2023-02-10, 18:25
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
?!

Vilken kompis?!

Oavsett är du mer eller mindre konstant i dina inlägg mer än otrevlig.
Frågan kvarstår...fungerar det för dig?

Spännande! Berätta mer om vilket index du använder för att komma fram till detta!
Användbart för framtiden!

Oavsett har vi 2 personer som säger att det handlade om "trevlig helg" och 1 person som säger att det rörde sig om ett samtal på några minuter. Så vi är väl kvar i 2 mot 1. Och du väljer 1

Men just det!

1 har mest "trovärdighet".

Spännande.....

Nämn dessa två personer som hävdar "trevlig helg" och citera.
Citera
2023-02-10, 18:28
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
det är ditt index?

Jag är ledsen, men jag är föga imponerad

Osar fortfarande desperation.

Index?

Det är vanlig, enkel psykologi.

Att Engström kommer ut för sent för att mörda Palme ledde till att Krister Petersson vände på proceduren: först samtal, sedan utstämpling.

Där har du definitionen av desperation.

Kämpa.
Citera
2023-02-10, 18:31
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nämn dessa två personer som hävdar "trevlig helg" och citera.

1. Stig Engström.
2. Anna Lisa Gahn.

Båda två hävdar att det rör sig om ett kortare samtal i form av "trevlig helg".

Då jag är på resande fot (tåg) kan jag inte hosta upp exakta citat. Men även om jag hade varit hemma hade jag nog inte gjort det Du vet exakt vad jag pratar om.
Citera
2023-02-10, 18:34
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
Index?

Det är vanlig, enkel psykologi.

Nej

Det är absolut inte vanlig enkel psykolgi

Det är ett index.

Något du har hittat på.

Men som sagt...spännande!
Citera
2023-02-10, 18:41
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
Förhör och utredningar ger vid handen att det är 23:20.xx

Men det är väl för mycket begärt att "anhängare" ska orka läsa utredningen.
Stämmer, 23.20 är tiden som RB och SE var överens om att SE bör ha varit ute på gatan, "men inte just så mycket mer". Så visst hade han gott om tid att ta sig till mordplatsen till 23.21.30, det var väl inte mer än 50-60 meter från dåvarande Sveavägen 44 till mordplatsen.
Senast redigerad av MrBarnaby 2023-02-10 kl. 18:45.
Citera
2023-02-10, 18:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Stämmer, 23.20 är tiden som RB och SE var överens om att SE bör ha varit ute på gatan, "men inte just så mycket mer". Så visst hade han gott om tid att ta sig till mordplatsen till 23.21.30, det var väl inte mer än 50-60 meter från dåvarande Sveavägen 44 till mordplatsen.

Han skulle rent av kunna släpa benen efter sig, stannat och tända en cigg, no problems.
Citera
2023-02-10, 19:17
Medlem
reinvests avatar
Citat:
Inte ska du väl ljuga? Finns ingen som har sett en man springa med rock, väska och keps.

Det sa jag inte

Finns VÄLDIGT mycket som talar för att GM är samma person som springer på DB's gata.

Då har vi rock, keps och väska.

Väldans otur för Stickan.
Citera
2023-02-10, 19:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
1. Stig Engström.
2. Anna Lisa Gahn.

Båda två hävdar att det rör sig om ett kortare samtal i form av "trevlig helg".

Då jag är på resande fot (tåg) kan jag inte hosta upp exakta citat. Men även om jag hade varit hemma hade jag nog inte gjort det Du vet exakt vad jag pratar om.

Han du tror är mördaren och ljuger om allt samt Gahn som inte ens var där? Svagt.
Citera
2023-02-10, 19:21
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Nej, det är tiden som RB säger i juni att han och SE resonerat lite om. Svagt.

Dessutom skulle han väl då ha nästan två minuter på sig från stämpelklocka ut på gatan.
Citera
2023-02-10, 19:24
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Han skulle rent av kunna släpa benen efter sig, stannat och tända en cigg, no problems.

Men här låter det som att han vet att Palme ska komma till Dekorima-hörnan? Det kan ni väl inte tro?

Tolkar det som att ni ändå menar att han tar norr ut mot Odenplan och får syn på Palme för att sedan hamna på mordplatsen?

Om han nu gick norrut, så mötte han väl ändå paret Palme av en slump? Även om han varit vid Grand har han ingen aning om vart paret Palme tog vägen, då han stämplade ut.

Hur ska man se på detta?

SE har hela tiden varit konsekvent med att han skulle till Tunnelbanan (som ligger söder ut), vilket även väktarna intygar. Detta är dock en uppgift han nämner först efter skotten (i materialet).
Det kan så klart vara en lögn som ska förklara varför han hamnade som "vittne" på mordplatsen.

Men mötet med makarna Palme borde väl ändå ses som en slump?
Citera
2023-02-10, 19:24
Avslutad
Citat:
Nej, det är tiden som RB säger i juni att han och SE resonerat lite om. Svagt.

Dessutom skulle han väl då ha nästan två minuter på sig från stämpelklocka ut på gatan.

Inte svagare än er favorit väktarens vittnesmål från juni 1986. Det är svagt alltså kan vi konstatera. Dessutom sade den andra kvinnliga väktaren att inget längre samtal hade ägt rum och enligt huvudpersonen själv dvs SE så hade inget samtal alls ägt rum.
Citera
2023-02-10, 19:26
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinvest
Det sa jag inte

Finns VÄLDIGT mycket som talar för att GM är samma person som springer på DB's gata.

Då har vi rock, keps och väska.

Väldans otur för Stickan.

Som sagt, finns ingen som har sett en man i rock, keps och väska. Finns ingen som sett en man i keps och väska ens. De enda två signalementen som egentligen har någon bäring.

Menar du inte väldans tur för SE med dina ögon sett? Att dubbelgångaren vid möbelaffären som inte är SE ger att det fanns flera personer i området med keps och glasögon.

Lustigt att ni så gärna vill använda dubbla måttstockar. Kan inte va en dubbelgångare på David Bagares gata, men det kan va dubbelgångare vid möbelaffären? Objektivitet, vad är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in