en potentiellt betydlig större story bakom.
Dock tycker jag det är förkastligt ( ) att de blandar den ”artikeln” med gädduthängningar.
Senast redigerad av Qstar 2023-02-12 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in