2023-02-12, 21:40
Medlem
Miffotmorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Ja, du verkar vara lika smart som grisen på din avatrar.

Jag antog att du visste att Kina också gapar om ett UFO i deras luftrum, men tydligen inte.
Kina påstår sig har sett något i luftrummet man inte vet vad det är, stor nyhet!
Usa och Kina är i samarbete, det är aliens!
Grisen på min avatar gapar av nyhetsvärdet.
Citera
2023-02-12, 21:40
Medlem
Canada Closes Airspace In An Area Near Tobermory, Ontario, For Air Defense Operation -nav Canada
Citera
2023-02-12, 21:41
Medlem
Ett nytt objekt nedskjutet över Lake Huron ikväll.
Citera
2023-02-12, 21:41
Medlem
NukeTheWhaless avatar
In your face, kinesjävel.

I’ve been in contact with DOD regarding operations across the Great Lakes region today.

The US military has decommissioned another “object” over Lake Huron.

I appreciate the decisive action by our fighter pilots.

The American people deserve far more answers than we have.
https://twitter.com/RepJackBergman/status/1624868047780515841
Citera
2023-02-12, 21:42
Medlem
liarsenics avatar
Finns det inga videoklipp över de här föremålen?
Citera
2023-02-12, 21:44
Avstängd
MaleFeministWeasels avatar
I videon som någon länkade sa den där Kanadensiska damen att objektet liknade det som sköts ner för en vecka sedan, dvs. ballongen. Hon nämnde även att de borde ta Kina på allvar, som hot alltså.
Därmed inte nödvändigt att snacka mer om påstådda Aliens i tråden.
Med det sagt är det inte bara foliehattar som bryr sig om aliens, USAs har en statligt finansierad mångmiljon-myndighet som "hanterar" frågan. Säger inte att det finns Aliens, men de har tyckt att det är värt att lägga de pengarna.
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Deppigt att alla amatörbilder som sipprat ut - som alltid med ufon - är av samma kvalitet som Elisabeth Höglunds frippa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Jaha? Min fråga kvarstår. Varför gör USA och Kina ett samarbete om UFOn för att "leda bort oss" från kärnvapenkrig och allt det där?

Teori: Kina som blev påkomna med sin spionballong låtsas nu som att även de spottat en okänd ballong i sitt luftrum 🎈. Förmodligen för att sedan kunna säga att den kommer från USA. Aja baja, ni skyller på oss men är inte bättre själva..
Citera
2023-02-12, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BavarianBeetle
Jag förstår din poäng, men universum är ju också ett ungt koncept. Hur länge har gemene man ens känt till att det finns andra planeter än jorden? Det faller sig naturligt att vi inte funderade på utomjordiskt liv och att vi i stället gav stjärnbilder, solen och månen mytologiska associationer.
Sant. De första som började bekräfta att jorden var rund, inte platt, på 1400-talet, var nära att förlora huvet pga hädelsen.

Men såvitt jag förstått, så har ingenting "ovanför himlen" varit en del av 'vanliga människor's tankesfär, förrän runt sekelskiftet 1900, I västvärlden iaf (därför en komet kom ovanligt nära, och tidningar brassade på med 'jordens undergång'-drev).
Gud, eller andra energier sades leva "i himmelen" eller "på himlavalvet". Månen och stjärnorna bara 'fanns däruppe', och de flesta planeter är ju upptäckta dom sista 150 åren. Pluto upptäcktes ca 1930 har jag för mig.

Så det här med att levande ting, som kunde finnas utanför det vi upplevde som mänsklig sfär, och dessutom levande ting som inte var 'gudar' eller 'väsen', utan istället kunde vara likvärdiga oss i att dom bara vill tillförskanska sig levnadsvillkor ... det verkar vara en extremt ung tanke, som tog superfart i slutet av 1940-talet.
Citat:
Ursprungligen postat av Dansksisu
Herregud, vadå "inlärt" ? Är det flygande saker man inte fattar vad det är i luften så är det flygande saker man inte fattar vad det är, det är inte "inlärt".
Om du tror U.F.O. denoterar e-n-b-a-r-t upplevelsen av något i luften som man inte är säker på vad det är, och absolut ingenting annat ... då säger jag att du utelämnar extremt mycket, av vad begreppet "UFO" gör med det mänskliga sinnet och upplevelsen.
Senast redigerad av Robbinist 2023-02-12 kl. 21:53.
Citera
2023-02-12, 21:46
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
En ballong av storleken som en mindre personbil måste ha en massa mindre än ett halvt kg för att kunna hålla sig svävande på 12.000 meters höjd.
Citera
2023-02-12, 21:50
Moderator
vfs avatar
Eftersom tråden ligger i Vapen/Militär ska diskussionen hålla det militära perspektivet, trams om utomjordingar som söker asyl hör inte hemma här/Mod
Citera
2023-02-12, 21:58
Medlem
Evil_Santas avatar
Nytt föremål nedskjutet över Lake Huron (2023-02-12)

Efter att ha stängt ned luftrummet över Lake Michigan och senare även Lake Huron har USA:s flygvapen och nationalgarde skjutit ned ännu ett UFO över Lake Huron. Oklart om det var över amerikanskt eller kanadensiskt luftrum. Det är det tredje nedskjutna föremålet på på några dagar.

Var det ännu en kinesisk ballong eller var det några aliens på väg till Super Bowl? Diskutera i smågrupper.

Edit:
Källa:
Reuters
Senast redigerad av Evil_Santa 2023-02-12 kl. 22:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in