2023-02-11, 17:15
Medlem
Haha det är som vanligt här,
Jag påverkas av mitt egna förflutna i långt större grad än min flickväns.
Kanske där du oxå skall söka
Citera
2023-02-11, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Man behöver ju inte vara otrogen för att man varit en slampa som singel.

Eller det. Är inte helt säker dock på om det hon gjorde gör henne till en slampa.
Citera
2023-02-11, 17:20
Medlem
Mayahems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linjal82
Jävla sjuk grej om hon dragit upp sånt här om hon vet om vad han lider utav
Finns fruntimmer som gör så och det kanske bottnar i att de har låg självkänsla.
Citat:
Ursprungligen postat av alex14
Jag har alltid haft lätt att få tjejer, lyckats studera och skaffa ett bra jobb trots att jag växt upp under jobbiga omständigheter, så min självkänsla har varit på topp de senaste åren innan jag träffat henne.
He have a breakthrough. Jag borde bli psykolog.

Det är hon det är fel på!
Citera
2023-02-11, 17:32
Medlem
Citat:
Ska försöka formulera det enkelt, tydligt och kortfattat.
Jag lider av vad som kallas för retroaktiv svartsjuka inom psykologin. Dvs att jag mår extremt dåligt pga tjejens tidigare relationer. Ibland lyckas jag glömma bort det men ibland blir jag uppäten av alla tankar och känslor. Så pass mycket att jag blir deppig och vill göra slut med henne trots att hon är en riktigt bra flickvän.

Det är framför allt en tanke som får mig att vilja spy och det handlar om hur hon en gång i tiden låg med en kille som hade öppet uttalat att han kunde aldrig tänka sig ha nåt seriöst med henne. Detta efter att ha visat "genuint" intresse enligt henne.

Vad jag känner när jag tänker på det är obeskrivligt. Kan vakna upp mitt i natten med tankar som tex: hur lågt kunde hon sjunka för honom? Hade hon ingen självrespekt? Hur dum var hon? Hur kunde hon sära sina ben för en idiot som visade tydligt att hon inte betydde nåt för honom? Han fick det jag får trots att han spottade på henne osv osv.

Ska även tillägga att jag väljer inte dessa tankar, de dyker bar a upp och tar över mig.

Och här kommer frågan: hur tänker ni killar i förhållande kring liknande situationer? Hur klarar ni av tanken att er tjej har sjunkit lågt för en annan man som inte ens uppskattat henne?

Det man inte vet gråter man inte av, har personligen inget intresse av att veta vilka ex min dam har haft, klara du inte att höra sanningen låt bli att fråga
Citera
2023-02-11, 17:34
Medlem
Citat:
Jag lider av vad som kallas för retroaktiv svartsjuka inom psykologin. Dvs att jag mår extremt dåligt pga tjejens tidigare relationer. Ibland lyckas jag glömma bort det men ibland blir jag uppäten av alla tankar och känslor. Så pass mycket att jag blir deppig och vill göra slut med henne trots att hon är en riktigt bra flickvän.

Det är framför allt en tanke som får mig att vilja spy och det handlar om hur hon en gång i tiden låg med en kille som hade öppet uttalat att han kunde aldrig tänka sig ha nåt seriöst med henne. Detta efter att ha visat "genuint" intresse enligt henne.

Vad jag känner när jag tänker på det är obeskrivligt. Kan vakna upp mitt i natten med tankar som tex: hur lågt kunde hon sjunka för honom? Hade hon ingen självrespekt? Hur dum var hon? Hur kunde hon sära sina ben för en idiot som visade tydligt att hon inte betydde nåt för honom? Han fick det jag får trots att han spottade på henne osv osv.

Ska även tillägga att jag väljer inte dessa tankar, de dyker bar a upp och tar över mig.

Och här kommer frågan: hur tänker ni killar i förhållande kring liknande situationer? Hur klarar ni av tanken att er tjej har sjunkit lågt för en annan man som inte ens uppskattat henne?

Du kanske inte väljer tanken i sig, men du väljer att tycka att tanken är viktig, att den har ett värde.
Citera
2023-02-11, 17:34
Medlem
Hon var/är starkt fysiskt attraherad till sinatidigare killar trots att hon blev behandlad som skit. Tjejer kommer till en punkt då de vill slå sig till ro med någon av sina reservalternativ d.v.s. dig.

Majoriteten av män i en relation är inte förstahandsvalet för sin kvinna, jävligt tragiskt men sant.

Det är bara att gilla läget och fatta att det är så här. Se det du har och utgå från det.

Genom att älta detta, vara svartsjuk och indirekt klängig sänker du dig som man. Antingen tar du detta och fokuserar framåt, eller så lämnar du. Att tjura i en relation och vara i beroendeställning gör dig direkt oattraktiv för din flickvän.

med det sagt...
Det är framförallt mängden tidigare partners som är en varningssignal. Om hon ligger uppåt 100+ kommer hon ha svårt att forma ett starkt band till en partner i en monogam relation. Det är kört hon är förstörd, det är KK som gäller då.

Många tjejer ligger på de här nivåerna, det är ingen ide att försöka bilda familj med en sådan. det är kört.
Senast redigerad av obisvenkanobi 2023-02-11 kl. 17:42.
Citera
2023-02-11, 17:39
Medlem
dwgs avatar
Citat:

Har då aldrig tänkt på fruns ex.
Vet inte ens vad dom heter då intressant av mig är noll i denna fråga.
Citera
2023-02-11, 17:41
Medlem
proconsuls avatar
Det förflutna är helt ointressant. Du stör dig på saker du inte kan ändra på, är du masochist?

Vill också bara påpeka att de flesta tankar bara kommer över en. Det är inte så att man tänker att man ska tänka en tanke innan man tänker den.
Citera
2023-02-11, 17:42
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
En som vill vara ärlig kanske?

Nä, detta är en kvinna med låg självkänsla som genom att berätta om sitt förflutna talar om för dig att hon varit attraktiv för andra o därför borde vara det för dig också.
Hon vill genom att, ofta oombedd lätta sitt hjärta 💕 för dig ha din förlåtelse för sitt sunkiga förflutna o på så sätt börja om på ny kula sas.
Du kommer alltid ha den där känslan av att hon inte riktigt är vad du helst vill ha. Du har fått veta saker du gärna hade betalat för att slippa höra, din bild av henne är förstörd..
Senast redigerad av Nedomansky 2023-02-11 kl. 17:47.
Citera
2023-02-11, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Det förflutna är helt ointressant. Du stör dig på saker du inte kan ändra på, är du masochist?

Vill också bara påpeka att de flesta tankar bara kommer över en. Det är inte så att man tänker att man ska tänka en tanke innan man tänker den.

det förflutna är inte ointressant, det predikterar i bland vad som kommer hända i framtiden
Citera
2023-02-11, 17:43
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:

Ditt problem, ditt ansvar att lösa. Boka en tid med en terapeut så att ni tillsamans kan hitta verktyg för dig att hantera de här känslorna.

För övrigt har ju alla en historia om man nu inte är en sliskig ödlevampyr som Leonardo de caprio som bara dejtar typ 17 åringar för att suga i sig deras jungfru blod.
Citera
2023-02-11, 17:46
Medlem
proconsuls avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av obisvenkanobi
Ho
Majoriteten av män i en relation är inte förstahandsvalet för sin kvinna, jävligt tragiskt men sant.

Källa tack.

Citat:
Det är framförallt mängden tidigare partners som är en varningssignal. Om hon ligger uppåt 100+ kommer hon ha svårt att forma ett starkt band till en partner i en monogam relation. Det är kört hon är förstörd, det är KK som gäller då.

Många tjejer ligger på de här nivåerna, det är ingen ide att försöka bilda familj med en sådan. det är kört.

Många tjejer har knullat fler än 100 män? Källa tack.

Illustrerad vetenskap har en annan bild: https://illvet.se/manniskan/sex/kvinnor-har-endast-fa-sexpartner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in