2023-02-11, 19:45
Medlem
Mindbusinesss avatar
Låter ju inte som en drönare,

” The object “did not appear to be self-maneuvering, and therefore, (was) at the mercy of prevailing winds,” making it “much less predictable,” said Kirby.”
https://edition.cnn.com/2023/02/10/politics/biden-alaska-military-down/index.html
Citera
2023-02-11, 20:02
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Lite kul om de skjutit ner ett sk. "tic-tac" som flyger i hyperfart utan acceleration, in och ur maskhål...kan det vara kinesisk teknik? Det lär ju inte vara ryss...om nu inte Biden pangat ner och dödat några riktiga aliens...flertal riktiga vittnesrapporter om hur dessa UFO:n behandlat vakthundar på Skin walker ranch...inte att leka med...tydligen pressat ner dom som pannkakor i terrängen när de börjat skälla genom att flyga över dem...typ rulla över dom som med ett eldklot...

Är det bara jag som känner att (om det är sant) det borde vara USA själva som skapat dessa, men endast ett fåtal får kännas vid dom. Kanske ett nytt vapen de har uppfunnit, men de testar det på sin egen militär för att se hur reaktionerna blir. Sedan vet de hur de ska användas om någon annan militär stormakt får för sig att attackera USA.
Citera
2023-02-11, 20:05
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Verkar vara en hel del i görningen nuförtiden. Oroväckande ..

Mmm...skymningstider helt klart.
Citera
2023-02-11, 20:05
Medlem
Bollapinsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Lite kul om de skjutit ner ett sk. "tic-tac" som flyger i hyperfart utan acceleration, in och ur maskhål...kan det vara kinesisk teknik? Det lär ju inte vara ryss...om nu inte Biden pangat ner och dödat några riktiga aliens...flertal riktiga vittnesrapporter om hur dessa UFO:n behandlat vakthundar på Skin walker ranch...inte att leka med...tydligen pressat ner dom som pannkakor i terrängen när de börjat skälla genom att flyga över dem...typ rulla över dom som med ett eldklot...
Vad jag förstår är tic tac för avancerat för att realistiskt sett vara kinesisk teknologi, men de säger det inte rakt ut. Då kan man börja undra vad som är värre. Jag har fått intrycket att det finns en annan teknik, det som händer på Skinwalker, än tic tacs. Än så länge har jag inte funnit att tic tacs har gjort någon skada. Men det finns rapporter om att mekanismen för kärnvapenmissiler fastnade på ett amerikanskt fartyg när det flög över.
Senast redigerad av Bollapinsvin 2023-02-11 kl. 20:13.
Citera
2023-02-11, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nwo123
hobbyprojekt som lyckas hålla sig på 40,000 feet ?

40,000 fet är ungefär 12 000m.
Airbus A320 har till exempel en maxhöjd på 11 900 meter och för Boeing 747 är gränsen 13 700 meter.

Tror oxå det är ett hobbyprojekt av några som sysslar med ballongsflygnings tillverkning i usa
Citera
2023-02-11, 20:43
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollapinsvin
Vad jag förstår är tic tac för avancerat för att realistiskt sett vara kinesisk teknologi, men de säger det inte rakt ut. Då kan man börja undra vad som är värre. Jag har fått intrycket att det finns en annan teknik, det som händer på Skinwalker, än tic tacs. Än så länge har jag inte funnit att tic tacs har gjort någon skada. Men det finns rapporter om att mekanismen för kärnvapenmissiler fastnade på ett amerikanskt fartyg när det flög över.
Med tanke på hur snabba dessa tic-tacs verkar vara, så kan man ju bara spekulera kring vad annat de är kapabla till.

Rent spontant känner jag att det vore jäkligt smart av USA att själva kalla dessa för UFO's, om det är så att de själva har skapat dom. Sen droppar man lite news om att deras försvar har sett en massa UFO's vid militärövningar. Man droppar nyheterna med jämna mellanrum så att omvärlden också får veta om det. Man spelar förvånade över den teknologi dessa "tic-tacs" verkar besitta och erkänner att de är helt överlägsna sitt eget försvar.

På så sätt kan man ju sedan sprida ut dom över världen och om de skulle bli upptäckta så kanske tanken är att andra länders försvar då ska koppla de samman med infon som USA släppte, vilket gör att USA inte blir anklagade för att ha kränkt andra länders territorium.
Citera
2023-02-11, 20:44
Medlem
JymdKjams avatar
USAF publicerar bild på objektet:

https://twitter.com/rasistmen/status/1624426755271323648?s=46&t=bajK3rPNHm2W5O1ezeD0kA
Citera
2023-02-11, 20:52
Medlem
angelfuck666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
USAF publicerar bild på objektet:

https://twitter.com/rasistmen/status/1624426755271323648?s=46&t=bajK3rPNHm2W5O1ezeD0kA

Den är alltså rysk? Det trodde man ju inte.
Citera
2023-02-11, 20:55
Medlem
Det är dags att bomba Kreml.
Citera
2023-02-11, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Med tanke på hur snabba dessa tic-tacs verkar vara, så kan man ju bara spekulera kring vad annat de är kapabla till.

Rent spontant känner jag att det vore jäkligt smart av USA att själva kalla dessa för UFO's, om det är så att de själva har skapat dom. Sen droppar man lite news om att deras försvar har sett en massa UFO's vid militärövningar. Man droppar nyheterna med jämna mellanrum så att omvärlden också får veta om det. Man spelar förvånade över den teknologi dessa "tic-tacs" verkar besitta och erkänner att de är helt överlägsna sitt eget försvar.

På så sätt kan man ju sedan sprida ut dom över världen och om de skulle bli upptäckta så kanske tanken är att andra länders försvar då ska koppla de samman med infon som USA släppte, vilket gör att USA inte blir anklagade för att ha kränkt andra länders territorium.

Tic tac är utomjordisk tech som vi har fått.
Citera
2023-02-11, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
"It was described as "cylindrical and silver-ish gray" and seemed to be floating, a U.S. official said."
https://abcnews.go.com/Politics/us-shoots-high-altitude-object-alaska-white-house/story?id=97040022

Påminner om "Tic-Tac"-objektet som F18-planen från USS Nimitz mötte 2004:
https://www.youtube.com/watch?v=NTLSQCF6ohQ

Min första tanke också. Kan tystnaden bero på att de faktiskt inte vet vad de sköt ned. Det är ju trots allt ganska lätt att identifiera en ballong när luften går ur den.
Citera
2023-02-11, 21:06
Medlem
De flög en bit från farkosten och sköt sen ned den då den såg ut att vara obemannad. Vill inte bekräfta om det var någon slags ballong utan säger bara ”It wasn’t an aircraft per se” Men vad var det då? Svaret skulle kunna tolkas som att det ändå var något slags flygplan om än inget av det vanligare slaget.. Blir intressant att följa hur de presenterar sin analys av detta föremål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in