2023-02-11, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
Hon var/är starkt fysiskt attraherad till sinatidigare killar trots att hon blev behandlad som skit. Tjejer kommer till en punkt då de vill slå sig till ro med någon av sina reservalternativ d.v.s. dig.

Majoriteten av män i en relation är inte förstahandsvalet för sin kvinna, jävligt tragiskt men sant.

Det är bara att gilla läget och fatta att det är så här. Se det du har och utgå från det.

Genom att älta detta, vara svartsjuk och indirekt klängig sänker du dig som man. Antingen tar du detta och fokuserar framåt, eller så lämnar du. Att tjura i en relation och vara i beroendeställning gör dig direkt oattraktiv för din flickvän.

med det sagt...
Det är framförallt mängden tidigare partners som är en varningssignal. Om hon ligger uppåt 100+ kommer hon ha svårt att forma ett starkt band till en partner i en monogam relation. Det är kört hon är förstörd, det är KK som gäller då.

Många tjejer ligger på de här nivåerna, det är ingen ide att försöka bilda familj med en sådan. det är kört.

Hon säger att han var väldigt snäll mot henne, att han nånstans hade känslor också. Aldrig att han behandlat henne illa.

Hon har haft ensiffrigt så mängden partners är ingen fara så.
Citera
2023-02-11, 17:50
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
det förflutna är inte ointressant, det predikterar i bland vad som kommer hända i framtiden

Förvisso. Men antal män en kvinna haft säger inget. Det som skulle kunna vara intressant är längden på hennes förhållanden och om hon varit otrogen i dessa. Också vem som avslutat dem. På sin höjd.
Att människor har varit på ett sätt i sitt förflutna garanterar inte att de kommer att vara så alltid.
Ungefär som med aktier. Hög avkastning i det förflutna garanterar inga vinster i framtiden.
Citera
2023-02-11, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Förvisso. Men antal män en kvinna haft säger inget. Det som skulle kunna vara intressant är längden på hennes förhållanden och om hon varit otrogen i dessa. Också vem som avslutat dem. På sin höjd.
Att människor har varit på ett sätt i sitt förflutna garanterar inte att de kommer att vara så alltid.
Ungefär som med aktier. Hög avkastning i det förflutna garanterar inga vinster i framtiden.

Nej men hur kul är det att veta tom Kalle på Coop har satt på ens tjej wn kväll när hon var full efter krogen?

Tycker det är betydligt mer komplicerat än så..
Citera
2023-02-11, 18:04
Medlem
Tankar som ploppar upp kan man inte styra över. Försök acceptera istället att vad som hänt är ingenting du kan göra nåt åt, man blir knäpp av att sitta och grubbla bara.
Citera
2023-02-11, 18:05
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 180cm
Det man inte vet gråter man inte av, har personligen inget intresse av att veta vilka ex min dam har haft, klara du inte att höra sanningen låt bli att fråga
Sorry för OT, men en av mina tidigare flickvänner hade festat en hel del med kända rockstjärnor. Det är lite kul idag när någon säger typ ”XX är så jävla bra, min favoritsångare” och jag svarar ”och min buksvåger”. Det är nästan som att jag får lite stjärnstatus och rider på hennes gamla knulls berömmelse.

Fast det är klart att det är skillnad i coolhetsfaktor på superkändisar som spelas på radio och på klubbar och på ”Kalle på coop” som i TS’ fall.
Senast redigerad av Trakesson 2023-02-11 kl. 18:08.
Citera
2023-02-11, 18:12
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex14
Hur klarar ni av tanken att er tjej har sjunkit lågt för en annan man som inte ens uppskattat henne?
Du har först och främst som utgångsläge att nåt hon gjort är att sjunka lågt. "Sjunka lågt" är dina ord.

Andra kallar det att ha haft tidigare relationer. Så på frågan "hur skulle jag hantera hennes tidigare relationer ?" är mitt svar att det hon gjort innan påverkar inte utan det hon gör när båda väl slagit fast att man är ihop i en relation.

Det som är viktigt för mig är trogenhet, att ifall en kille hon annars skulle betrakta som skitsnygg/nån hon drömt om hela livet, kommer fram till henne och i stort sett ber och hennes reaktion skulle vara att tänka på mig och ståfast avböja med förklaring att hon är upptagen. Det är trogenhet, den tjejen vill jag vara för livet med.
Citera
2023-02-11, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksabbath87
Tankar som ploppar upp kan man inte styra över. Försök acceptera istället att vad som hänt är ingenting du kan göra nåt åt, man blir knäpp av att sitta och grubbla bara.

Det gör jag men det gör inte saken bättre.
Citera
2023-02-11, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Du har först och främst som utgångsläge att nåt hon gjort är att sjunka lågt. "Sjunka lågt" är dina ord.

Andra kallar det att ha haft tidigare relationer. Så på frågan "hur skulle jag hantera hennes tidigare relationer ?" är mitt svar att det hon gjort innan påverkar inte utan det hon gör när båda väl slagit fast att man är ihop i en relation.

Det som är viktigt för mig är trogenhet, att ifall en kille hon annars skulle betrakta som skitsnygg/nån hon drömt om hela livet, kommer fram till henne och i stort sett ber och hennes reaktion skulle vara att tänka på mig och ståfast avböja med förklaring att hon är upptagen. Det är trogenhet, den tjejen vill jag vara för livet med.

Tidigare relationer? Vi snackar inte om att ha sex i ett förhållande här. Skulle du ligga med en man som säger till dig indirekt att du duger enbart som hans kk men inget mer? Är inte det att sjunka när man behandlar sog själv utan självrespekt?
Citera
2023-02-11, 18:34
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ska försöka formulera det enkelt, tydligt och kortfattat.
Jag lider av vad som kallas för retroaktiv svartsjuka inom psykologin. Dvs att jag mår extremt dåligt pga tjejens tidigare relationer. Ibland lyckas jag glömma bort det men ibland blir jag uppäten av alla tankar och känslor. Så pass mycket att jag blir deppig och vill göra slut med henne trots att hon är en riktigt bra flickvän.

Det är framför allt en tanke som får mig att vilja spy och det handlar om hur hon en gång i tiden låg med en kille som hade öppet uttalat att han kunde aldrig tänka sig ha nåt seriöst med henne. Detta efter att ha visat "genuint" intresse enligt henne.

Vad jag känner när jag tänker på det är obeskrivligt. Kan vakna upp mitt i natten med tankar som tex: hur lågt kunde hon sjunka för honom? Hade hon ingen självrespekt? Hur dum var hon? Hur kunde hon sära sina ben för en idiot som visade tydligt att hon inte betydde nåt för honom? Han fick det jag får trots att han spottade på henne osv osv.

Ska även tillägga att jag väljer inte dessa tankar, de dyker bar a upp och tar över mig.

Och här kommer frågan: hur tänker ni killar i förhållande kring liknande situationer? Hur klarar ni av tanken att er tjej har sjunkit lågt för en annan man som inte ens uppskattat henne?

Haha!

När jag var ung, så förlorade jag ett vad på krogen. Då var man tvungen att gå hem med en speciellt äcklig och fet kärring som alltid raggade ungkött på krogen. Jag kan ju säga att det var något av det mest förödmjukande jag upplevt. Vi talar inte om ett random fetto här nej, det här var ett speciellt vidrigt, illaluktande fult, extremt överviktigt och mongoliknande fetto. "The talk of the place", så att säga. Jag var 18 och hon närmare 50.

Den storyn drar jag för alla nya tjejer jag blir tillsammans med. De skrattar alla så de ligger på golvet, men inte avskyr de mig för det. De tycker bara det är en jäkligt sjuk grej att utsätta sig för.

Försök att tänka likadant när det kommer till din tjej. Hon gjorde bara en sjuk sak som hon inte är vidare stolt över. Alla gör vi något sånt i våra liv.
Citera
2023-02-11, 18:44
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Skulle du ligga med en man som säger till dig indirekt att du duger enbart som hans kk men inget mer? Är inte det att sjunka när man behandlar sog själv utan självrespekt?
Till att börja med, fattar inte hur du kunde missa att jag är kille. Räcker att läsa mitt inlägg för att inte detta men om det skall behövas för din skalle, ja det är jag på bilden.
Citat:
Tidigare relationer? Vi snackar inte om att ha sex i ett förhållande här.
Jo det gör du, du snackar om sex när du pratar om kk. Vad annars är kk ?

Sen ifall det var nån billig, stormig, snabb relation eller vad det nu var hon hade innan har noll betydelse. Ifall jag träffar på en tjej och vi båda blir kära i varandra samt visar sig att vi stämmer rätt väl i övrigt, framtidssyn/intressen/intellekt/kommunikation är det då räkningen börjar.

Klart som fan att i "bli kär" innefattar att man vet och tar inte åt sig hennes historik, samma omvänt att hon accepterar att jag tidigare varit i relationer osv.
Citera
2023-02-11, 18:52
Medlem
Onanikrems avatar
Arab/negermadrasser skulle jag undvika! Även de med småbarn men då av anledningen att jag inte tycker om andras småbarn. Annars är det bara att köra på, annars har en historia i ryggsäcken.
Citera
2023-02-11, 18:54
Medlem
nedboys avatar
Sånt känner jag inte av för fem öre.

Om hon visar att det är jag som gäller för henne nu och hon mår bra och är frisk på alla sätt och vis så tycker jag bara att det är härligt om hon fått smaka på sex med olika snubbar. Ju mer positiva minnen det givit henne desto bättre.

Kan du inte bara vara glad för hennes skull att hon fått smaka kuk på andra håll tidigare i livet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in