2023-01-20, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Citat:
MAR 20
20:00 - 22:00
Vårdagsjämning i Älgarås
Så jävla bra det blev, hörni! Det fria Sverige har under de senaste åren gjort precis allting exakt så som jag har velat, vilket ibland känns nästan lite overkligt. 2023 har hittills varit den här föreningens bästa år. Tiden då personer som Daniel Frändebög tilläts sitta och förnedra nationalister är borta för alltid. Många intressanta och spännande DFS-evenemang den närmaste tiden:

https://www.friasvenskar.se/
Ska Magnus åkalla Tor och Oden med sitt rostiga svärd på vårdagjämningen? Eller varför uppmärksammar dom den?

Vårdagjämning firas typ bara av asatroende, vilket förvånar mig att Det fria Sveriges medlemmar i så fall är. Då verkar IQ-nivån ha sjunkit rejält!
Citera
2023-01-21, 13:47
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det värmer att se att Offervilja numera är nöjd med föreningens strävan och att alla de många tusenlapparna som donerades inte gått till några skojare som absolut inte bara kör ännu en mediasatsning i aningens lite ny tappning. Helg seger!
Mellan den 21 januari och 29 mars kommer det att hållas tolv stycken DFS-evenemang i sex olika landskap, så det här är verkligen inte bara en nya mediesatsning. I Norrland är det nästan helt dött, men i resten av landet anordnas det hela tiden en massa träffar och andra aktiviteter.
Citera
2023-01-21, 13:52
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megadolme
Ska Magnus åkalla Tor och Oden med sitt rostiga svärd på vårdagjämningen? Eller varför uppmärksammar dom den?

Vårdagjämning firas typ bara av asatroende, vilket förvånar mig att Det fria Sveriges medlemmar i så fall är. Då verkar IQ-nivån ha sjunkit rejält!
Jag vet inte om Magnus kommer att plocka fram det gamla fina svärdet från 900-talet. På hemsidan står det bara så här om evenemanget:

"Välkomna våren med andra fria svenskar i norra Skaraborg under ceremoniella former. I baren finns dryck och lättare förtäring."
Citera
2023-01-25, 14:37
Medlem
Suecotes avatar
250.000 av medlemmarnas redan beskattade donationer går nu rakt ner i Statens fickor.
https://youtu.be/GM9EDUF8vmc

Det är nästan lika mycket som samlats in till Hus 2:
https://detfriasverige.se/blogg/

Hur känns det?

Rundmagarnas lekstuga står nu öppen för deras arbetsgivare Måndag – Fredag 14-17 och Lördagar 12-17.

Gymmet har det talats väldigt tyst om på sistone. Är Rundmagarna ens själva där nere och lyfter skrot?? Åtminstone Björn och Magnus har ju nära hem att duscha efteråt.
Citera
2023-01-26, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Sjuka och elaka människor som Suecote som så tydligt står på bankernas och folkmördarmaktens sida bör naturligtvis bara ignoreras. Jävla äckelsvin!

---

En bra tweet av ordförande Dan Eriksson:

https://twitter.com/erikssondan/status/1618288600524926978?cxt=HHwWhMDRpY-6qPUsAAAA

Ropen skalla, utvisa alla!

Ditt hyllande av den tunggumpade gubbtrojkan väcker frågan hur mycket du donerar rakt ner i Dans fickor. Om medlemmar i hyllningskören inte ens donerar så kommer det aldrig att bli något andra hus. Då kommer gubbarna sitta kvar i Älgarås-dagiset och leka livet ut.

Dan har talat om att spara in på biffen och bearnaise-såsen för att i stället ge pengarna till honom. Du som knappt äter något alls, utom falukorv ibland, borde kunna donera mer än andra.

180 000 kr i all ära - men det var flera år sedan nu.

Vad gäller Dans tweet, skämtar han? Araber och turkar ska ut och protestera för att... en arab gick loss med kniven? Han kanske förväntade sig det på fullt allvar.
Citera
2023-01-27, 15:30
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ditt hyllande av den tunggumpade gubbtrojkan väcker frågan hur mycket du donerar rakt ner i Dans fickor. Om medlemmar i hyllningskören inte ens donerar så kommer det aldrig att bli något andra hus. Då kommer gubbarna sitta kvar i Älgarås-dagiset och leka livet ut.

Dan har talat om att spara in på biffen och bearnaise-såsen för att i stället ge pengarna till honom. Du som knappt äter något alls, utom falukorv ibland, borde kunna donera mer än andra.

180 000 kr i all ära - men det var flera år sedan nu.

Vad gäller Dans tweet, skämtar han? Araber och turkar ska ut och protestera för att... en arab gick loss med kniven? Han kanske förväntade sig det på fullt allvar.
Jag tycker att Det fria Sverige är hur bra som helst idag, men jag donerar nästan inga pengar alls till dem. Det finns andra saker som mina pengar måste få gå till nu. Förresten så går inte donationerna ner i Dans fickor.

Nuförtiden äter jag ganska mycket mat. Det var under den nationella rörelsens Ingrid & Conrad-psykos som jag knappt åt någonting alls. Ett tag vägde jag bara 37 kilo. Samtidigt satt de feta svärjevännerna på DFS-tillställningar och åt stora humrar för mina pengar.
Citera
2023-02-01, 00:43
Medlem
WTF865s avatar
Den gode baronen gav en rejäl känga åt Det feta Sverige i det senaste avsnittet av Mimers brunn. Även Vejdeland sågade "pastorer som står och orerar" vid nationella sammankomster.
Senast redigerad av WTF865 2023-02-01 kl. 00:49.
Citera
2023-02-01, 00:58
Medlem
-Hengpung-s avatar
Ludvig Delin fick sparken av DFS på grund av en schism mellan honom och ledningen, alltså Dan och Svammelman. Så här skriver Expo om Ludvig:

"Anställningen blev dock kortvarig. Sommaren 2021 stod det klart att Delin fått sparken från sitt uppdrag som en följd av en schism mellan honom och DFS ledning."

https://expo.se/2023/01/fristaende-natverk-mots-i-varmland

Inte undra på varför de var så tyska kring Ludvigs försvinnande. Deras tidigare medarbetare Daniel har de i alla fall varit lite öppna med att han ville göra annat, men om Ludvig sa man aldrig någonting. En dag var han bara borta. Någon som vet vad som låg till grund för schismen?
Citera
2023-02-01, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Hengpung-
Någon som vet vad som låg till grund för schismen?
Ludvig gjorde et mindre intervju på slutten av en episode på treningspodden på Nordisk Radio hvor han la ut om at det (ærlig talt ikke særlig nyskapende) konseptet han nå satser på om at det er bra for nasjonelle å trene sammen, og han sa noe i stil med at de som har erfaring fra bevegelsen vet at det er en mangel på vilje blandt mennesker i den til å forberede seg selv. Siste uttalelsen der kan nok tolkes som en en passiv aggresiv uttalelse mot de han nylig har avsluttet sitt samarbeid med, da de ledende figurene derfra knapt kan beskrives som å være i toppform.

Men det har de vel egentlig aldri vært, og det er vel noe beleilig at han har kommet til den innsikten på den siste tiden? Så man kan vel mistenke at det er andre årsaker som er mer drivende her.
Citera
2023-02-01, 06:58
Medlem
Beefcake-Charlies avatar
Det har tidigare hävdats här i tråden att Ludvig fick sparken för att han inte höll öppet i Svenskarnas Hus som han skulle.

När SvP gick i graven skrev Björn Björkqvist på Facebook något i stil med ”nu kan jag sluta låtsas att jag gillar Ludvig Delin. Han tar på sig saker utan att utföra dem och gör sig sedan onåbar. Må han brinna i helvetet”.
Citera
2023-02-01, 20:23
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTF865
Den gode baronen gav en rejäl känga åt Det feta Sverige i det senaste avsnittet av Mimers brunn. Även Vejdeland sågade "pastorer som står och orerar" vid nationella sammankomster.
Äh, det är ingen som bryr sig om vad de där sjuka jävlarna säger. Jonas De Geer är gravt alkoholiserad och Fredrik Vejdelands organisation fick hela 847 (!) röster i det senaste riksdagsvalet. Det fria Sverige gör helt rätt som bara ignorerar NMR:s ständiga attacker.
Citera
2023-02-01, 21:15
Medlem
Offerviljas avatar
Det fria Sverige inleder trygghetsinsats i Älgarås:
Citat:
Under senaste dagarna har Älgarås drabbats av ökad otrygghet i form av inbrott, bilstöld, stöld ur brevlådor med mera. Samtidigt har kanyler samt tomma förpackningar med ex. Stilnoct påträffats på Åsgatan/Östra långgatan (på vägen samt i trädgård).

Detta kan inte accepteras.

Därför har Det fria Sverige i Norra Skaraborg bestämt att omgående inleda en större bevakningsinsats i Älgarås i allmänhet och vid Åsgatan/Östra långgatan i synnerhet. Våra medlemmar och vänner till föreningen kommer att röra sig i dessa områden, skriva ner registreringsnummer, hålla uppsikt och rapportera allt misstänkt till polis.

Vi kommer ha så stor närvaro som möjligt under kvällar och nätter så länge det behövs och hoppas därmed störa den eller dem som tror att Älgarås är en plats för kriminellt eller antisocialt beteende. Om det är boende i Älgarås som bär skulden hoppas vi att dessa inser det fruktlösa med att fortsätta med denna verksamhet och därmed upphör med den, eller helt sonika försvinner härifrån.
https://detfriasverige.se/vi-inleder-trygghetsinsats-i-algaras/

Väldigt bra gjort! 👍
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in