2023-02-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomasDalkarl
Sluta ljug!

Tommy är en fantastiskt älskare, en ömsint älskare, en omtyckt och populär älskare. Tommy får ligga hur mycket han vill. Tommy är bra pappa till sina barn, både i Sverige och i Norge. Tommys böcker har sålt i över 100 000 exemplar och hyllats av en enig kritikerkår. Tommy för förunnat för 10 000-tals människor. Tommy har omvänt 1000-tals människor till Jesus.

Så sluta ljug!
Hur vet du det här? Inte ens jag vet hur bra älskare mina bästa vänner är, så hur vet du detta om herr Tomtenisse?
Citera
2023-02-10, 20:41
Medlem
Har någon informerat Ranelid om plagiaten i TDs böcker?
Citera
2023-02-10, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SignoraPagliaccio
Hur vet du det här? Inte ens jag vet hur bra älskare mina bästa vänner är, så hur vet du detta om herr Tomtenisse?

Antar att dalkarlen har egen erfarenhet.
Citera
2023-02-10, 20:43
Medlem
Citat:
Nä han är inte i en psykos
Nån form av förvirringstillstånd...kraschad självbild...
Citera
2023-02-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Antar att dalkarlen har egen erfarenhet.
Det verkar ju så. Han gillar kanske analsex med Tompan
Citera
2023-02-10, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Nån form av förvirringstillstånd...kraschad självbild...
Han är en sociopat, så möjligen mår han dåligt av att ingen förstår honom. Han har ju alltid rätt och gör aldrig fel
Citera
2023-02-10, 21:28
Medlem
mesefils avatar
Citat:
Det verkar ju så. Han gillar kanske analsex med Tompan

Det är väl fastslaget numera att spekulationerna i trådstarten stämmer?
Citera
2023-02-10, 22:32
Medlem
mesefils avatar
Vad. Har. Tommy. Gjort. Med. Sina. Ögonbryn?

Den senaste selfien på Uppdrag Världens sida är nog den värsta hittills.
Citera
2023-02-10, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mesefil
Vad. Har. Tommy. Gjort. Med. Sina. Ögonbryn?

Den senaste selfien på Uppdrag Världens sida är nog den värsta hittills.
Ett bockskägg och en treudd så ser vi kanske lite tydligare... 😉😂
Citera
2023-02-10, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltid42
Ibland funderar jag....är Tommy i nån form av psykos? Själv for jag mycket illa av frikyrkans helveteslära och 10 år efter jag lämnade hamnade jag i en psykos. Psykosen började med att jag trodde jag var Jesus och slutade med att jag hamnade i helvetet...

Frikyrkotro funkar så bra när man mår bra och allt funkar men när livet brister och man faller så kan det bli så otroligt tokigt.

Jag har roats av att följa det här med Tommy men fy vad klassisk kristen tro kan göra med en människa psyke.

Så sorgligt. Har du kvar din tro trots allt då?

Kristna ledare med fel motiv kan förstöra så mycket. Man får försöka att inte se på hur människor beter sig. Jesus är på din sida.
Citera
2023-02-11, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesustant
Så sorgligt. Har du kvar din tro trots allt då?

Kristna ledare med fel motiv kan förstöra så mycket. Man får försöka att inte se på hur människor beter sig. Jesus är på din sida.
Det var läran om himmel och helvete som skadade mig. Människor i kyrkan ville mig bara väl men indoktrinerade mig med kristen tro från jag var mycket liten. Det är så set går till i pingstkyrkor. Man använder sig av suggestiv lovsång och piskar upp stämning med starka känslor. Jag har inte kvar den tron.

Rädslan för helvetet släppte när psykosen var över och jag fått möta min värsta rädsla. Jag hade turen att få hjälp av en man som förstod vad jag gick igenom. Det finns inte mycket hjälp för människor med "religions trauma syndrom" annars.
Senast redigerad av Alltid42 2023-02-11 kl. 07:46.
Citera
2023-02-11, 09:11
Bannlyst
Det finns en episod som Tommy ofta berättar. Tror att det finns i några av hans böcker. Han hävdar att det är från hans tid som pastor i Oslo. En kvinna frågade vid Nattvarden vad kostar och fick svaret "Det är redan betalt".

Är det en sann berättelse eller har han knyckt den också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in