2023-02-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Ja jag ber om ursäkt för min usla retorik, jag menar det.

Svara gärna på mina två spörsmål, jag är nyfiken.

Bevis? Vore IMHO mycket mer intressant med flygplan eller fartyg strax före än någon timme efter. Eller observerade farkoster utan transpondrar. Lite läckta dokument som är svåra att förklara, gärna ett norskt om nu Norge är inblandat.

Och AA ja, "titta, en DNA-fri kondom!".
Citera
2023-02-10, 22:46
Medlem
Snopphanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Någon sprängde gasledningarna, man bör nog söka de skyldiga där det finns något att tjäna på detta, politiskt och även ekonomiskt.

Wolfgang Hansson i AB är närmast sanslös när han hävdar att Ryssland är ”huvudmisstänkt” och har de starkaste motiven.

Dessa motiv är enligt WH att de vill ”skapa oro världen”, ”skapa osäkerhet kring energiförsörjningen”, ”skicka en signal att det kan komma fler sådana här attacker”. ”visa att man har kapacitet för detta”.

Maximerade de inte ”att skapa oro” när de invaderade Ukraina?
Hur skulle sprängning av den ”egna” gasledningen kunna överträffa EU ländernas agerande i energifrågan när det gäller att skapa osäkerhet kring energiförsörjning?
Var kommer nästa ”attack”, de spränger Moskvas tunnelbana? För att maximera bilden av sitt självskadebeteende?

Skapa osäkerhet kring energiförsörjningen, hahaha. Därför spränger de sin egen gasledning i stället för att stänga av den? Skapa oro i världen, är det inte det redan? Skicka signaler om att det kan komma fler såna här attacker, som saboterar deras egna möjligheter att utöva påtryckningar på EU?
Aftonbladet är helt sanslöst. Att det var Ryssland är bland det minst troliga.
Sen har jag fortfarande svårt att köpa att det skulle ha varit USA. Är de så desperata?
Någon i Väst som vinner på det politiskt och ekonomiskt, eller miljöterrorism. Det tror jag. Och kräver att få veta.
Citera
2023-02-10, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen
Skapa osäkerhet kring energiförsörjningen, hahaha. Därför spränger de sin egen gasledning i stället för att stänga av den? Skapa oro i världen, är det inte det redan? Skicka signaler om att det kan komma fler såna här attacker, som saboterar deras egna möjligheter att utöva påtryckningar på EU?
Sen har jag fortfarande svårt att köpa att det skulle ha varit USA. Är de så desperata?
Någon i Väst som vinner på det politiskt och ekonomiskt, eller miljöterrorism. Det tror jag. Och kräver att få veta.
Det känns desperat om det var USA, att man stöttat intressen som gjort det hade varit en annan sak än att själv göra det.
Citera
2023-02-10, 23:19
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Vem kan bevisa vem som ligger bakom en hemlig militär aktion?

Kan du ge ett exempel som skulle vara ett bevis på detta i din tankevärld?

Menar du AA? 😆 Sveriges största psykfall, undrar om någon har vågat ligga med henne efter hennes black-ops?

Förr eller senare kommer någon att läcka om den här händelsen. Men dit har vi inte kommit ännu.
Citera
2023-02-10, 23:28
Medlem
https://oalexanderdk.substack.com/p/blowing-holes-in-seymour-hershs-pipe

Bra artikel som går igenom Seymours scoop.
Citera
2023-02-10, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snopphanen

Alternatic 1.
Det var ryssarna.
Och mest troligtvis använde de pipeline Pigging's.
Antingen för att placera sprängladdningarna, eller att dessa hade sprängladdningen inbäddad.
1 av de 4 pipelines är oskadd.

Alternativ 2.
Kineserna.
Citera
2023-02-11, 00:19
Medlem
Sam.Boyds avatar
Vad regeringar og militär hittar på har lite med vad mätingslivey hittar på.
Citera
2023-02-11, 01:03
Medlem
Hersh var ett stort namn bland journalister.
Några av de största gräven i historien.
Men sen Kennedyboken 1997 har han slutat gräva och nöjer sig med rykten och skvaller.
Som lätt avfärdas av de som faktiskt gräver.
https://en.wikipedia.org/wiki/Seymour_Hersh#Criticism_and_controversy
Khan-for-Iran. Bin Ladens död. Syriska rebeller och sarin. Etc.
Dags för pension.
Citera
2023-02-11, 02:32
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Förr eller senare kommer någon att läcka om den här händelsen. Men dit har vi inte kommit ännu.
Visst Snowden tex....men brukar sånt här verkligen läcka?
Citera
2023-02-11, 02:34
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Någon sprängde gasledningarna, man bör nog söka de skyldiga där det finns något att tjäna på detta, politiskt och även ekonomiskt.

Wolfgang Hansson i AB är närmast sanslös när han hävdar att Ryssland är ”huvudmisstänkt” och har de starkaste motiven.

Dessa motiv är enligt WH att de vill ”skapa oro världen”, ”skapa osäkerhet kring energiförsörjningen”, ”skicka en signal att det kan komma fler sådana här attacker”. ”visa att man har kapacitet för detta”.

Maximerade de inte ”att skapa oro” när de invaderade Ukraina?
Hur skulle sprängning av den ”egna” gasledningen kunna överträffa EU ländernas agerande i energifrågan när det gäller att skapa osäkerhet kring energiförsörjning?
Var kommer nästa ”attack”, de spränger Moskvas tunnelbana? För att maximera bilden av sitt självskadebeteende?
Instämmer till fullo!
Sen finns det ju film när Biden säger det rakt ut. 😆
Citera
2023-02-11, 04:52
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Tror ni verkligen att ”världens bästa demokrati” skulle göra såhär mot sina egna vänner? Jag menar.. visst de invadera Irak och mördade 1.5 milj civila baserat på en lögn. Sen försökte man göra samma sak i syrien.. efter man förvandlat libyen till en anarki utan anledning.

Tror man att de skulle spränga sina vänners pipeline för att eskalera en konflikt som de har intressen i, då är man galen!! Usch, dårar.
Citera
2023-02-11, 04:52
Medlem
skillnads avatar
Jasså, så det var inte Putin som bombade sin egen gasledning säger ni. Hur är ni så jäkla säkra på att Putler inte har agenter i den amerikanska och norska statsapparaten, som gjorde detta på hans order. Jag menar, vi vet ju att Putler tillsatte kryptoryssen Trump på presidentposten. Kan bara vara antidemokratiska betalda ryssyroll och fascister som är galna nog att skylla på demokratins högborg USA. Skärp er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in