2023-02-08, 19:16
Medlem
30stms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megadolme
Ska Magnus åkalla Tor och Oden med sitt rostiga svärd på vårdagjämningen? Eller varför uppmärksammar dom den?

Vårdagjämning firas typ bara av asatroende, vilket förvånar mig att Det fria Sveriges medlemmar i så fall är. Då verkar IQ-nivån ha sjunkit rejält!

...vårdagjämning har firats i Sverige väldigt långt tillbaka. Den var otroligt viktig i den gamla bondesamhället då den firades dels som vårens första dag (vilket var relativt viktigt i vårt kalla nordliga land) och dels användes som en dag då man spådde väder etc för det kommande året.
Allt har inte med asatroende att göra. Tänk utanför boxen och lär dig nånting.
Citera
2023-02-09, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beefcake-Charlie
Det har tidigare hävdats här i tråden att Ludvig fick sparken för att han inte höll öppet i Svenskarnas Hus som han skulle.

När SvP gick i graven skrev Björn Björkqvist på Facebook något i stil med ”nu kan jag sluta låtsas att jag gillar Ludvig Delin. Han tar på sig saker utan att utföra dem och gör sig sedan onåbar. Må han brinna i helvetet”.

Alla leker vänner med alla och kallar varandra för familjen, men så fort någon inte dansar efter pipan så pratar man skit om dom istället. Det känns som en trygg gemenskap, med fina värderingar, som man gärna vill bli rekryterad till.
Det blev väl jobbigt för dom när Ludvig berättade att hans tjej skulle satsa på en karriär i fittness sm, eftersom dom var rädda att hennes gamla liv som hon levde innan hon blev nazist skulle komma fram och spilla över på dom om hon blev känd. Men alla vet redan om det och det är ingen som bryr sig det minsta om att hon har haft en bloggkarriär som psyksjuk lesbianmodell förut. Hade det varit det minsta lilla intressant hade tidningarna redan gjort stora uppslag om det, men det finns inte ens en notis. För att ingen bryr sig!
Men det låter väl bättre att säga att han inte skötte sitt jobb
Citera
2023-02-09, 12:33
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baconlindad
Alla leker vänner med alla och kallar varandra för familjen, men så fort någon inte dansar efter pipan så pratar man skit om dom istället. Det känns som en trygg gemenskap, med fina värderingar, som man gärna vill bli rekryterad till.
Det blev väl jobbigt för dom när Ludvig berättade att hans tjej skulle satsa på en karriär i fittness sm, eftersom dom var rädda att hennes gamla liv som hon levde innan hon blev nazist skulle komma fram och spilla över på dom om hon blev känd. Men alla vet redan om det och det är ingen som bryr sig det minsta om att hon har haft en bloggkarriär som psyksjuk lesbianmodell förut. Hade det varit det minsta lilla intressant hade tidningarna redan gjort stora uppslag om det, men det finns inte ens en notis. För att ingen bryr sig!
Detta får du gärna berätta mer om! Lesbianmodell? Jag bryr mig!
Citera
2023-02-10, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det fria Sverige inleder trygghetsinsats i Älgarås:

https://detfriasverige.se/vi-inleder-trygghetsinsats-i-algaras/

Väldigt bra gjort! 👍

Blev det möjligtvis olaglig kårverksamhet av det här?
Citera
2023-02-10, 11:30
Medlem
Freedomterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baconlindad

Men det låter ju fantastiskt att hon lyckats vända det dekadenta och blivit en sundare och frisk människa, Till skillnad mot vänsterns patrask där folk går ner sig så vänder man åt rätt håll om man rör sig i nationella kretsar. bra jobbat Ludvigs tjej! solskenshistoria ju. bra att du uppmärksammade det
Citera
2023-02-10, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskPask
Blev det möjligtvis olaglig kårverksamhet av det här?
Svar nej det liknar mer den typen av nattvandringar som SvP körde med och som är helt lagligt.

Olaga kårverksamhet är något helt annat.
Citera
2023-02-10, 14:32
Medlem
skanepagen1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Detta får du gärna berätta mer om! Lesbianmodell? Jag bryr mig!

Mest sannolikt struntprat, folk gillar att sprida skit om andra på flashback.
Hade det varit sant så hade baconlindad så klart länkat till det han påstår.
Citera
2023-02-10, 20:16
Medlem
Offerviljas avatar
Mariestads-Tidningen uppmärksammar Trygghetsinitiativet i Älgarås:
Citat:
De nattvandrar för större trygghet i Älgarås: ”Helt opolitiskt initiativ”

Älgaråsborna är fulla av lovord för Trygghetsinitiativet – nattvandrande bybor som de senaste veckorna patrullerat byn på kvälls- och nattetid för att förhin...
https://www.mariestadstidningen.se/2023/02/09/de-nattvandrar-for-storre-trygghet-i-algaras-helt-opolitiskt-initiativ/

Artikeln ligger bakom betalvägg och jag har därför inte läst hela, men att Älgaråsborna är fulla av lovord låter ju helt fantastiskt bra.
Citera
2023-02-10, 20:52
Medlem
Citat:

https://www.mariestadstidningen.se/2023/02/09/de-nattvandrar-for-storre-trygghet-i-algaras-helt-opolitiskt-initiativ/

Artikeln ligger bakom betalvägg och jag har därför inte läst hela, men att Älgaråsborna är fulla av lovord låter ju helt fantastiskt bra.
Verkligen stort, eftersom få ställen verkar farligare nattetid än just Älgarås.
Citera
2023-02-10, 23:14
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:

Josef är snart större än Magnus.
Citera
2023-02-11, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Josef är snart större än Magnus.

Ja, och man kan undra varför.

Magnus och Josef kör yogan tillsammans. Det är Josef som tagit nakenbilderna på Magnus. Knappast att Dan skulle göra det.

Dessutom är det Josef som är drängen i huset. Magnus ("Svammelman") är den som sitter ner och svamlar - i tal och i skrift.

Vad är hemligheten, Magnus?

Jag vill passa på att gratulera DfS till ett framgångsrikt opolitiskt engagemang i orten. Om någon är opolitisk så är det Dan Eriksson.
Citera
2023-02-11, 06:51
Medlem
LSS-Bubbas avatar
Citat:

Vilken jävla hydda alltså!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in