2023-02-11, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Rent juridiskt är det faktiskt så att åker du inte fast så har det inte hänt.
Blir du frikänd för en misstanke så har inget brott skett, rent juridiskt.
Även om det i realiteten hänt men där underlaget inte räckt till fällande dom.

Så du behöver förtydliga vad du menar.

Menar du handlingen som sådan oavsett juridik, eller menar du rent juridiskt?

Jag vet tex att jag kör för fort. Det är ett brott. Så jag vet att jag kör olagligt.
Men om jag inte blir tagen på bar gärning har juridiskt sett inget brott skett.

Så rent juridiskt så tycker du att en man som våldtagit ett barn ska komma undan om man inte lyckas bevisa det? Rent hypotetiskt alltså även om han nu var helt skyldig.
Citera
2023-02-11, 14:09
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Så rent juridiskt så tycker du att en man som våldtagit ett barn ska komma undan om man inte lyckas bevisa det? Rent hypotetiskt alltså även om han nu var helt skyldig.
Självklart, hur skulle det annars se ut?

Kan du bevisa att du inte har våldtagit ett barn idag?
Citera
2023-02-11, 14:11
Medlem
Citat:

Rent juridiskt är det väl fullständigt ovidkommande vad jag tycker.
Antingen kommer han undan eller så gör han det inte.

Men rent juridiskt så har inget brott skett om ingen dom fallit. Det är ganska okomplicerat.
Citera
2023-02-11, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Ni vrider och vänder er som maskar på en krok 🪱
Självklart uppstår ramaskrin när någon som Dumpen kommer in och förstör den vidriga verksamheten.
Alla diskussioner härinne om lag och juridik, om förtal och stackars pedofilens barn är bara maskvrideri för att förövarna ska få fortsätta vara hemliga.
INGEN av er ägnar de utsatta barnen en tanke, inte mer än att ni vill att de ska få fortsätta vara tillgängliga och offras för sjuka lustars skull.
Vem är vi? Som om någon skulle vara en enhetlig grupp som samarbetar eller tycker lika i alla frågor.
Vad som dock är uppenbart är att ni dumplingar nästan är som förblindande sektmedlemmar och maskar på en krok som hotar, vrider och vänder er när ni ifrågasätts eller kritiseras.

Vilken nytta eller stjälp tycker du att Dumpen gör och har gjort för barn, och för att förebygga sexövergrepp mot minderåriga, när man betänker bland annat följande.

Oförsiktig icke anonym gromning på kik och dylika sociala appar lär minska den dag samtliga känner till metoderna och att Dumpen finns. Anonymitet och försiktighetsåtgärder vad gäller gromning lär dock accelerera och gromarna inte bli färre, bara smartare och vissa gäddor måhända direkt livsfarliga för barn när de ändå inte har något mer att förlora.

Allmänhetens fokus och hat har riktats mot hittills 191 gäddor varav troligen ingen ändå hade "lyckats" förgripa sig på någon minderårig via internet. Dessa 191 levde till synes bara i en fantasivärld.

191 gäddor med barn, familjer och släkt har fått sina liv förstörda. Många arbetsplatser, näringar och enmansföretag har via personliga förtal blivit förtalade även som företag.
Detta går att troligen att påföra vid eventuella skadeståndsanspråk när någon eller några tar det till tinget.

2 pedofiler/gäddor har tagit livet av sig. Troligen mångdubbelt fler har försökt eller kommer att göra det. Pga av Dumpen tvingas många leva med skyddade identiteter lång tid framöver, inklusive Sara. troligen för alltid.
Sara har förvisso blivit av med sina skulder och Sjöberg har åter blivit nyvunnen rikskändis.
Stora polisresurser har satts in på att fånga nästan uteslutande marginaliserade skräpgubbar som inte går att åtala. Bevis har säkerligen förstörts mer än vad vi vet.

Pedofili inklusive barnvåldtäkter har faktiskt normaliserats och framställts som vanligt förekommande. Stigmatiseringen och skammen för verkliga sexförbrytare har drastiskt minskat. Dessa kan successivt numera alltmera "blenda in" på ett helt annat sätt som förut var otänkbart.
Ett antal hot, överfall, vandalisering mm mot gäddor och deras familjer har skett. Familjer har splittrats, barn har outats, mobbats, i praktiken delvis blivit föräldralösa och en del företag med anställda har blivit arbetslösa.

Jag kan fortsätta men bara detta för att en pöbel ska kunna njuta av skadeglädje och rentvå sig själva. Rättsstaten ska Sverige vara mån om. Den ska vara effektiv. Folkdomstolar ska vi se hårt på och avlägsna. Tillintetgöra om tvunget.

Om Sverige ska ha lag mot att, eventuellt på riktigt försöka förgripa sig på minderåriga poliser, och straff därtill så blir frågan varifrån dessa pengar och resurser ska tas. Som om inte Sverige har annat att prioritera. Skulle en lag ens hjälpt? Sannolikt inte när samma catfishing-metoder kan användas i det fördolda av seriösa organisationer utan vinstintresse som Dumpen för att hjälpa, men inte förnedra och straffa pedofiler, som inte begått brott.

Nej du Vedklyv1980... Tänk helt om och gör rätt, istället för att upprepa samma misstag och tankefel om och om igen!!
Senast redigerad av Sacripantern 2023-02-11 kl. 14:23.
Citera
2023-02-11, 14:32
Medlem
Citat:
Rent juridiskt är det faktiskt så att åker du inte fast så har det inte hänt.
Blir du frikänd för en misstanke så har inget brott skett, rent juridiskt.
Även om det i realiteten hänt men där underlaget inte räckt till fällande dom.

Så du behöver förtydliga vad du menar.

Menar du handlingen som sådan oavsett juridik, eller menar du rent juridiskt?

Jag vet tex att jag kör för fort. Det är ett brott. Så jag vet att jag kör olagligt.
Men om jag inte blir tagen på bar gärning har juridiskt sett inget brott skett.
Du illustrerar maskvrideriet perfekt 🪱

Om du förgriper dig på ett barn och ingen ertappat dig på bar gärning och bevisen inte håller i rätten så går du fri. Så vill du fortsätta att ha det så du slipper några som helst konsekvenser.

För det angripna barnet däremot har dock gärningen ändå livslånga konsekvenser.

Så illa ställt med barnens skydd vill inte vi ”Dumplingar” ha det.

Det ska kosta att förstöra barn, det ska kosta jävligt mycket!
Citera
2023-02-11, 14:36
Medlem
Citat:
Rent juridiskt är det väl fullständigt ovidkommande vad jag tycker.
Antingen kommer han undan eller så gör han det inte.

Men rent juridiskt så har inget brott skett om ingen dom fallit. Det är ganska okomplicerat.

Det är åt helvete fel. Därför behövs dumpen för att varna oss för alla äcklen.
Citera
2023-02-11, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Du illustrerar maskvrideriet perfekt 🪱

Om du förgriper dig på ett barn och ingen ertappat dig på bar gärning och bevisen inte håller i rätten så går du fri. Så vill du fortsätta att ha det så du slipper några som helst konsekvenser.

För det angripna barnet däremot har dock gärningen ändå livslånga konsekvenser.

Så illa ställt med barnens skydd vill inte vi ”Dumplingar” ha det.

Det ska kosta att förstöra barn, det ska kosta jävligt mycket!

Fast nu pratar vi inte om konsekvenser eller vad dumplingar vill.
Det är ett simpelt juridiskt faktum jag lägger fram. Det är inte en åsikt.
Och faktumet förändras inte för att du inte vill acceptera det.
Citera
2023-02-11, 14:40
Medlem
Citat:

Så du skulle acceptera att utpekas som brottsling fast du inget gjort?
Citera
2023-02-11, 14:42
Medlem
Citat:
Så du skulle acceptera att utpekas som brottsling fast du inget gjort?

Ingen gädda är oskyldig och förtjänar att hängas ut. Men jag fattar att du med autismens envishet kommer fortsätta tjattra om domstol och skit.
Citera
2023-02-11, 14:45
Avslutad
Citat:
Om du trycker så så lovar jag dig att det snart kan finnas tiotusentals fler som tycker att alla som främjar dumpens verksamhet och den extra pedofili och barnvåldtäkter som blir följden enligt ovan förklaring behöver outas och varnas för.

Inga företag och privatpersoners förgreningar med ekonomiska intressen som samarbetar, främjar, betalar reklam eller stödjer Dumpen ska känna sig säker på att det inte baktänder på helt lagliga grunder enligt yttrandefriheten.
Dessa bör med lagliga medel straffas. Bäst att du tänker om medans tid är som sagt.
Citera
2023-02-11, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sacripantern
Om du trycker så så lovar jag dig att det snart kan finnas tiotusentals fler som tycker att alla som främjar dumpens verksamhet och den extra pedofili och barnvåldtäkter som blir följden enligt ovan förklaring behöver outas och varnas för.

Inga företag och privatpersoners förgreningar med ekonomiska intressen som samarbetar, främjar, betalar reklam eller stödjer Dumpen ska känna sig säker på att det inte baktänder på helt lagliga grunder enligt yttrandefriheten.
Dessa bör med lagliga medel straffas. Bäst att du tänker om medans tid är som sagt.

Du skriver exakt samma meddelande som många andra nyreggade dumpen-hatare gjort. Det är tomt prat bara.
Citera
2023-02-11, 14:50
Medlem
Citat:
Visst är det jobbigt att brottas med intelligens.
Jag går bara dit tråden för mig.

Ytterligare ett gäddargument. "Intelligens", ändå är nästan alla kritiker här i tråden ointelligenta och nästan efterblivna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in