2023-01-20, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetrMurphy
Är det i Lund du pratar om? Har fått remiss till Gastro Center Skåne som ligger i Lund. Har tid i tidigt februari men vet inte om det är operation eller undersökning? Det står något i stil med ".. inga anhöriga får komma in i våra lokaler vid undersökningen", så antar att det inte är operationen då? Helvete, hur lång tid efter fick du tid?

Yes, det var Lund jag blev opererad i.
Jag fick göra ett besök där urulogen tittade på lansen, det var snabbt avklarat.
Bokning av operationstid gjordes direkt efter undersökningen, jag fick vänta ca 1 månad mellan undersökning och operation.

Väldigt nöjd med mottagandet där, det var väldigt bra hela vägen från receptionen till operationen.

Har gått ca 2,5 veckor nu sedan operationen och jag har fortfarande sårvätska/var.
Hoppas det upphör snart då det känns lite ofräscht.
Har även en kepsskärm under ollonet, räknar med att den försvinner med tiden.

Ångrar att jag inte tog tag i det här för många år sedan, känns lyxigt att kunna tvätta snabeln ordentligt.
Citera
2023-01-23, 20:36
Medlem
Bakslag

Det har nu gått knappt 3 veckor sedan jag blev omskuren.
Igår kunde jag inte låta bli att lite förstrött leka med min vapendragare, inte hårt, inte tillräckligt för att komma ens, men en stund.
Idag ser det ut som jag backade läkningen 10 dagar, svullen med badring och blått ollon närmst stygnen.
Fan att man har så dålig karaktär.

Hur länge ska det komma var? På mig kommer det var från undersidan där strängen satt.

Mvh
Nykapad
Citera
2023-01-24, 08:04
Medlem
Moldaviens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykapad
Bakslag

Det har nu gått knappt 3 veckor sedan jag blev omskuren.
Igår kunde jag inte låta bli att lite förstrött leka med min vapendragare, inte hårt, inte tillräckligt för att komma ens, men en stund.
Idag ser det ut som jag backade läkningen 10 dagar, svullen med badring och blått ollon närmst stygnen.
Fan att man har så dålig karaktär.

Hur länge ska det komma var? På mig kommer det var från undersidan där strängen satt.

Mvh
Nykapad

God morgon!

Det år sådant som händer. Nu har du förmodligen blivit avskräckt nog att inte göra det igen på ett tag.

Frenulumområdet och undersidan generellt är det som tar längst tid att läka. Är vätskan luktfri?

Vänligen,
Moldavien
Citera
2023-01-25, 13:25
Medlem
Vätskan är luktfri vad jag kan bedöma, kladdig och varig dock.

3 veckor nu, tänker inte ens på att jag är omskuren när jag går och rör mig, jätteskönt.
Citera
2023-01-28, 19:42
Medlem
Kan väl lika gärna uppdatera lite till. Det har gått 11 dagar sedan operationen (halv omskärelse och frenulumplastik). Jag vet inte vad som klassas som bra eller dåligt i sammanhanget, men som regel har det gått helt OK.

De dåliga nyheterna är att ett eller flera stygn lossnade på höger sida, och verkar ha skapat någon slags glipa där läkaren skar. Igår öppnades det såret igen, så jag har börjat stinka äckel igen.

Det jag stör mig mest på är däremot undersidan. Jag har nämligen fått nån slags "utväxt" där strängen brukade vara. Det är en väldigt svullen bit av inre förhuden har jag förstått. Jag blev så äcklad av den att jag drog till läkaren för att visa upp den. Han verkade inte alls besvärad. Jag lyckades inte ens visa honom den där förstnämnda glipan heller.

Fram till igår blev allt bara bättre. Jag klarade till och med att ha fullt stånd utan smärta, dock utan att kunna dra tillbaka förhuden. Men dum som jag är försökte jag mig på en mindre självberöring. Nu är jag allmänt svullen, och luktar äckel igen... ungefär som för en vecka sedan.
Citera
2023-01-29, 20:13
Medlem
HBOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarre123
Kan väl lika gärna uppdatera lite till. Det har gått 11 dagar sedan operationen (halv omskärelse och frenulumplastik). Jag vet inte vad som klassas som bra eller dåligt i sammanhanget, men som regel har det gått helt OK.

De dåliga nyheterna är att ett eller flera stygn lossnade på höger sida, och verkar ha skapat någon slags glipa där läkaren skar. Igår öppnades det såret igen, så jag har börjat stinka äckel igen.

Det jag stör mig mest på är däremot undersidan. Jag har nämligen fått nån slags "utväxt" där strängen brukade vara. Det är en väldigt svullen bit av inre förhuden har jag förstått. Jag blev så äcklad av den att jag drog till läkaren för att visa upp den. Han verkade inte alls besvärad. Jag lyckades inte ens visa honom den där förstnämnda glipan heller.

Fram till igår blev allt bara bättre. Jag klarade till och med att ha fullt stånd utan smärta, dock utan att kunna dra tillbaka förhuden. Men dum som jag är försökte jag mig på en mindre självberöring. Nu är jag allmänt svullen, och luktar äckel igen... ungefär som för en vecka sedan.

Är inne på 8e veckan här(hel omskärelse) och kan säga att vid 11 dagar såg allt helt sjukt ut. Undersidan var också väldigt konstigt på mig, såg ut som dem klippt av strängen och gjort en massa knutar med stygnen samt en svullnad på det som såg ut som en blåsa som stack ut typ.
Nu 8 veckor senare har jag fortfarande lite skorpor kvar på nått ställe och på undersidan, speciellt vid strängen är jag fortfarande öm och har lite skorpor kvar. Annars ser det jättefint ut.
Jag runkade först vid v3 men kändes inte helt okej så mitt tips är att låta den vara och härda ut några veckor till. Kolla upp lite koksaltlösning och sårvård om du känner dig orolig för såret .
Citera
2023-01-31, 21:01
Medlem
Då har det gått 4 veckor sedan operationen, hel omskärelse och borttagen sträng.

Läkningen går på rätt håll, haft en del var från området där strängen satt men det har nu minskat rejält.
Tycker ovansidan ser ganska bra ut nu men undersidan har helt klart en bit kvar i läkningsprocessen.

En bonus med att vara omskuren jämfört med att leva med trång förhud är att det går att sikta urinstrålen med god precision.
Med trång förhud träffade strålen ofta förhuden och kunde ändra kurs.

Hittills bara fördelar, kuken går att tvätta på ett ordentligt sätt, det går att sikta ordentligt.
Borde åkt till urologen för länge sedan och inte gått och dragit på det år efter år.

Mvh
Nykapad
Citera
2023-02-01, 17:15
Medlem
Moldaviens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nykapad
Då har det gått 4 veckor sedan operationen, hel omskärelse och borttagen sträng.

Läkningen går på rätt håll, haft en del var från området där strängen satt men det har nu minskat rejält.
Tycker ovansidan ser ganska bra ut nu men undersidan har helt klart en bit kvar i läkningsprocessen.

En bonus med att vara omskuren jämfört med att leva med trång förhud är att det går att sikta urinstrålen med god precision.
Med trång förhud träffade strålen ofta förhuden och kunde ändra kurs.

Hittills bara fördelar, kuken går att tvätta på ett ordentligt sätt, det går att sikta ordentligt.
Borde åkt till urologen för länge sedan och inte gått och dragit på det år efter år.

Mvh
Nykapad

Hej igen,

Vad kul att höra att det går framåt, och att du redan upplevt en del av de många fördelar det innebär att ha en omskuren penis. Det bästa har du dock kvar att se fram emot!

Vänligen,
Moldavien
Citera
2023-02-06, 11:54
Medlem
Spännande att höra allas upplevelser av operationerna.

För mig gick det sämre. Gjorde en hel omskärelse pga trång förhud. Det är 18 dagar sen operationen och är fortfarande rätt svullen. Så pass att svullnaden ligger över ollonkanten övertill och det är omöjligt att se stygnen där. På undersidan ser allt fint ut.

Så till problemet: Dag 4-5-6 var jag fruktansvärt svullen och öm på ovansidan av det lilla som är kvar av förhuden. Det har resulterat i att huden har uppe på svullnaden blivit svart (gått i nekros) pga satsade blodkärl. Var till en urolog idag men han sa att resten såg fint ut ”så det ska gå bra” .. men man är ju ändå jävligt orolig måste jag erkänna..
Citera
2023-02-06, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styggestig
Spännande att höra allas upplevelser av operationerna.

För mig gick det sämre. Gjorde en hel omskärelse pga trång förhud. Det är 18 dagar sen operationen och är fortfarande rätt svullen. Så pass att svullnaden ligger över ollonkanten övertill och det är omöjligt att se stygnen där. På undersidan ser allt fint ut.

Så till problemet: Dag 4-5-6 var jag fruktansvärt svullen och öm på ovansidan av det lilla som är kvar av förhuden. Det har resulterat i att huden har uppe på svullnaden blivit svart (gått i nekros) pga satsade blodkärl. Var till en urolog idag men han sa att resten såg fint ut ”så det ska gå bra” .. men man är ju ändå jävligt orolig måste jag erkänna..

Det kommer säkert gå bra, det är nog bara att låta tiden göra sitt.

För mig är det nu 5 veckor sedan operation, skillnaden nu och på 2,5 veckor efter operation är jättestor.

Visst är det fortfarande lite svullet, för min del på undersidan, men det märks verkligen hur det går framåt.

Är nu så bra i draggen att jag kan dra en försiktig Tarzan om jag vill.

Mvh
Nykapad
Citera
2023-02-10, 23:40
Medlem
PetrMurphys avatar
Jag var hos Capio/Gastro Center i Lund. Mycket fint mottagande, men det är en grej jag funderar över.

Jag har kort/tight sträng, samt lite trång förhud. Urologen sa att vi bara skulle göra en full omskärelse och låta strängen vara, för att ”det är förhuden som drar i strängen”, stämmer detta eller bör jag pusha på att göra något med strängen också? Han verkade väldigt säker när han pratade om det; men jag vill inte göra ett återbesök och opereras igen ifall strängen är jobbig liksom.
Citera
2023-02-11, 08:18
Medlem
HBOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetrMurphy
Jag var hos Capio/Gastro Center i Lund. Mycket fint mottagande, men det är en grej jag funderar över.

Jag har kort/tight sträng, samt lite trång förhud. Urologen sa att vi bara skulle göra en full omskärelse och låta strängen vara, för att ”det är förhuden som drar i strängen”, stämmer detta eller bör jag pusha på att göra något med strängen också? Han verkade väldigt säker när han pratade om det; men jag vill inte göra ett återbesök och opereras igen ifall strängen är jobbig liksom.

Den sitter fast i förhuden så den måste ju bort eller klippas på något vis? Jag frågade också urologen om strängen och enligt han så försvinner allt när man gör en hel omskärelse. Dem skär och syr ihop huden några millimeter under ollonkanten runt hela penisen. Att spara den då känns lite märkligt, men ta och fråga honom igen så det inte är några frågetecken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in