2023-02-10, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hur skulle du göra som Gädda i detta fall?

Jag är ingen gädda. Jag är en människa som tror på rättvisa.
Dumpen har ingenting med rättvisa att göra.
Citera
2023-02-10, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPike
Ingen finns ju flera som gjort det vad dillar du om?

De har bara anmält till JK, som beslutat att inte ta upp det som ett tryckfrihetsmål.
Ingen av dem har hittills tagit det till tinget.
Citera
2023-02-10, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Du verkar inte förstå att uthängningarna i sig själva är grovt förtal.

Vad i "uthängningarna" är det som du ser kan vara förtal?
Citera
2023-02-10, 18:05
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag är ingen gädda. Jag är en människa som tror på rättvisa.
Dumpen har ingenting med rättvisa att göra.
Men om du tänker dej att du skulle vara en Gädda. Hur skulle du ha gjort då?
Eller om din ev. partner, barn, syskon, förälder skulle vara en Gädda uthängd på Dumpen.
Vad skulle du då ge för råd?
Citera
2023-02-10, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vad i "uthängningarna" är det som du ser kan vara förtal?

Jag är riktigt road över hur du försöker gotcha mig.
Jag kan tyvärr inte hjälpa dem som inte vill bli hjälpt.
Citera
2023-02-10, 18:07
Avslutad
Citat:
Läs på om vad? Du skriver ju inte ut vad du menar? Kan inte läsa tankar.

Jaja, att vara någon begåvad tankeläsare är inte en påtaglig egenskap hos många av er Dumplingar.

"Fallet" Cissi Wallin har dock nämnts några gånger i tråden...

Det är helt enkelt så, att förolämpning och förtal (JFGI) kräver särskilda rekvisit för att falla under allmänt åtal. Om JK inte tar upp fallet, återstår "i princip", för den som anser sig vara förfördelad, endast att väcka "enskilt åtal", dvs att inge en skriftlig ansökan om stämning till tingsrätten. Då faller dock alla kostnader på den förlorande parten. Tidningen Expressen fick t.ex betala nästan 700.000 svenska spänn i ett sådant fall. Det är nog inte så många av Dumpens uthängda som kan presentera sådana "garantiförmögenheter", att det lockar någon kompetent advokat att vara behjälplig...
Citera
2023-02-10, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men om du tänker dej att du skulle vara en Gädda. Hur skulle du ha gjort då?
Eller om din ev. partner, barn, syskon, förälder skulle vara en Gädda uthängd på Dumpen.
Vad skulle du då ge för råd?

Jag skulle stämma Sara i tingsrätten. Utan tvekan.
Mitt rykte, levebröd och familjeliv och min gärning är redan öppet för alla att se.
Så, jag skulle tänka att jag har inget mer att förlora.
Citera
2023-02-10, 18:12
Medlem
Citat:
Jag är riktigt road över hur du försöker gotcha mig.
Jag kan tyvärr inte hjälpa dem som inte vill bli hjälpt.

Jag försöker bara hjälpa dig med vad du måste tänka på ett förtalsmål. Du verkar ju vilja att någon gör ett sådant men inte har den blekaste vad det är som är förtal. Så fundera du en stund på det. Så får vi fortsätta sen att forska i detta svåra.
Citera
2023-02-10, 18:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag skulle stämma Sara i tingsrätten. Utan tvekan.
Mitt rykte, levebröd och familjeliv och min gärning är redan öppet för alla att se.
Så, jag skulle tänka att jag har inget mer att förlora.
Alla vet inte vad Dumpen och Gäddorna är.
Bättre att flytta och börja om någon annanstans än att skämma ut sej för ännu fler.
Citera
2023-02-10, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Fast nu vet vi inte hur många vågade och nakenbilder som Dumpen skickade innan han skickade något.

Haha. Och hur relevant är det? Han är beredd att skicka kukbilder till barn.

Sök hjälp om du inte kan hålla dig i skinnet om ett barn skickar en avklädd bild.
Citera
2023-02-10, 18:18
Medlem
Citat:
Försöker du hjälpa mig…vad gullig du är.

Ja du vet ju uppenbarligen ännu ingenting om förtalsmål. Ditt tramsande nu är dock tröttande.

Jag har aldrig hävdat att ingenting går att åtala för eller att det går. Jag har faktiskt ingen aning. Du påstår att det är förtal men du kan inte ens ta upp något för diskussion. Det är synd, du hade ju kunnat lära dig något. Nåja, detta ger inte så mycket.

Sara och Patrik frågar ju väldigt mycket och när de får svar ställer de en till. Så de påstår ju inte särskilt mycket. Vilket ju är smart, men det är klart de kan tappa bort sig och råka hävda något. Men frågan är då om det är oskäligt att påstå det utifrån vad de själva säger och vad de själva skrivit på Dumpen.
Citera
2023-02-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ja du vet ju uppenbarligen ännu ingenting om förtalsmål. Ditt tramsande nu är dock tröttande.

Jag har aldrig hävdat att ingenting går att åtala för eller att det går. Jag har faktiskt ingen aning. Du påstår att det är förtal men du kan inte ens ta upp något för diskussion. Det är synd, du hade ju kunnat lära dig något. Nåja, detta ger inte så mycket.

Sara och Patrik frågar ju väldigt mycket och när de får svar ställer de en till. Så de påstår ju inte särskilt mycket. Vilket ju är smart, men det är klart de kan tappa bort sig och råka hävda något. Men frågan är då om det är oskäligt att påstå det utifrån vad de själva säger och vad de själva skrivit på Dumpen.

Vet du…du pratar en jävla massa. Men du säger absolut ingenting.
Och vad du inte fattar är att det inte har ett skit att göra med vad S&P säger.
Uthängningarna i sitt sammanhang säger allt.
Sanningen om de här gubbarna har inte ett skit med saken att göra.
De kan vara erkända våldtäktsmän. Det är lik förbannat grovt förtal.

Och är det nån här som har något att lära sig så är det du. Jag försöker säga det. Men du fortsätter envisas. Kanske är det så enkelt att vi måste vara överens om vi inte kan hjälpa varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in